AndroidHealthClinic

langzame koolhydraten, welke soorten ?????? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

pascalxxx

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
15 mrt 2005
Berichten
41
Waardering
0
Ik heb is ergens gelezen dat er verschillende soorten koolhydraten zijn snelle of langzame? wat zijn snelle of langzame ???? en hoe , en welke kan je het beste gebruiken????? ??? ???
 
Laatst bewerkt:
snelle koolhydraten is zeker een banaan, kdnek dat je dit het best in de morgen neemt, ik neem het soms ook na mijn training(is da ook het lekkerst :D :D )
 
Snelle Kh zorgen ervoor dat je snel energie krijgt ze leveren dus snel energie dus bananen zijn tijdens de training zeer waardevol om nog fftjes dat laatste setje eruit te pushen, dextrose is ook een een snelle kh dus levert ook veel energie, de ontbijtgranen kun je zien als langzame (complexe kh) deze leveren over een langere periode energie omdat het lichaam hier langer overdoet om ze te verteren, zoals brinta, havermout etc. daarom is wordt het ook vaak aangeraden deze in de ochtend te eten om de "motor" aan de gang te krijgen
 
trage = havermout
 
hebben jullie nog tips over mijn eetschema in een ander onderwerp die ik heb gestart.
 
pascalxxx zei:
wel duidelijk, maar in het tabel van deze website http://www.lilith.demon.nl/div/glykemischeindex.htm

word aangegeven dat dextrose een slechte koolhydraat is dat is gewoon een snelle en goede toch. ???

of zijn voor hun slechte snelle, en goede langzame ??? ???

voor hen wel (ik zei al dat ik het wat al te simpele termen vond). Voor veel mensen is het wel zo dat als ze hun "slechte" KH vervangen door "goede" KH het met hun lijn snel een stuk beter zal gaan... minder bloedsuikerspiegelingen zorgen voor minder trek in de volgende snack. In sommige omstandigheden kunnen de "slechte" koolhydraten echter toch weer "goed" zijn, zoals snelle suikers direkt na de training.
 
hmmz ze zetten aardappelen en witte rijst onder slechte koolhydraten......hebben deze echt zo'n hoge index??
 
als het daar staat dan zal het wel. Maar in de praktijk neem je vlees en jus bij je aardappelen en dat haalt het nogal omlaag.
 
ook kun je de opname van rijst vertragen met flink wat groente, de vezels in de groente zorgen namelijk voor een vertraagde opname van de rijst waardoor je ook minder last hebt van bloedsuikerschommelingen.
En als je aan het bulken bent mag je best wat snellere koolhydraten eten hoor, daarmee bedoel ik dan witte rijst en pasta etc.
 
Back
Naar boven