MuscleMeat

Langzame voorutigang

  • Topic starter Dawg
  • Startdatum
  • Reacties 46
  • Weergaven 3K
  • Volgers 14

Bezoekers in dit topic

Ik dacht dat het niet zozeer om hoog gewicht ging maar meer om volume intensiteit etc
Intensiteit = gewicht

Setjes met 40-50 kg gaan niet veel doen voor de gemiddelde kerel.
 
Mudita squat en deadlift doe ik eigelijk niet meer bench heb ik welis 90kg gepushed maar ik doe meestal 40-50 kg

Jaap ja 2 jaar geleden kon ik hetzelfde haha

Is dit topic wel serieus bedoelt? Eerder geef je aan de laatste 2 jaar wel "veel sterker" te zijn geworden. Nu geef je aan dat je in 2 jaar tijd helemaal niets sterker bent geworden.
Je kan niet verwachten in spiermassa veel toe te nemen wanneer je kracht niet toeneemt. Je traint dus niet serieus/hard genoeg en/of je trainingsschema deugt niet en/of je eet niet voldoende.
Op basis van dit topic gok ik op een combinatie van deze drie.

Ik raad je aan een bewezen schema te gebruiken, meer te gaan focussen op progressie in kracht en meer te gaan eten.
 
Jaap ja Ik bedoel de dips en pullups zijn hetzelfde gebleven maar ik ben wel ietsie omhoog gegaan in shouders, borst, etc

Had ik er misschien wel bij moeten zetten maar me doel is dus om abs te krijgen en iets meer massa
 
eiwitten doe ik ongeveer 1g per lichaamsgewicht, 2g per lichaamsgewicht is gewoon te duur vind ik aangezien ik ook geen kwark eet

??? ???
 
SvP0501 reken maar is uit hoeveel jij kwijt bent aan +- 150 g eiwit per dag..
 
SvP0501 reken maar is uit hoeveel jij kwijt bent aan +- 150 g eiwit per dag..

Zie het als een investering kerel , je wilt groeien dus doe er iets voor ..

Als je wil racen op het circuit moet je ook niet zeuren dat de benzine duur is of dat je auto veel drinkt

Maar je kan het zo duur maken als je zelf wil .. Je kan relatief dure kwark kopen van 1,50 euro per bak of je koopt ze van 80 cent , je kan de beste tonijn kopen maar ook die uit blik van een paar cent
Je kan biologische vrije uitloop weet ik veel wat kip kopen waar je betaald voor het label biologisch maar je kan ook kip halen die die labels niet heeft ..
 
True ik snap je wel man maar dan nog ben je veel kwijt
 
voor 25 euro heb je 2,5 kg eiwit bij myprotein nu (38%korting)
Met 100 gr per dag en je al 80 gram eiwit. Dus dat is 1 euro per dag.
Blikje tonijn erbij (aanbiedingen zt voor 1 euro met uitlekgewicht 130 gram) heb je ook al 30-35 gr eiwit.
Als je dit toevoegt aan je vis/vlees die je al per dag eet En je eet nog andere (plantaardige producten) zoals havermout, brood, rijst etc
zit je zo op >150 gram en kost t je 2 euro per dag meer....
 
Ik krijg vaak lichamelijke klachten van shakes, en met 100 gr shake per dag al helemaal :(
 
SvP0501 reken maar is uit hoeveel jij kwijt bent aan +- 150 g eiwit per dag..

Dat kost mij 2 euro, 3 bakken kwark is namelijk 150 gram eiwitten.

Of 5 euro, voor 5 pakken chocolademelk.

even serieus, waarom altijd meer eten niet zorgt voor meer spieren..

als je naturel aan je max zit, gaat het opbouwen van spiermassa enorm langzaam of niet, zeker als je slechte genen hebt, al die 'meer eten' adviezen zullen dan alleen maar zorgen voor meer vet.

Ik wil niet zeggen dat er niks meer uit te halen valt bij een beter voedingsschema.
 
Kan zijn dat je misschien geen lactose kan hebben...
Misschien eens isolaat proberen? of lactosevrije melk. Is ook betaalbaar tegenwoordig...

Met een blikje tonijn + 200 gram kip zit je al op bijna 80 gram.
Neem eens 2 ons zwarte bonen erbij.. heb je nog 20 gram
2 eitjes en weer 15 gram
Dan zit je zo al op 115 gram... dan is het met een ons havermout en een ons rijst erbij al snel 135 gram eiwitten.
wat noten tikken ook wel aan qua eiwitten.
Probeer in goedkope oplossingen te denken. ;)

Post je schema eens?
of pm
 
even serieus, waarom altijd meer eten niet zorgt voor meer spieren..

als je naturel aan je max zit, gaat het opbouwen van spiermassa enorm langzaam of niet, zeker als je slechte genen hebt, al die 'meer eten' adviezen zullen dan alleen maar zorgen voor meer vet.

Ik wil niet zeggen dat er niks meer uit te halen valt bij een beter voedingsschema.
Dat klopt. Maar TS is 75 kg bij 1,82 m en dat lijkt me nog niet een natty max.
Bovendien eet TS nog geen gram eiwit per kg BW. Daar valt dus wel veel in te optimaliseren.

Maar wat hij al aangeeft bij cutten valt hij 1 kg per week af en bij bulken komt hij 1 kg per week bij. Dat is te snel. Je kan danbeter een goed voedingsschema hebben en langzamer opbouwen zodat je minder vet opbouwt en dus langzamer cutten zodat je meer spieren behoudt. Maar genoeg eiwitten speelt in beiden een rol. En dan is 1 gr per kg BW aan de erg lage kant voor een optimalere spieropbouw.
 
Dat kost mij 2 euro, 3 bakken kwark is namelijk 150 gram eiwitten.

Of 5 euro, voor 5 pakken chocolademelk.

even serieus, waarom altijd meer eten niet zorgt voor meer spieren..

als je naturel aan je max zit, gaat het opbouwen van spiermassa enorm langzaam of niet, zeker als je slechte genen hebt, al die 'meer eten' adviezen zullen dan alleen maar zorgen voor meer vet.

Ik wil niet zeggen dat er niks meer uit te halen valt bij een beter voedingsschema.

Is totaal niet aan de orde hier...
 
1kg per week gainen is veelte veel voor in een bulk. Idealiter bulk je het overgrote deel van het jaar. Daarbij komend is je voeding niet optimaal, en heb je probably avarage genetics. Wanneer je alle variablen on point hebt zul je beter progressie maken. Duidelijke programmering is ook iets waar je naar moet kijken.
 
  • Like
Waarderingen: Dawg
Zo heb ik wel vaak gegeten idd marina1975 en dan kwam ik uit op ongeveer 135 g eiwit

Iniedergeval thnks voor alle tips en reacties ik ga me goed focussen op die eiwitten en harder trainen was ik sowiezo al van plan:D
 
Ik geloof dat whey een van de goedkoopste eiwitbronnen is. En nog de makkelijkste ook.
 
Back
Naar boven