Fitness Seller

last met mijn schouder (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Als ik mijn rechterarm ophef is er sinds enkele weken een kleine pijn, moeilijk uit te leggen. Het is bij de beweging die je doet bij lateral raises (ben niet zeker van de engelse naam). Dus als je met dumbbells zijwaarts je armen strekt. Als de arm op het punt is dat hij horizontaal is, voel ik het. Niet zo erg, maar ik heb een beetje schrik voor een beginnende blessure als ik zwaar blijf trainen. Kent iemand dat symptoon? Ikzelf vermoedt een ontsteking of zo maar weet het niet zeker...
 
Hoe is je uitvoering van de lateral raise, want er zijn verschillende varianten.

Lijkt op een bursitis/tendinitis idd.
Aangezien het pas op het eind van de beweging is denk ik niet aan een grote ontsteking mocht het een supraspinatus tendinitis betreffen.
Bursitis subacromialis zou nog wel kunnen.


Probeer rust te nemen door de pijn te vermijden.
Dus ik zeg niet: Blijf thuis zitten!
Gewoon door blijven trainen en pijnlijke oefeningen vermijden.
Na rug/biceps/borst/schouders 20 minuten ijs en voor je begint goed opwarmen.
Suc6
 
Originally posted by bestoldschool
Hoe is je uitvoering van de lateral raise, want er zijn verschillende varianten.

Ik start met staande de dumbbells naast mijn lichaam, hef ze horizontaal (zijwaarts). Probeer ze daar ff (secondje of 2) te houden en laat dan gecontroleerd traag weer zakken. Ik gebruik er geen zwaar gewicht voor (2 dumbbells van 7kg).
 
Originally posted by bestoldschool

Lijkt op een bursitis/tendinitis idd.
Aangezien het pas op het eind van de beweging is denk ik niet aan een grote ontsteking mocht het een supraspinatus tendinitis betreffen.
Bursitis subacromialis zou nog wel kunnen.



Ach, nu is het me allemaal duidelijk!! :p
 
Originally posted by bestoldschool

Na rug/biceps/borst/schouders 20 minuten ijs en voor je begint goed opwarmen.
Suc6


Na mijn schoudertraining dus voortaan ijs ipv de gebruikelijke sauna? Of is sauna daar ook gezond voor?
 
Sauna bij een ontsteking? Nog meer warmte bij een regio wat al warm is door ontsteking?
Eeehh nee, geen sauna nee, hou het maar even koud
 
Originally posted by Olimantado


Ik start met staande de dumbbells naast mijn lichaam, hef ze horizontaal (zijwaarts). Probeer ze daar ff (secondje of 2) te houden en laat dan gecontroleerd traag weer zakken. Ik gebruik er geen zwaar gewicht voor (2 dumbbells van 7kg).
Verander anders je ROM of je uitvoering.
Bijv minder ver omhoog of vanuit start positie nu met je duimen omhoog draaien alsof je je duimen opsteekt of gewoon helemaal dumbbell lateral raises vervangen door wide grip upright rowing of cable lateral raises.
Kijk wat voor jou het beste is.
 
Ik ken het gevoel dat jij hebt Oli.
Alleen is het bij mij een chronische subluxatie, ik kan mijn schouder zelf laten subluxeren.

Dus als je met dumbbells zijwaarts je armen strekt. Als de arm op het punt is dat hij horizontaal is, voel ik het.

Als ik bv de dumbbells eerst voorwaarts hef tot horizontaal, en dan naar lateraal beweeg tot het punt dat jij beschrijft, knikt bij mij mijn linker schouder en kan ik de dumbbell niet meer houden. Bij mij subluxeert dan de schouder, hij gaat als het ware een 'beetje' uit de kom, maar niet helemaal. Mijn banden zijn daar wat ruim, en train daarom mijn schouders op andere manieren dan deze, omdat dit gewoon niet erg lekker aanvoelt, en soms ook pijn doet.

Wat wel vreemd is dat het bij jou pas begonnen is, en het inderdaad zoals BOS zegt daarmee lijkt op een -itis of iets dergelijks.
Wees er in ieder geval voorzichtig mee, en hou het goed in de gaten. Schouderklachten moet je vooral niet onderschatten...

Succes
 
Back
Naar boven