XXL Nutrition

Langer rijden met duurdere merkbrandstof ?

Bezoekers in dit topic

@ Doublecheese: Dat ligt toch echt aan de motor die in de betreffende auto ligt. Ik weet zeker dat de gemiddelde toyota Yaris er geen 2pk bij krijgt, een M5 wellicht wel.
 
Heb ik ook al eens ondervonden.
 
@ Doublecheese: Dat ligt toch echt aan de motor die in de betreffende auto ligt. Ik weet zeker dat de gemiddelde toyota Yaris er geen 2pk bij krijgt, een M5 wellicht wel.

2pk zit je ook op te wachten... Ach hetzelfde als met eten en drinken, leuk etiket erop, lul verhaal er tegenaan en prijs wat opschroeven...zijn altijd wel ****ers die er voor vallen.

Rijd LPG hier en daar hebben ze geen aparte smaakjes voor (gelukkig) :)
 
prestaties: autoweek-test zegt: effectief bij sportauto. "meer pk's".

zuinigheid (wandelgang info): op een volle tank zou het 50km schelen, autobahn-km. ALS dat al zo is, even berekenen..denkdenkdenk (vul zelf maar een excel-schematje in) conclusie: als nog de goedkoopste brandstof tanken = altijd goedkoper.
 
[/IMG]

een kennis van me beweert bij hoog en laag dat hij meer kilometers met duurdere merkbrandstof (bijv. Total Excellium) doet dan met gewone brandstof. ik geloof er eerlijk gezegd niet veel van, maar wat is hier nu van aan ?

Bij mij klopt dit. Vroeger heb ik altijd een jaar lang bij een goedkope onbekende pomp getankt.

Toen op 1 dag ging ik mijn auto is vol tanken bij esso, gevolg ik kon er 75 km meer bij 1 vol tank maken.
 
ik rijd langer idd met de biodiesel van total dan gelijk welke andere diesel. maar deze diesel is dan ook weer vervuilender voor uw filters enzovoort.
 
een kennis van me beweert bij hoog en laag dat hij meer kilometers met duurdere merkbrandstof (bijv. Total Excellium) doet dan met gewone brandstof. ik geloof er eerlijk gezegd niet veel van, maar wat is hier nu van aan ?

‘Als je meer betaalt voor je benzine ga je misschien rustiger rijden en dat kan al snel een besparing van 10 tot 15 procent opleveren. Maar dat is dan wel een placebo-effect.

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/dure-premium-benzine-rijdt-niet-zuiniger/speel/1/

Zelfs als het dus komt door een placebo-effect heeft je kennis dan toch gelijk..
 
De fout die veel mensen ook maken is op 2000 toeren rijden omdat dat zuiniger zou zijn. Dat is zo'n bullshit. Op koppel rij je het zuinigst namelijk en dat is bij de gemiddelde auto een toerental van 3000 toeren. Bij een diesel is dit natuurlijk anders omdat het maximum koppel bij een dieselmotor op een veel lager toerental ligt.
Heb op mijn werk een hoop mensen gehad die dit deden door de reclames op tv, gevolg is dat de motor vaak niet heet genoeg wordt en de motor inwendig vervuilt. Omdat je moderne auto vol met sensoren zitten heb je een grotere kans dat er iets kapot gaat.

Vergelijk het met een fiets met versnellingen. Je kan hem in een hogere versnelling zetten zodat je minder vaak hoeft te trappen maar het trappen wordt dan wel zwaarder. Je kan hem ook een versnelling lager zetten, dan moet je vaker trappen maar het is wel een stuk lichter en je komt minder moe aan op je bestemming dan dat je je met elke trap moet inspannen.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven