MuscleMeat

Langzaam loslaten=slecht voor vechtsport?

Bezoekers in dit topic

Mortyr

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
3 dec 2004
Berichten
254
Waardering
0
Ik heb ergens gelezenen dat de negatieve motion dus het als je het gewicht langzaam naar de start positie laat zakken dat dat slecht is voor als je aan vechtsport doet omdat je lichaam dan wend aan het langzaan recoilen.
Weet iemand hier meer over?
 
Ik denk niet dat het echt slecht is maar het zal ook niets helpen. Negatieve reps oefenen maakt je excentrisch sterker. Voor vechtsport zijn explosieve reps natuurlijk aangewezen.
 
Jep, explosieve reps maar doorgaans doe je dat met positieve bewegingen en niet negatief. Dat kan erg belastend zijn voor de gewrichten. (hangt natuurlijk af van oefening per oefening)

Voor benchpresses is dit geen probleem bevoorbeeld, maar wel voor een brbell curl.
 
Volgens mij zijn negatieve reps ook bedoeld om je spieren te laten schrikken en zodoende de zaak weer eens goed op te laten scheuren. Ik zou voor een vechtsport puur op explosiviteit en snelheid trainen. Ik denk dat massa dan alleen in de weg zit?
 
ik doe ook aan vechtsport, opgaande fase doe ik explosief, negatieve fase, gecontroleerd, dit heeft naar mijns inzien geen nadelen hoor
 
Wat een bullshit, hoe kan een oefening slecht zijn voor een vechtsport?
 
Back
Naar boven