AndroidHealthClinic

Last na overbelaste aanhechtingen biceps na biceps en rug training. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Marc1964

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
28 sep 2008
Berichten
17
Waardering
0
Helaas heb ik de laatste maanden steeds vaker last van overbelaste aanhechtingen biceps aan de rechterkant na biceps en rug training. Bij het trainen van mijn rug valt het mee, maar biceps trainingen gaan eigenlijk niet meer met gewichten die ik eigenlijk gemakkelijk aan kan.

Ik heb een week of twee helemaal geen biceps getraind. Toen had ik er even geen last meer van. Maar nu ik de bicepstrainingen weer rustig heb hervat en zeker niet te zwaar pak doet het weer pijn. Met name als ik daags na de training iets moet optillen doet het pijn.

Het vreemde is dat de biceps zelf niet pijn doen. Die zijn sterk genoeg naar mijn zin. Maar net daar onder zit het niet goed. Juist de pezen die aan de binnenkant van mijn elleboog naar mijn onderarmen lopen doen telkens pijn. Als ik mijn daags na een training strek, dan voel ik het diep in mijn elleboog.

Nu ben ik maar een gewone 49 jarige fitnessbeoefenaar die drie keer per week naar de sportschool gaat om zijn spieren normaal in conditie te houden. Wat dat betreft kan ik het ook geen echte overbelasting noemen.

Kennen jullie bepaalde oefeningen waarmee ik niet zozeer de biceps dikker maak, maar waarmee ik juist de aanhechtingen sterker maak?

Kennen jullie een bepaalde spierbalsem of een ander product dat diep in werkt op de spieren en deze weer snel helpt herstellen? Zijn er ook supplementen die het herstel bevorderen.

Creatine zou kunnen helpen. Dat heb ik een paar jaar terug een tijdje gebruikt. Helaas ging mijn urine stinken als een paard en ben ik er maar mee gestopt omdat ik mezelf begon te ruiken. Bovendien heb ik gelezen dat nierstenen op de loer liggen als je langdurig creatine gebruikt. Daarom ben ik daar toen mee gestopt.
 
Die nierstenen krijg je wanneer je onvoldoende water binnenkrijgt. Creatine houdt vocht vast.

Als je echt klachten hebt richting je elleboog kan je beter eens nadenken of je geen last hebt van een golf- of tenniselleboog.
Kan ook gewoon tendonitis zijn;
http://www.livestrong.com/article/534612-my-elbow-hurts-after-working-out-my-biceps/
[Link niet meer beschikbaar]

Maarja, wie gaat het zeggen? Ik ben geen fysotherapeut. Als het je dus écht zorgen baart vraag je beter eens wat aan je fitnessinstructeur, of beter; de dokter.
 
De klachten die je beschrijft zijn eerder toe te schrijven aan een golferselleboog.
 
Een tennisarm (buitenkant elleboog) en een golfers elleboog (binnenkant elleboog) heb ik de afgelopen jaren al gehad. de tennisarm klachten heb ik verholpen door een toevallig ontdekte triceps oefening. En de golfers elleboog heb ik verholpen door geen biceps meer te trainen met een rechte stang en me niet meer aan een rechte stang op te trekken met de handpalmen naar buiten. Door deze pullup's zijn deze elleboog klachten dan ook ontstaan.

Ik denk dat ik inderdaad een ontsteking in mijn elleboog heb waar ik bij belasting van de biceps een de rechterkant last van krijg.

Nu ben ik dus aan het dubben om toch maar weer een keer creatine te gaan gebruiken omdat dit ook invloed heeft op het herstel.

Hebben jullie tijdens het gebruik van creatine ook last gehad van anders ruikende urine. Want ik had dat destijds wel heel erg. Zou ik dat enkel op kunnen lossen door nog meer te drinken? Of hebben jullie andere tips?
 
Een tennisarm (buitenkant elleboog) en een golfers elleboog (binnenkant elleboog) heb ik de afgelopen jaren al gehad. de tennisarm klachten heb ik verholpen door een toevallig ontdekte triceps oefening. En de golfers elleboog heb ik verholpen door geen biceps meer te trainen met een rechte stang en me niet meer aan een rechte stang op te trekken met de handpalmen naar buiten. Door deze pullup's zijn deze elleboog klachten dan ook ontstaan.

Ik denk dat ik inderdaad een ontsteking in mijn elleboog heb waar ik bij belasting van de biceps een de rechterkant last van krijg.

Nu ben ik dus aan het dubben om toch maar weer een keer creatine te gaan gebruiken omdat dit ook invloed heeft op het herstel.

Hebben jullie tijdens het gebruik van creatine ook last gehad van anders ruikende urine. Want ik had dat destijds wel heel erg. Zou ik dat enkel op kunnen lossen door nog meer te drinken? Of hebben jullie andere tips?


Als creatine hierbij helpt..
Men zus heeft op dit moment hetzelfde probleem voor. Met 4 inspuitingen zou ze er van af moeten zijn.
Cortisone is ook een oplossing, echter niet zo gezond..

Over die geur, neem je ook extra vitaminen in buiten je creatine? Wat je lichaam niet nodig heeft plas je gewoon uit. Probeer toch enkele liters water binnen te krijgen.

Gelieve ook te citeren, anders vind ik je topic niet meer terug.
 
Als creatine hierbij helpt..
Men zus heeft op dit moment hetzelfde probleem voor. Met 4 inspuitingen zou ze er van af moeten zijn.
Cortisone is ook een oplossing, echter niet zo gezond..

Over die geur, neem je ook extra vitaminen in buiten je creatine? Wat je lichaam niet nodig heeft plas je gewoon uit. Probeer toch enkele liters water binnen te krijgen.

Of ik heb destijds te veel creatine gebruikt. Ik zal nu eens beter uitzoeken hoe veel ik precies nodig heb zodat het toch z'n werk doet en ik mijn nieren niet onnodig belast. Ik zal morgen eens naar de winkel gaan voor creatine.

De blessure zal ik maar even laten rusten door eens twee weken helemaal geen biceps te trainen maar enkel rug en ook niet te zwaar.
 
Back
Naar boven