XXL Nutrition

Langzaam loslaten=slecht voor vechtsport?

Users who are viewing this thread

Mortyr

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
3 dec 2004
Ik heb ergens gelezenen dat de negatieve motion dus het als je het gewicht langzaam naar de start positie laat zakken dat dat slecht is voor als je aan vechtsport doet omdat je lichaam dan wend aan het langzaan recoilen.
Weet iemand hier meer over?

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Ik denk niet dat het echt slecht is maar het zal ook niets helpen. Negatieve reps oefenen maakt je excentrisch sterker. Voor vechtsport zijn explosieve reps natuurlijk aangewezen.

Cyan

Huge Freak
+15 jaar member
Lid geworden
16 mrt 2005
Jep, explosieve reps maar doorgaans doe je dat met positieve bewegingen en niet negatief. Dat kan erg belastend zijn voor de gewrichten. (hangt natuurlijk af van oefening per oefening)

Voor benchpresses is dit geen probleem bevoorbeeld, maar wel voor een brbell curl.

Chriskederat

Megabonk!
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
6 mei 2007
Volgens mij zijn negatieve reps ook bedoeld om je spieren te laten schrikken en zodoende de zaak weer eens goed op te laten scheuren. Ik zou voor een vechtsport puur op explosiviteit en snelheid trainen. Ik denk dat massa dan alleen in de weg zit?

Sanca Saxon

Resurrected
Super Mod
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
9 mei 2006
Lengte
1m78
Massa
106kg
Vetpercentage
1%
ik doe ook aan vechtsport, opgaande fase doe ik explosief, negatieve fase, gecontroleerd, dit heeft naar mijns inzien geen nadelen hoor

JudokaDomie

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
28 mei 2007
Wat een bullshit, hoe kan een oefening slecht zijn voor een vechtsport?

Naar boven