XXL Nutrition

Laptop advies studie

Bezoekers in dit topic

sam1234

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
15 jan 2013
Berichten
1.247
Waardering
142
Lengte
1m80
Massa
79kg
Vetpercentage
12%
Hey,

Ik zoek voor mijn studie een goede betrouwbare laptop.

Volg momenteel de studie automotive (HTS), en ben hier dus ook een goede laptop voor nodig.
Met goed bedoel ik: Solidworks, office, internet etc moet soepel draaien en tegelijk kunnen draaien.
Nou valt dit op zich nog wel mee qua prestaties volgens mij.

Maar ik weet nog niet precies hoe ingewikkeld en uitgebreid het komende jaar/jaren gaat worden qua programma's.
Tot nu is het enkel solidworks en de standaard dingen die men doet op een laptopje, ( netflix, office, YouTube, social media etc ).

Zelf zat ik te denken aan de volgende vereisten:

- Core i5 of AMD A8 die richting
- SSD ( hoeft niet maximaal, hier thuis nog desktop staan voor opslag)
- WEL een videokaart.
- Makkelijk mee te nemen zijn. (qua grote, en gewicht) 15 inch dus.

Budget:

Om en nabij de 600/700.

Mijn oog was momenteel gevallen op deze laptops:

http://www.bol.com/nl/p/toshiba-satellite-l50d-b-1c8-laptop/9200000045876951/

http://tweakers.net/pricewatch/437779/acer-aspire-v3-572g-57cv/specificaties/


Maar aangezien ik hierin nog al een leek ben vraag ik eventjes voor advies..
Bedankt alvast! :)
 
Die zijn beide maar zozo qua bouwkwaliteit. Ik denk dat het bij jouw studie wel iets belangrijker is om een stevig toestel te hebben. Waarom heb je een videokaart nodig buiten de ingebouwde? Tenzij je gaat naar een Quadro kaart worden die toch niet ondersteund door de meeste professionele programma's.
 
Leuke studie heb je gekozen man. Ik volg zelf ook de opleiding Automotive (engineering) in Rotterdam. Waar zit jij?

Voor Solidworks, Autodesk Inventor, matlab en dergelijke heb je inderdaad een iets betere laptop nodig als een doorsnee dingetje.

Ik heb zelf een Acer Aspire E1-572 (54208G1TMnkk)
http://tweakers.net/pricewatch/382391/acer-aspire-e1-572g-54208g1tmnkk/specificaties/

Veel mensen zeggen dat Acer kwalitatief slecht is en een low budget laptop is maar ik kan er werkelijk alles op laten draaien. Ik ben dan ook zeer tevreden. Het enigste nadeel aan deze laptop was de HDD. Maar deze heb ik zelf vervangen voor een SSD. Dit is zeker wel een must voor Inventor en Solidworks.

Laat je geen dure laptop (lees 1000 euro +) aansmeren als het ook goedkoper kan. Met de specificaties (bovenstaande link) van mijn laptop zit je 100% goed, behalve de HDD, die is afgerond kut.

Zelf een SSD inbouwen is trouwens goedkoper dan een laptop kopen met SSD, voor het werk hoef je het ook niet te laten aangezien dit een fluitje van een cent is.

Je voorgestelde laptops ziet er trouwens wel geschikt uit.


iig veel succes met je zoektocht en veel studeerplezier!
 
Die zijn beide maar zozo qua bouwkwaliteit. Ik denk dat het bij jouw studie wel iets belangrijker is om een stevig toestel te hebben. Waarom heb je een videokaart nodig buiten de ingebouwde? Tenzij je gaat naar een Quadro kaart worden die toch niet ondersteund door de meeste professionele programma's.

Hoe bedoel je qua bouwkwaliteit? Studeren betekend niet smijten met je spullen :p Bovendien ben ik buitenshuis verzekerd tot 1000 euro..
Nou omdat de gewoon ronduit kut is volgens mede studenten, zelf heb ik er de ballen verstand maar koop liever nu een goede voor de rest van de jaren dan dat ik straks in leerjaar 3 weer wat nieuws nodig heb omdat die het niet aankan..

---------- Toegevoegd om 23:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:36 ----------

Leuke studie heb je gekozen man. Ik volg zelf ook de opleiding Automotive (engineering) in Rotterdam. Waar zit jij?

Voor Solidworks, Autodesk Inventor, matlab en dergelijke heb je inderdaad een iets betere laptop nodig als een doorsnee dingetje.

Ik heb zelf een Acer Aspire E1-572 (54208G1TMnkk)
http://tweakers.net/pricewatch/382391/acer-aspire-e1-572g-54208g1tmnkk/specificaties/

Veel mensen zeggen dat Acer kwalitatief slecht is en een low budget laptop is maar ik kan er werkelijk alles op laten draaien. Ik ben dan ook zeer tevreden. Het enigste nadeel aan deze laptop was de HDD. Maar deze heb ik zelf vervangen voor een SSD. Dit is zeker wel een must voor Inventor en Solidworks.

Laat je geen dure laptop (lees 1000 euro +) aansmeren als het ook goedkoper kan. Met de specificaties (bovenstaande link) van mijn laptop zit je 100% goed, behalve de HDD, die is afgerond kut.

Zelf een SSD inbouwen is trouwens goedkoper dan een laptop kopen met SSD, voor het werk hoef je het ook niet te laten aangezien dit een fluitje van een cent is.

Je voorgestelde laptops ziet er trouwens wel geschikt uit.


iig veel succes met je zoektocht en veel studeerplezier!

Tot nu toe bevalt het goed inderdaad! Leer elke dag weer wat waarvan ik denk ja hier heb ik nog is wat aan later, vorige studie dacht ik bij 3 kwart ja wat moet ik hier nou weer mee..
Ik zit nu aan de Han in Arnhem. Prima lessen en faciliteiten. Beetje ruk geregeld qua roosters etc maar dat hoort er beetje bij.
Mooie studie inderdaad :)

Ja klopt ssd was wel een must kreeg ik mee als advies.
Dat zelf inbouwen is inderdaad wel een goeie! Als me dat geld zou schelen kan ik dat uitgeven aan wat accessoires oid.

Ik ga nog even op zoek! Bedankt voor jullie antwoorden heren :)
 
Als je er een aantal jaren mee wilt doen, zou ik goed kijken naar de specs. Elk jaar gaat alles steeds meer geheugen kosten of vraagt het gebruik meer van je processors. Ik heb niet veel verstand van laptops/computers, maar spreek uit gebruikservaring, dus misschien ook wel een persoonlijke voorkeur.

Ik zou richting een macbook gaan. Een air voor de mobiliteit of een pro voor het vermogen.
Inb4 windows is beter en goedkoper
apple overpriced
 
Als je er een aantal jaren mee wilt doen, zou ik goed kijken naar de specs. Elk jaar gaat alles steeds meer geheugen kosten of vraagt het gebruik meer van je processors. Ik heb niet veel verstand van laptops/computers, maar spreek uit gebruikservaring, dus misschien ook wel een persoonlijke voorkeur.

Ik zou richting een macbook gaan. Een air voor de mobiliteit of een pro voor het vermogen.
Inb4 windows is beter en goedkoper
apple overpriced

Mac mag/kan niet, draaien de programma's niet op...
 
Als je er een aantal jaren mee wilt doen, zou ik goed kijken naar de specs. Elk jaar gaat alles steeds meer geheugen kosten of vraagt het gebruik meer van je processors. Ik heb niet veel verstand van laptops/computers, maar spreek uit gebruikservaring, dus misschien ook wel een persoonlijke voorkeur.

Ik zou richting een macbook gaan. Een air voor de mobiliteit of een pro voor het vermogen.
Inb4 windows is beter en goedkoper
apple overpriced

windows is niet per se beter dan mac os

maar apple hardware is wel tan2 overpriced
 
Net even gekeken hoe je hdd vervangt voor een ssd, stelt inderdaad echt niks voor haha.
Kan mijn huidige desktop ook wel gebruiken, is dit zo mogelijk bij elke pc?

En welk merk/type ssd schijf raden jullie aan?
 
Net even gekeken hoe je hdd vervangt voor een ssd, stelt inderdaad echt niks voor haha.
Kan mijn huidige desktop ook wel gebruiken, is dit zo mogelijk bij elke pc?

En welk merk/type ssd schijf raden jullie aan?
Intel 500 series zijn zeer betrouwbaar. Of een Samsung 850 EVO (ik heb een tiental van beide en werken perfect). De Intel voelt wel een stuk beter (je komt er slechts aan bij het installeren, maar toch :D).
 
meer geld uitgeven voor een fijnere laptop zou ik doen persoonlijk.
 
Net even gekeken hoe je hdd vervangt voor een ssd, stelt inderdaad echt niks voor haha.
Kan mijn huidige desktop ook wel gebruiken, is dit zo mogelijk bij elke pc?

En welk merk/type ssd schijf raden jullie aan?

Intel 500 series zijn zeer betrouwbaar. Of een Samsung 850 EVO (ik heb een tiental van beide en werken perfect). De Intel voelt wel een stuk beter (je komt er slechts aan bij het installeren, maar toch :D).

Ik zou idd voor samsung gaan, heb zelf een 840 evo.
 
In ieder geval het liefst ASUS of HP. Als je echt veel geld hebt zou ik voor een Elitebook gaan, die zijn niet kapot te krijgen :)

Echt veel geld heb ik niet :rolleyes: Ik zal nog even rondkijken of er een leuke asus zonder dat die veel duurder is.
Bedankt iniedergeval!
 
Net een Surface Pro 3 i3 besteld voor een student aan unief. Net geen 900€ incl toetsenbord. Ga zelf voor de Surface pro 4 gaan met i5.

Een maandje niet uitgaan en je budget schiet de hoogte in ;).
 
windows is niet per se beter dan mac os

maar apple hardware is wel tan2 overpriced

Mac verliest alleen weinig in waarde. Na een aantal jaar kun je die nog voor een mooie prijs verkopen. Een windowslaptop is na een jaar al bijna niets meer waard. Uiteindelijk valt het bij een mac dus wel mee.
 
Mac verliest alleen weinig in waarde. Na een aantal jaar kun je die nog voor een mooie prijs verkopen. Een windowslaptop is na een jaar al bijna niets meer waard. Uiteindelijk valt het bij een mac dus wel mee.

waarom zou je je laptop na een jaar willen verkopen?
 
waarom zou je je laptop na een jaar willen verkopen?

Dat zeg ik toch ook niet. Gaf enkel aan dat de waarde van een windowslaptop heel snel daalt en bij mac is dit niet het geval.
 
Mac verliest alleen weinig in waarde. Na een aantal jaar kun je die nog voor een mooie prijs verkopen. Een windowslaptop is na een jaar al bijna niets meer waard. Uiteindelijk valt het bij een mac dus wel mee.
Waarom zou dat zo zijn ?
 
Back
Naar boven