Fitness Seller

Last onderrug na horizontal leg press

Bezoekers in dit topic

Maybe

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
14 nov 2010
Berichten
120
Waardering
5
Lengte
1m85
Massa
77kg
Vetpercentage
9%
Hoi,

Ik was gisteravond bezig in de sportschool met de horizontal leg press, maar denk dat ik hem iets te zwaar gepakt heb. Na zo'n 5/6 reps in set 3 kreeg ik ineens een pijnscheut in m'n rug die eigenlijk is blijven hangen.
Maar ja, ik denk gaat wel weer weg gewoon doorgaan, maar vannacht is het er niet echt beter op geworden en blijf eigenlijk last houden.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Gaat trouwens over zo'n machine (qua hoek van de stoel):
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Zorg bij die apparaten dat je je voeten zo hoog mogenlijk zet, zorg dat er een spiegel naast je staat en stel het apparaat zodat je houding precies goed is ( ook vanaf de start )

Veel mensen doen hun voeten op de midden van de plank wat veel te laag is en dan kan je in een hele rare houding te staan wat NIET goed is voor je knieen.
 
Zorg bij die apparaten dat je je voeten zo hoog mogenlijk zet, zorg dat er een spiegel naast je staat en stel het apparaat zodat je houding precies goed is ( ook vanaf de start )

Veel mensen doen hun voeten op de midden van de plank wat veel te laag is en dan kan je in een hele rare houding te staan wat NIET goed is voor je knieen.

Oké bedankt, bij ons zit er een schroefje iets boven het midden van die plaat, de instructeur heeft mij toen ik hem voor 't eerst deed dat het midden van mijn voeten bij dat schroefje moesten zitten.
Dus dat deed ik al fout, moet wel bekennen dat vanmezelf uit m'n rug ook nogal zwak is. Heb er een tijd lang erg last van gehad doordat ik van mezelf een verkeerde houding had.
 
Net als bij squatten in een Smith press, beperkt een Horizontal het aantal bewegingsvrijheden dat je hebt. Dit kan leiden tot onnodige shearing forces (horizontale of 'afglijdende' krachten) in de onderrug waar sommigen onder ons klachten van krijgen. Eea is te voorkomen door te kiezen voor oefenvormen met meer bewegingsvrijheden, w.o. vrije squats. Succes.
 
Net als bij squatten in een Smith press, beperkt een Horizontal het aantal bewegingsvrijheden dat je hebt. Dit kan leiden tot onnodige shearing forces (horizontale of 'afglijdende' krachten) in de onderrug waar sommigen onder ons klachten van krijgen. Eea is te voorkomen door te kiezen voor oefenvormen met meer bewegingsvrijheden, w.o. vrije squats. Succes.

Oké bedankt, ik ga morgen eerst even naar de fysiotherapeut om te kijken of er toch een wervel verkeert staat of een spier bekneld zit. Daarna maar eens even overleggen in de sportschool.
 
Back
Naar boven