Fitness Seller

Last met legday.

Bezoekers in dit topic

gymsh4rk

Cool Novice
Lid geworden
28 nov 2014
Berichten
45
Waardering
18
Lengte
1m70
Massa
87kg
Vetpercentage
10%
Sinds een aantal weken heb ik last van me rechter quad als ik benen train. Het is bij meerdere oefeningen dus het ligt niet aan een bepaalde oefening.

Als warming up doe ik leg-extension 20kg(per been steeds) dat 15-20 reps, 3 setjes en dan een losse stang squate. Dan beginnen me echte setjes pas.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn of tips om dit probleem op te lossen?
Het word nu wel erg vervelend

Gr.
 
Ik heb wel een tip.. kort je warm up in. en geen machine werk of andere vorm van isoleren voor je compound. en al zeker niet als warming up.
 
Ik heb wel een tip.. kort je warm up in. en geen machine werk of andere vorm van isoleren voor je compound. en al zeker niet als warming up.
Leg extensions doen genoeg mensen als warmup ik ook
 
Ik heb wel een tip.. kort je warm up in. en geen machine werk of andere vorm van isoleren voor je compound. en al zeker niet als warming up.

Sinds ik last heb van me quad warm ik meer op (met leg extensions) daarvoor heb ik het nooit gedaan dus daar zal t niet aan liggen..
 
@TS: omschrijf "last" en betreft het dd gehele quadriceps of een bepaald deel.
 
@TS: omschrijf "last" en betreft het dd gehele quadriceps of een bepaald deel.

Het gaat begint helemaal boven in me bovenbeen (waar je lies ongeveer begint) tot net iets boven m'n knie. En het gaat om een stekend gevoel en als klaar ben met benen trainen (of cardio) heb ik daarna een zeurderig gevoel. Het is een beetje lastig uit te leggen.. Maar ik hoop dat je het een beetje begrijpt haha
 
als je tegen een bal schop, ga je dan kapot van de pijn?
 
Heb je een foamroller thuis of in jouw gym? Je zou eens kunnen proberen je quads te masseren met een foamroller.
 
Heb je een foamroller thuis of in jouw gym? Je zou eens kunnen proberen je quads te masseren met een foamroller.

Ik heb van het weekend een foamroller, dat wilde ik idd gaan proberen. Thanks!
 
Ik heb wel een tip.. kort je warm up in. en geen machine werk of andere vorm van isoleren voor je compound. en al zeker niet als warming up.

wat is dit voor bullshit?
 
Het is vreemd dat iemand met nul komma nul fysieke klachten de meeste bullshit verkondigd !
Blijf vooral de kudde volgen :)
 
Het is vreemd dat iemand met nul komma nul fysieke klachten de meeste bullshit verkondigd !
Blijf vooral de kudde volgen :)

Praat je nu over jezelf?
 
Hij heeft wel een punt. Je gaat toch ook geen curls doen om je op te warmen voor pull ups
 
Misschien een ontsteking aan de quadriceps?

Als extra tip zou ik zeggen leg om de zoveel tijd eens 20 minuutjes ijs erop.
+ na het trainen ook een must.
Zal wel enkel helpen als het effectief dat is maar je weet het nooit, want zo een ontsteking kan maanden blijven zitten zonder dat je het echt doorhebt.
 
Misschien een ontsteking aan de quadriceps?

Als extra tip zou ik zeggen leg om de zoveel tijd eens 20 minuutjes ijs erop.
+ na het trainen ook een must.
Zal wel enkel helpen als het effectief dat is maar je weet het nooit, want zo een ontsteking kan maanden blijven zitten zonder dat je het echt doorhebt.

Thanks voor de tip! Ga ik zeker proberen!
 
Hij heeft wel een punt. Je gaat toch ook geen curls doen om je op te warmen voor pull ups

Wat een waardeloze vergelijking,er is niks mis met leg extensions als opwarming voor squat.
 
Hij heeft wel een punt. Je gaat toch ook geen curls doen om je op te warmen voor pull ups


Als je iemand ben die van mening is dat pull ups ed prima armoefeningen zijn, waarom zou je dan niet opwarmen met lichte curls?
 
Back
Naar boven