MuscleMeat

Langdurige spierpijn, waaraan kan dit liggen?

Bezoekers in dit topic

Jobay

Cool Novice
Lid geworden
19 dec 2011
Berichten
199
Waardering
2
Lengte
1m89
Massa
90kg
Vetpercentage
14%
Hi allemaal,
ik heb de laatste week na voor mijn niveau intensief squatten(3sets12reps70kg)
veel langer spierpijn dan anders, zelfs nog een beetje op de volgende beentraining. Ik snap niet hoe het kan, ik slaap best ok de laatste tijd. Het zal mijn voeding wel weer zijn? Hier even hatseflats mijn schema in 't kort op de rustdag.

60 gr brinta met melk, 2 sneetjes volkoren brood met pindakaas , whey perfection en super creatine! blend van body en fit.

op school 6 broodjes met pindakaas, geitenkaas, tonijn, kipfilet, rosbief of humus

thuis nog whey en 2 sneetjes met pindakaas

s'avonds 500 gr kwark

kom ik zo vreetsel tekort ofzoiets? Of train ik te zwaar;)

dank jullie alvast:)
 
Hoeveel tijd is er tussen benentrainingen?
 
Cooling-down na de training heeft mij heel erg geholpen om spierpijn tegen te gaan. Magnesium helpt ook erg goed. En als je het eenmaal hebt dan werkt aspirine goed, omdat dit je bloed dunner maakt.
 
Als ik benen train, kost me meestal 4 tot 5 dagen, waarbij ik de eerste 2/3 dagen traplopen als een enorme opgave ervaar.

Het heeft gewoon tijd nodig. Grote spier, veel weefselschade door intensieve training, moet het lichaam veel herstellen, duurt gewoon langer! Voeding en slaap helpen bevorderen het herstel wel.
 
+1

Ik strompel na een beentraining van de trap af op de fitness. Voor mij is dat een teken van een goede training. En meestal komt het ergste op dag 2 erna.
 
Heb je enkel spierpijn, of liggen je prestaties ook lager? Indien het laatste skip je misschien beter eens een training... Pijn op zich hoeft niet zo erg te zijn, soms begin ik met lichte spierpijn aan een training en warm dan goed (!) op.

Voor de pijn zelf idd wat Fable zegt en actief herstel is voor mij ook nuttig (op een niet-trainingsdag met een laag volume en gewicht squatten om je spieren wat 'warm te maken')
 
Heb je enkel spierpijn, of liggen je prestaties ook lager? Indien het laatste skip je misschien beter eens een training...

Denk dat ie wel moet haha. Hij zegt dat ie traint op zondag en donderdag, dat zijn 3 volle dagen rust... maar van donderdag naar zondag zijn dat maar 2 volle dagen rust. Train je idd intensief, ben je na 2/3 dagen echt niet volledig hersteld van de vorige training.
 
Nog steeds last van mn beentraining van donderdag :P, ben een weekje er tussen uit gegaan en had in de beginperiode toen ik net begon dezelfde klachten, echter na een maandje hard door te gaan op hetzelfde tempk, spierpijn was de volgende dag al bijna weg, geduld is een schone zaak
 
Dan moet je het gewicht wat verhogen , kan niet dat je benen na een dag herstelt zijn als je goed hebt getraind.

No pain, no gain! Remember that!
 
lijkt me toch niet zo gezond
 
Dit heb ik trouwens ook. Ik heb best een intensief benen dag. En ik heb pas de dag daarna of 2 dagen daarna best wat spierpijn. Heb dan ook moeite met lopen. Maar het gaat iedere week beter. Het duurt zeker wel 4 dagen tot het weg is. Maarja ik ben ook pas begonnen.
 
Vaker je benen trainen per week en je hebt hier geen last meer van.
 
Ja damn, hier ook. Maandag PR gezet met squatten (ATG), toen daarna nog leg press, leg extention en hamstring curl en vandaag had ik nog steeds spierpijn in mn hamstrings/glutes.
 
Als je de techniek beheerst, dan ligt het niet aan je houding. Je hebt denk ik je beenspieren goed gepakt. De spierpijn komt doordat de spieren schrikken en nu aan het herstellen zijn. Probeer niet telkens hetzelfde gewicht te sqautten maar te varieren.

Dus opwarmen van Laag naar hoog of opwarmen van Hoog naar laag met de gewichten. Dit is om het langer vol te houden. Anders raak je oververmoeid een keer.

---------- Post toegevoegd Sat 28 Apr 2012 om 10:45 ----------

En trouwens: als het aan je eten lag zou je eerder hoofdpijn dan spierpijn krijgen
 
1 keer per week je benen is meer dan genoeg. Het duurt een paar dagen voordat de spieren zich herstellen. En helemaal als je nog naturel bent
 
1 keer per week je benen is meer dan genoeg. Het duurt een paar dagen voordat de spieren zich herstellen. En helemaal als je nog naturel bent

Niet als je zoiets opbouwt. Je kans best 3 keer in de week squatten en toch de sieren laten herstellen. Je moet het gewoon opbouwen.
 
Niet als je zoiets opbouwt. Je kans best 3 keer in de week squatten en toch de sieren laten herstellen. Je moet het gewoon opbouwen.

Dan moet je niet helemaal tot het uiterste gaan als je echt 3x per week wil squatten.
 
Ik heb meestal ook nog 4 dagen na mijn benendag spierpijn. Vind het stiekem juist een heerlijk gevoel als ik zo moeizaam van de trap kom :P.
 
Back
Naar boven