Fitness Seller

Langer rijden met duurdere merkbrandstof ?

Users who are viewing this thread

sirkevin

Cool Novice
Lid geworden
12 sep 2012
Lengte
1m76
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
@ Doublecheese: Dat ligt toch echt aan de motor die in de betreffende auto ligt. Ik weet zeker dat de gemiddelde toyota Yaris er geen 2pk bij krijgt, een M5 wellicht wel.

Corleoné

Monstrous Giant
+15 jaar member
Lid geworden
22 mei 2004
Lengte
1m77
Massa
85kg
Heb ik ook al eens ondervonden.

AdHoc

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
4 jun 2007
Lengte
1m78
Massa
97kg
Vetpercentage
14%
@ Doublecheese: Dat ligt toch echt aan de motor die in de betreffende auto ligt. Ik weet zeker dat de gemiddelde toyota Yaris er geen 2pk bij krijgt, een M5 wellicht wel.

2pk zit je ook op te wachten... Ach hetzelfde als met eten en drinken, leuk etiket erop, lul verhaal er tegenaan en prijs wat opschroeven...zijn altijd wel ****ers die er voor vallen.

Rijd LPG hier en daar hebben ze geen aparte smaakjes voor (gelukkig) :)

kimi2

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
31 mei 2008
prestaties: autoweek-test zegt: effectief bij sportauto. "meer pk's".

zuinigheid (wandelgang info): op een volle tank zou het 50km schelen, autobahn-km. ALS dat al zo is, even berekenen..denkdenkdenk (vul zelf maar een excel-schematje in) conclusie: als nog de goedkoopste brandstof tanken = altijd goedkoper.

zurky

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
11 jan 2009
Lengte
1m73
Massa
77kg
Vetpercentage
7%
[/IMG]

een kennis van me beweert bij hoog en laag dat hij meer kilometers met duurdere merkbrandstof (bijv. Total Excellium) doet dan met gewone brandstof. ik geloof er eerlijk gezegd niet veel van, maar wat is hier nu van aan ?

Bij mij klopt dit. Vroeger heb ik altijd een jaar lang bij een goedkope onbekende pomp getankt.

Toen op 1 dag ging ik mijn auto is vol tanken bij esso, gevolg ik kon er 75 km meer bij 1 vol tank maken.

iphille

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
17 nov 2010
Lengte
1m80
Massa
103kg
Vetpercentage
15%
ik rijd langer idd met de biodiesel van total dan gelijk welke andere diesel. maar deze diesel is dan ook weer vervuilender voor uw filters enzovoort.

Corleoné

Monstrous Giant
+15 jaar member
Lid geworden
22 mei 2004
Lengte
1m77
Massa
85kg
een kennis van me beweert bij hoog en laag dat hij meer kilometers met duurdere merkbrandstof (bijv. Total Excellium) doet dan met gewone brandstof. ik geloof er eerlijk gezegd niet veel van, maar wat is hier nu van aan ?

‘Als je meer betaalt voor je benzine ga je misschien rustiger rijden en dat kan al snel een besparing van 10 tot 15 procent opleveren. Maar dat is dan wel een placebo-effect.

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/dure-premium-benzine-rijdt-niet-zuiniger/speel/1/

Zelfs als het dus komt door een placebo-effect heeft je kennis dan toch gelijk..

erwin280

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
3 mrt 2007
De fout die veel mensen ook maken is op 2000 toeren rijden omdat dat zuiniger zou zijn. Dat is zo'n bullshit. Op koppel rij je het zuinigst namelijk en dat is bij de gemiddelde auto een toerental van 3000 toeren. Bij een diesel is dit natuurlijk anders omdat het maximum koppel bij een dieselmotor op een veel lager toerental ligt.
Heb op mijn werk een hoop mensen gehad die dit deden door de reclames op tv, gevolg is dat de motor vaak niet heet genoeg wordt en de motor inwendig vervuilt. Omdat je moderne auto vol met sensoren zitten heb je een grotere kans dat er iets kapot gaat.

Vergelijk het met een fiets met versnellingen. Je kan hem in een hogere versnelling zetten zodat je minder vaak hoeft te trappen maar het trappen wordt dan wel zwaarder. Je kan hem ook een versnelling lager zetten, dan moet je vaker trappen maar het is wel een stuk lichter en je komt minder moe aan op je bestemming dan dat je je met elke trap moet inspannen.

Laatst bewerkt:

Naar boven