AndroidHealthClinic

Langzaam cutten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bo

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
20 nov 2002
Berichten
567
Waardering
0
Ik ken de basisregels van het bulken/cutten maar heb toch enkele vragen.

Ik heb een tijdlang goed gebulkt en op het begin kwam ik nauwelijks vet aan. (Ik zit qua lichaamstype een beetje tussen ecto en endo in.) Toch is door de dagelijkse overschat aan kcal er wat vet bij gekomen. Ik wil eigenlijk langzaam weer wat droger worden maar ik werk niet naar een wedstrijd toe of iets dergelijks. Doel is een vet% van +- 9a10%.

Mijn dieet heb ik nu rond de 40%eiwitten 40koolhydraten en 20%vet zitten. Misschien iets meer koolhydraten.

Wat voor verhoudingen kan ik het beste gebruiken omlangzaam naar het droog worden toe te gaan? Omdat ik dus geen wedstrijd wil, moet ik de koolhydraten ook niet te ver laten zakken. 9-10% vet% vind ik goed.
Bovendien wil ik niet te vroeg beginnen aangezien ik nog zoveel mogelijk spiermassa wil winnen.

Hoe kan ik het beste mijn dieet langzaam ombuigen (qua verhoudingen, de invulling kan ik zelf doen) en wanneer kan ik het beste beginnen.
 
gewoon koolhydraten beperken tot 3000 (als je nu op 3600 ongeveer zit). Weekje volhouden, dan pak je terug naar 2700 en kijk je wat er nog vanaf gaat aan vet :D

etc etc. Niet lager gaan dan 2300, vind ik persoonlijk.

niet cutten in je eiwitten, niet teveel cutten in je onverzadigde vetten (probeer toch nog op 15% uit te komen in je cuttingschema). Voor de rest is de cut dus in koolhydraten.

Kom op Borut, dit had je MOETEN WETEN, BRO

valt me weer tegen moderator EHF, pfffffffffffff you AINT WORTHY !!! :D :D :D

just kidding, maar ik zou altijd zelf proberen wat het fijnst is.
Eerste keer cutten is altijd beetje tricky. Beter nu de fijne kneepjes zelf onder de knie krijgen dan later veel spiermassa verliezen omdat je het dan verkeerd doet en al zoveel had opgebouwd. Overigens als je rustig aandoet zal het verlies ook wel meevallen. Je hoeft toch niet zoveel vet kwijt ?
 
Denk dat je verhoudingen een heel eind goed zitten kwa verdeling. Misschien eens proberen om er 500 calorieen af te halen, en misschien wat cardio toe te voegen. Ik weet niet of je dat nu al doet?
 
Zorg idd. dat je er 500 cal. onderkomt, dus iets lager in je kh en vetten, aangezien vette veel cal. leveren, ga er 500 onder zitten, probeer dit een paar weken, je kan ook dit dieet aanhouden en langzaam aan wat cardio invoegen, weet niet hoeveel je nu boven je verbruik zit?? maar met die cardio kan je je verbruik wat omhoog gooien en op die manier dus net een tekort creeeren..
 
Oke mijn huidige inname:

Eiwitten: 380,8 gr 38,2%
Onv. Vetten: 173,4 gr 17,4%
Koolhydraten: 442,2 gr 44,4%
Totaal Kcal: 4833,8

Ik weet de basis ook wel. Eiwitten en onv. vetten houd ik hoog en ga bij het trainingsschema cardio (sochtends) invoegen. Carbs ook vooral in de ochtend en naar de avond toe af laten nemen.

Maar ben meer benieuwd naar welke verhoudingen ik zou moeten toewerken. Aangezien ik dus niet naar 1 punt toe werk maar gewoon een periode redelijk droog wil zijn. (juni-juli-augustus)

Ga nu zo mijn vet% laten meten, met electroweegschaal helaas.



Ohja bijna vergeten, ilya!! : [Abeelding niet meer beschikbaar]
 
E40-V30-K30 wordt ook heel veel gebruikt, en om sneller te cutten E langzaam omhoog doen en K naar beneden.
 
Als die Koolhydraten: 442,2 gr 44,4% je basis is doe dit dit:

Niet trainingsdagen: 175gr
Trainingsdagen: 300gr
Eens in de 5-6 dagen (op een trainingsdag) 500gr.
 
ok thx all! Robin ik ga die verdeling proberen :thumbs:
 
Ga ik ook maar eens proberen.. :whip:
 
Back
Naar boven