XXL Nutrition

Langzame fietsers (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zelda

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
31 aug 2004
Berichten
13.160
Waardering
52
Ergeren jullie je er ook zo aan dat als je door de stad fietst je constant moet wachten achter mensen die zo bizar langzaam fietsen? Ik fiets echt niet extreem hard ofzo, sinds m'n citybike is gejat rijd ik op een oude Gazelle zonder versnellingen, dus ik kán niet eens hard. Het lijkt wel alsof iedereen er een sport van maakt om precies zó langzaam te fietsen dat ze net niet omvallen. En dan heb ik het niet over bejaarden ofzo, maar gewoon gezonde jonge mensen. En dan kijken ze je soms ook nog aan als je ze inhaalt van 'waar is de brand' ofzo.

Zo dat moest ik ff kwijt. :o
 
Ik erger me d'r ook aan, en dan met name als ik naar school fiets, die 2de en 3de klassertjes die dan 3 breed op de weg fietsen. En dan zolangzaam fietsen dat ze net niet omvallen, het zou verboden moeten worden
 
Wat wil je met z'on warmte ikzelf rij ook heel traag met temperaturen boven de 30 graden maar inderdaad soms is het echt té traag en val je dus om :p
 
Ja ik haat het ook! Heb soms zin om die mensen tegen een auto te trappen ofzo. Ga dan toch te voet man en laat mij lekker snel fietsen! :mad:
 
Daar erger ik me ook vreselijk aan. Vroeger ging ik altijd op de fiets naar het werk, en zoals gewoonlijk ging ik te laat van huis en had dus altijd haast. Ik ging zo hard mogelijk en zag het als een sport om zsm op mijn werk te komen... maardan die irritante langzame mensen die 3 a 4 breed op een fietspad fietsen in een slakketempo :mad: Opzoute ik heb haast....

Tegenwoordig heb ik er geen last meer van, ga niet meer met de fiets naar het werk, werk namelijk (meestal) vanuit huis :D
 
Mwa wat is langzaam dan? Ik fiets ook niet hard hoor. Twaalf kilometer per uur. Is dat te langzaam? Da's dan woon/werk/boodschappen verkeer geen training. Wel een paar honderd kilometer per maand als ik alles bijelkaar optel.

Ik erger me soms aan mensen die de fiets gebruiken om echt te trainen, dan door de stad heen rijden en dan verbaasd zijn dat ze niet overal met 30km/u kunnen doorfietsen.
 
Ok, dan heb ik een cunning plan. Fietsen met twee banen in een richting, net zoals bij de autosnelweg. Links de baan voor degenen die hard willen fietsen, rechts de langzame fietser.
 
Marc W zei:
Ok, dan heb ik een cunning plan. Fietsen met twee banen in een richting, net zoals bij de autosnelweg. Links de baan voor degenen die hard willen fietsen, rechts de langzame fietser.
Je moet de politiek in jij!
 
10 a 12 Km/u is langzaam ja. Daar hoef je amper voor te trappen, prima hoor als mensen willen cruisen maar doe dat dan niet met drie naast elkaar op het fietspad. En dan heb je nog die gestoorden die gaan mobiel bellen tijdens het fietsen, dat zijn de ergsten. Wordt tijd dat er een boete van 2.500 euro komt voor mobiel bellen tijdens het fietsen.
 
EricR zei:
10 a 12 Km/u is langzaam ja. Daar hoef je amper voor te trappen, prima hoor als mensen willen cruisen maar doe dat dan niet met drie naast elkaar op het fietspad. En dan heb je nog die gestoorden die gaan mobiel bellen tijdens het fietsen, dat zijn de ergsten. Wordt tijd dat er een boete van 2.500 euro komt voor mobiel bellen tijdens het fietsen.
er staat inmiddels ook een boete op:cool:
maar echt irritant is het niet, zolang ik maar ruimte heb om te passeren, wat ik wel haat is namelijk dat ik een lekker tempo heb en ik af moet remmen voor iemand anders:mad:
 
Marc W zei:
Mwa wat is langzaam dan? Ik fiets ook niet hard hoor. Twaalf kilometer per uur. Is dat te langzaam? Da's dan woon/werk/boodschappen verkeer geen training. Wel een paar honderd kilometer per maand als ik alles bijelkaar optel.

Ik erger me soms aan mensen die de fiets gebruiken om echt te trainen, dan door de stad heen rijden en dan verbaasd zijn dat ze niet overal met 30km/u kunnen doorfietsen.

Gemiddelde snelheid, boven de 25 km/u, soms rond de 30km/u :D, maar tuurlijk alleen als ik serieus haast heb. Tuurlijk hoeft niet iedereen met deze snelheden over de fietspaden heen te knallen, maar om dan maar 3 op een rij naast elkaar 10-12km/u te fietsen zodat mensen die wel (iets) meer haast hebben, of gewoon houden van stevig doortrappen er niet door kunnen. :mad:

Moest ik toch af en toe flink in de remmen en daarna weer snelheid opbouwen :D
 
Heb er soms ook last van en oudjes vind ik het vervelendst die willen zogenaamd veilig fietsen door op het midden van het pad te rijden.
Ook bij het oversteken met de fiets kijken ze nooit om daarom krijg je vaak bijna een hand in je gezicht. :mad:
 
Gewoon ff goed slippen met je achterwiel, dat is het voordeel van een mountainbike. Ik kom altijd hard aanrijden en ga dan vol in de ankers vlak achter iemand die het pad blokkeert. Schrikken ze zich het leplazerus.
 
ik bel vaak onder het fietsen, ik kan daar echt van genieten
 
Ik rij eigenlijk altijd hard. Langzaam fietsen is tijdverspilling en al mijn ge-HIT is nog goed voor mijn conditie ook :P
Wordt ook bijna nooit ingehaald tenzij er een wielrenner voorbij moet komen en ik net mijn benentraining heb gehad :D
Moet zeggen dat ik er zelf weinig last van heb want onze fietspaden zijn in Almere redelijk goed en anders dan schreeuw ik wel. Meestal ga ik heen en terug schakelen....dan kijken ze altijd achterom ook.
 
EricR zei:
Gewoon ff goed slippen met je achterwiel, dat is het voordeel van een mountainbike. Ik kom altijd hard aanrijden en ga dan vol in de ankers vlak achter iemand die het pad blokkeert. Schrikken ze zich het leplazerus.
Hehe, dat doe ik ook altijd :D

Ik erger me er ook dood aan, ik fiets ook altijd zo hard mogelijk :)
 
boogie zei:
ik bel vaak onder het fietsen, ik kan daar echt van genieten

Dat moet ook, daar is de fietsbel voor, als waarschuwings signaal. Ik kan daar ook erg van genieten, als ik met mijn fietsbel bel. Heerlijk.
 
Op zich zijn langzame fietsers niet zo erg.

Wel is het irritant dat de fietspaden aan weerszijden een stoeprand hebben. Dat je soms bijna op je smoel gaat als er zo'n dikke pad op de fiets zit met een nog dikkere pad ernaast.

Wat ook irritant is zijn die ontzettende slome brommers met van die dikke uitgezakte (net-niet) WW'ers erop van 35 plus. Peuk in de snufferd en lekker combinatiegas produceren van uitlaatgasjes, sigarettenwasem en zweet. Omdat ze net 30-35 km/u gaan, halen ze me net in en ik hang nog lekker lang in de stank.

Als ik de kans krijg steek ik altijd een stok tussen de spaken.
 
De jostiband houdt blijkbaar ook van fietsen:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
ik roep altijd dat ze moeten opflikkeren. Dan kijken ze om en gaan ze ook daadwerkelijk opzij. Of ik knal over de stoep erlangs en kijk ze boos aan. Je zou me zo op kunnen geven voor "Gevaar op de weg, de fietseditie"
 
Back
Naar boven