Fitness Seller

Langer worden met hormonen of met aas? Welke? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mama = circa 1.65m
Papa = circa 1.85m
Broer 19 jaar = circa 1.75m

Same als mijn ouders en ik ben er 1m84 mee geworden.
Je kan nog een paar jaar chillen vooraleer je over dergelijks moet beginnen na te denken hoor :)

Je kan nog best een grote gozer worden
 
Is het niet zo dat je van bepaalde HGH langer kan worden?
Ken iemand die HGH heeft gebruikt en nu vuisten als een staalwerker heeft en 1.5 schoenmaat groter haha
 
1.70 17 jaar.
Er is nog wel kans dat je wat groeit.
En 1.70 is toch niet zo erg, een maatje van me is serieus 1.50/1.55 ongeveer.

Tussen mijn 17 en 18,5 ben ik zeker nog 15 cm gegroeid. Dus is idd goed mogelijk.
 
Was michael jordan niet 1.75m toen hij bijna 18 was en toch nog 1.96m geworden? bb op jou leeftijd is iig niet goed voor je groei dus daar zou je mee moeten kappen wil je nog doorgroeien. Verder ligt het eraan of je je groeispurt al hebt gehad, met ouders van 1.65 en 1.85 zou je 1.75+ moeten worden. Als artsen met hormonen beginnen omdat iemand iets onder het gemiddelde ligt is het einde zoek en kan 1 op de 3 nederlanders aan de hormonen.
 
Was michael jordan niet 1.75m toen hij bijna 18 was en toch nog 1.96m geworden? bb op jou leeftijd is iig niet goed voor je groei dus daar zou je mee moeten kappen wil je nog doorgroeien. Verder ligt het eraan of je je groeispurt al hebt gehad, met ouders van 1.65 en 1.85 zou je 1.75+ moeten worden. Als artsen met hormonen beginnen omdat iemand iets onder het gemiddelde ligt is het einde zoek en kan 1 op de 3 nederlanders aan de hormonen.


volgens mij is dat niet helemaal waar.. ;s
 
"Toen halverwege de jaren tachtig een kunstmatig groeihormoon op de markt kwam -daarvoor werd het uit de hypofyse van overleden mensen gehaald - zijn de ziekenhuizen daarom begin jaren negentig onderzoeken gestart naar de effecten hiervan bij gezonde kinderen die te klein waren. Jaarlijks komen zo'n 2.500 kinderen bij de arts omdat ze kleiner zijn dan hun leeftijdgenootjes.
Visser volgde een groep van veertig kinderen die net in de puberteit waren; de helft kreeg een behandeling, de andere helft niet. Ze moesten drie jaar lang dagelijks een groeihormoon èn een hormoon dat het geslachtshormoon afremt, inspuiten. Het geslachtshormoon zorgt er normaliter voor dat het kraakbeen wordt omgezet in bot en dat moest even worden uitgesteld om de lengte te bevorderen. Met als gevolg dat de kinderen ook drie jaar later in de puberteit kwamen. De promovenda keek hoeveel ze groeiden ten opzichte van de controlegroep en vergeleek de psychosociale effecten: waren ze gelukkiger?

Gemiddeld 2,3 cm. langer

Gemiddeld namen de pubers maar 2,3 centimeter in lengte toe. En nee, ze voelden zich over het algemeen niet beter dan de onbehandelde groep, maar ook niet slechter. Visser vond geen verschillen in het hebben van een baan, partner, zelfbeeld, angst of een depressieve stemming. Nu kan dat ook te maken hebben de geringe lengtewinst. 2,3 Centimeter is zo weinig dat je als gevolg daarvan niet gelukkiger kunt worden.

Visser beaamt dat. 'Maar uit mijn onderzoek blijkt ook dat die veertig mensen zich eigenlijk allemaal prima voelden, of ze nu behandeld waren of niet. Ze hadden met hun geringe lengte leren omgaan. Je kunt je dus afvragen of je überhaupt aan een hormoonbehandeling moet beginnen.' Voor Visser is het wel duidelijk. 'Alleen wanneer een aankomende puber zwaar gebukt gaat onder zijn geringe lengte, zou je hormoonbehandeling moeten overwegen. Overigens worden betere resultaten meer lengtewinst ­ geboekt als op jongere leeftijd groeihormoon worden toegediend.'
Vissers onderzoeksgroep was in feite te klein om harde conclusies te trekken over effecten op psychosociaal terrein. Maar Visser adviseert geen vervolgstudie te doen. 'Daarvoor zou je een nieuwe groep kinderen onnodig belasten.' Want de kinderen hadden duidelijk hinder van de behandeling. 'Drie jaar lang elke avond moeten spuiten is niet niks. Alleen dat werkt al stigmatiserend. Als ze bijvoorbeeld op schoolkamp gaan, moeten de kinderen een koelbox meenemen want het hormoonpreparaat moet koud blijven. En ze moeten regelmatig naar het ziekenhuis. Bovendien is het ook lastig als je drie jaar later in de puberteit komt. Je kunt je afvragen of je daarmee van gezonde kinderen geen zieke kinderen maakt.' De pubers waren achteraf wel tevreden over de behandeling, maar twijfelden of ze die ­ vanwege deze nadelen aan anderen zouden aanraden. Visser adviseert dan ook te onderzoeken in hoeverre je te kleine kinderen psychosociaal sterker kunt maken. 'Het is opmerkelijk dat dit nog nooit is gedaan.'"


bron: http://www.intermediair.nl/artikel//42975/groeihormonen-drie-jaar-spuiten-voor-een-paar-centimeter.html
 
Laat die puberale onzekerheid over je lengte achter je, en maak het beste van je 1m70.
 
van anabolen ga je juist niet meer groeien. wordt juist gegeven aan jongeren die te groot gaan worden om hun groei te stoppen. het enigste wat aan jongeren gegeven wordt die normaalgezien te klein zouden zijn, is groeihormonen.
 
Sorry, maar voor info om op je 17e AAS of andere hormonen te gebruiken om in lengte te groeien ben je hier niet aan het juiste adres.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven