MuscleMeat

langere dumbbellstangen (30 mm) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

@ guardian: Eerst zeg je: ' Ik moet niks anders dan 30mm materiaal, een post later ga je ze verkopen ' ???
Dus je bent er niet zo blij mee?
Ik vind die Oly dumbbells zalig werken btw, het gewicht verander je binnen 1 minuut op beide stangen..sterker nog, binnen een halve minuut..
Met press oefeningen zitten die grote 10'ers imo niet in de weg, met curlen pak ik alleen de kleintjes, dan kom je op 22.5KG, das genoeg voor biceps imo, kan zwaarder, maar dan pak ik de barbell wel erbij :D

Wat ik achteraf een heel belangerijk voordeel van veel 10KG schijven (Oly) vindt, is bij deadliften :D, eenmaal een 20'er aan weerszijde, daarna alleen nog maar 10'ers laden, geen gekloot met optillen van de stang bij het verwisselen etc..

Vaste dumbbells is het beste idd! Alleen dan moet je toch een redelijke ruimte tot je beschikking hebben...
 
Als ik moet kiezen tussen 30mm en 50mm wil ik idd niks anders dan 30mm, omdat ze me veel meer het gevoel geven van vaste DB's. Ik doe nu DB-presses met 50kg DB's en dan stoort het me echt wel als ik zo'n logge oly-DB vast heb. Als ik moet kiezen tussen vaste DBs en 30mm kies ik natuurlijk voor de vaste DB's, vandaar zal ik die 30mm ook verkopen na verloop van tijd.

Zoveel plaats neemt het btw ook weer niet in hoor. Als je tegen de muur een strook van 50cm vrij kunt maken over een lengte van pakweg 3 meter kan je al een hoop kwijt. De ruimte dicht tegen de muren gebruik ik meestal toch niet dus wordt het enkel een probleem wanneer je heel krap in ruimte zit. Kostprijs is niet zo'n probleem omdat je ze altijd nog wel voor een redelijke prijs weg kan krijgen imo. En zolang je powertraining doet zullen ze goed van pas komen, nuttige aankoop lijkt me.
 
Kikuh man die van 85 Kg :thumb:
 
Zeker, vooral wanneer je genoeg ruimte hebt!

Ik zit in een hok van 5,0/2,3m, daar staat het natuurlijk al snel vol, in het begin dacht ik dat die oly dumbbells lomp zou trainen, toen zag ik jouw link naar Bodysolid, en zag ik die power-hooks!
Met die PH hoef je die grote dingen niet meer op-te-gooien, en zijn ze imo ook niet meer lomp in gebruik..
 
Bwa, ik heb oly-DB's gehad met die powerhooks en ik heb ze weggedaan. Die powerhooks ga ik nu vastlassen aan mn 450mm stangen voor als ik ooit eens echt heavy ga :D
 
Zal ook is van die dingen gaan aanschaffen, bankje weer uit de schuur halen en
weer is ouderwets gaan pressen met dikke dummbbels.

:)
 
Bwa, ik heb oly-DB's gehad met die powerhooks en ik heb ze weggedaan. Die powerhooks ga ik nu vastlassen aan mn 450mm stangen voor als ik ooit eens echt heavy ga :D

450mm? welke stangen zijn dat? Of bedoel je 30mm stangen?

EDIT: Je bedoeld de lengte van de stang natuurlijk, bedacht me net ineens, dat die oly dumbbells ook iets van 50cm lang zijn..
 
Zal ook is van die dingen gaan aanschaffen, bankje weer uit de schuur halen en
weer is ouderwets gaan pressen met dikke dummbbels.

:)

Dan adviseer ik ook power-hooks te gebruiken bij zware gewichten! :thumbs:
 
Back
Naar boven