XXL Nutrition

Laptoppie!?

Bezoekers in dit topic

Splendid

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 mei 2004
Berichten
2.295
Waardering
2
Een vraagje van een computernoob aan iedereen die meer verstand van computers heeft dan ik (en dat zullen er wel veel zijn).

Ik wil een laptop aanschaffen. Voor studentgebruik. Over een paar weken begin ik op Nyenrode en ik wil dan een goede computer tot mijn beschikking hebben. Een laptop is dan het makkelijkst, omdat ik dan alles eenvoudig kan verslepen. Die keuze heb ik dua al gemaakt.

Ik wil geen tweedehandsje, omdat je nooit weet wat de vorige eigenaar er alleemaal mee heeft uitgespookt. Misschien zitten er nog ingedroogde spermacellen onder de toetsen. Niet dat dat onmogelijk is bij een verse uit de doos, maar ik schat die kans toch kleiner in.

Anyway, mijn vraag is de volgende: waar moet ik allemaal op letten. Een vriend van mij heeft 4 jaar geleden een jaartje informatiekunde gestudeerd, dus zijn kennis is inmiddels wat achterhaald. Wat is tegenwoordig gangbaar voor een laptop. Het hoeft echt niet de goedkoopste te zijn, maar het hoeft ook geen draagbare breedbeeld met ingebouwde dolby surround en 400 GB mp3 capaciteit te zijn.

Wat zijn goede merken, wat zijn belangrijke specificaties en wat is gangbaar momenteel?

Alvast bedankt voor uw consult!
 
Splendid zei:
Een vraagje van een computernoob aan iedereen die meer verstand van computers heeft dan ik (en dat zullen er wel veel zijn).

Ik wil een laptop aanschaffen. Voor studentgebruik. Over een paar weken begin ik op Nyenrode en ik wil dan een goede computer tot mijn beschikking hebben. Een laptop is dan het makkelijkst, omdat ik dan alles eenvoudig kan verslepen. Die keuze heb ik dua al gemaakt.

Ik wil geen tweedehandsje, omdat je nooit weet wat de vorige eigenaar er alleemaal mee heeft uitgespookt. Misschien zitten er nog ingedroogde spermacellen onder de toetsen. Niet dat dat onmogelijk is bij een verse uit de doos, maar ik schat die kans toch kleiner in.

Anyway, mijn vraag is de volgende: waar moet ik allemaal op letten. Een vriend van mij heeft 4 jaar geleden een jaartje informatiekunde gestudeerd, dus zijn kennis is inmiddels wat achterhaald. Wat is tegenwoordig gangbaar voor een laptop. Het hoeft echt niet de goedkoopste te zijn, maar het hoeft ook geen draagbare breedbeeld met ingebouwde dolby surround en 400 GB mp3 capaciteit te zijn.

Wat zijn goede merken, wat zijn belangrijke specificaties en wat is gangbaar momenteel?

Alvast bedankt voor uw consult!

Koop een nieuwe, 2de handjes zijn bijna even duur, kan je beter een nieuwe kopen, die heb je al voor 600 euro, sommige zijn zelfs 500 euro.
 
[Link niet meer beschikbaar]

Dit zou evt. wel wat voor je kunnen zijn. (ligt er natuurlijk aan wat je wilt doen ermee, als je hogere eisen hebt kan het zijn dat je een wat duurdere versie wilt, dat kan je bewerkstelligen door op het knopje configureren te klikken dan kan je opties wijzigen, of gewoon een ander type te kiezen)
Let wel op, het is vanaf die prijs, je kan zelf aangeven welke opties erbij moeten voor meerprijs... lees dus de kleine lettertjes..

Als het puur is om dingen voor school te kunnen doen, zoals werken met office (word, excel etc) dan is dat meer dan genoeg :)
 
ik heb zelf een acer... al 1jaar ofzo... ding was en is nu nog goedkoper (700euro ofzo) maar doet het nog altijd perfect...

eenigste nadeel aan goedkope labtops is vaak korte duur van de accu 2uur of nog minder..

grt
 
zou voor een acer gaan op dit moment alles erin (wifi,dvd/cd brander enz ) bij de mediamarkt in de aanbieding !
 
Je kan ook een nieuw abonnement bij T for Telecom afsluiten, krijg je d'r een laptop bij ;)

2 vliegen in 1 klap! Wat wil je nog meer!
 
DELL! De inspiron reeks, je kan je laptop volledig zelf samenstellen & ik ben nog geen andere aanbieding tegengekomen bij een ander merk die prijs/kwaliteit beter was.

Zelf heb ik dus ook een Dell, pas gekocht, en enorm content mee. Ik own mijn vrienden hun desktop game-pc's met mijn laptopje.
 
Acer zijn veel gekochte laptops. Goede kwaliteit en goede prijzen. Alleen de service is wat traag als er iets defect is (2-4 weken op zn snelst).

Maxdata is iets duurder, maar wel strakker design. En heeft een 72 uur service. Dus vandaag bellen, binnen 72 uur probleem opgelost (hardwarematige defectheden dus)

Vanaf zon 800 euro heb je al een Acer laptop. Maar dat is dan basic van de basic.. wel met Wlan en Lan met XP en 256 DDR Ram.

Als je je laptop veel wilt gebruiken op de accu (dus buiten/in de trein oid). Dan zou ik kiezen voor een centrino of een turion computer. Die pc's hebben de mogelijkheid om de CPU stukje terug te clocken wanneer de snelheid niet nodig is, om zo stroom te besparen.
 
Ik zou voor een a-merk gaan als compaq/hp of toshiba. Deze zijn wat duurder in aanschaf maar degelijker en geschikter voor intensief dagelijks gebruik.

En het allerbelangrijkste voor een student... de service.. als dat ding naar de klote is wil je niet 2 maanden wachten voordat je hem eindelijk weer eens terug hebt.
 
Ik heb ook een acer 3 maanden terug gekocht

ACER ASPIRE 1520
specs:
AMD 64 bit 3000+
512 ram DDR
60 GB harddisk
geforce FX 5700 64 V-RAM
duel dvd RW
widesreen 15,4 inch
Wlan 54mbit max b/g en lan 1000 mbit max onboard
bleutooth onboard

was een koopjuh splinternieuw 1100 euries toen
ik kan er alles op afdraaien elk nieuw spel speel ik er zelfs op
met zoiets kan je wel effe door gaan.

maar effe ontopic.
Als je een 2e hands ga haluh let op een paar punten.
-is de accu nog goed.
-werkt de cdrom drive nog goed (zijn kwetsbaren dingen)
laat de harddisk op badsectors scannen zittuh er meer als 4 op niet kopen vooral niet als ze in het begin zittuh
kijk of het scherm nog hellemaal goed is want ik neem aan dat ie nog effe mee moet.
-test al de uitgangen van de laptop dus usb poorten enzo.

voor de rest koop beter een nieuwe want 2e hands kosten ze bijna even veel geld als een nieuwe
 
Koop een Apple, nooit problemen en gezanik mee als met die PC's. Bijvoorbeeld een iBook of een iPod. Als je ze samen koopt krijg je nu nog 150 euro korting ook (vraag me even via PM mocht je hier meer over willen weten).
 
Thanatos zei:
Ik zou voor een a-merk gaan als compaq/hp of toshiba. Deze zijn wat duurder in aanschaf maar degelijker en geschikter voor intensief dagelijks gebruik.

En het allerbelangrijkste voor een student... de service.. als dat ding naar de klote is wil je niet 2 maanden wachten voordat je hem eindelijk weer eens terug hebt.

Precies. Ik heb een A-merk (Toshiba) dat qua specs €600 duurder was dan een Acer. Maar drááien dat ding! Heeft al veel 'meegemaakt' dat geen enkel B-merk als Acer/Dell zou trekken. Als je het geld ervoor (over) hebt, zou ik het doen.

Een leuke Tosh vanaf €1000 ongeveer.
 
Hier ook Toshiba!!! Erg goed ding!!!
 

Soortgelijke topics

Reacties
8
Weergaven
1K
Back
Naar boven