MuscleMeat

Last knie na trainen power clean/jerk

Bezoekers in dit topic

chrisk

Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
20.370
Waardering
11.385
Ik krijg altijd een zeurend gevoel aan mn linker knie als ik zwaar power cleans, jerks, ofwel die partial squat tot net boven parallel getraind heb. In de buurt van de aanhecting van de vm. Erna wat hamstring werk zoals curls, ghr, of iets isometrisch helpt wel tijdelijk alsof het even de spanning eraf haalt.

Enig idee waar het aan kan liggen en hoe ik het kan verbeteren?
 
Bij fullcleans ed niet? Dan zou ik de power varianten gewoon schrappen, wellicht geeft het tegenhouden/afremmen teveel belasting voor je?
 
Ik krijg altijd een zeurend gevoel aan mn linker knie als ik zwaar power cleans, jerks, ofwel die partial squat tot net boven parallel getraind heb. In de buurt van de aanhecting van de vm. Erna wat hamstring werk zoals curls, ghr, of iets isometrisch helpt wel tijdelijk alsof het even de spanning eraf haalt.

Enig idee waar het aan kan liggen en hoe ik het kan verbeteren?

Vermoedelijk maak je de buiging -als gevolg van het partiële karakter van de bewegingen die je noemt- te veel knie-geïnitieerd.
Gevolg kan geïrriteerde kniepezen zijn.
Probeer de bewegingen wat meer heup-geïnitieerd te maken ergo eerst die reet naar achteren en dan pas zakken.
 
Bij fullcleans ed niet? Dan zou ik de power varianten gewoon schrappen, wellicht geeft het tegenhouden/afremmen teveel belasting voor je?

Met fullcleans en squats niet inderdaad. Ik denk dat het afremmen op dat punt boven parallel er wel mee te maken heeft en daarom doe ik geen powercleans meer, maar fullsquat jerks zijn helaas niet zo praktisch in de gym (en moeilijk pff) :)

Vermoedelijk maak je de buiging -als gevolg van het partiële karakter van de bewegingen die je noemt- te veel knie-geïnitieerd.
Gevolg kan geïrriteerde kniepezen zijn.
Probeer de bewegingen wat meer heup-geïnitieerd te maken ergo eerst die reet naar achteren en dan pas zakken.

Hmm met squats vanaf pins merk ik het ook en daarbij focus ik juist heel erg op positie zetten en kracht genereren van de heupen. Ik denk dat het hierbij ook iets te maken heeft met knieen meer of minder naar buiten houden.

Het is geen pijn eerder een licht zeurend gevoel, of gevoel dat er iets zit.

Mn linkerbeen staat van zichzelf ook net een paar graden naar buiten gedraaid. Zou ik dat dan het best kunnen laten hoe het is of juist corrigeren?
 
Mn linkerbeen staat van zichzelf ook net een paar graden naar buiten gedraaid. Zou ik dat dan het best kunnen laten hoe het is of juist corrigeren?

Probeer eens te corrigeren? Train je met goede ondersteuning van je voetzool?

Exorotatie van je knie (samen met doorgezakt mediaal voetgewelf) geeft klachten aan de binnenkant van de knie omdat er zo meer spanning staat op die structuren (mediale hamstrings, VMO, MCL,...).
 
Ik train met gewichthefschoenen maar geen speciale corrigerende zool ofzo

Ik denk ook dat het een combi is van die rotatie en iets in mn voet, maar wat doe je daar aan?
 
Back
Naar boven