MuscleMeat

Last pols/vingerkootjes

Bezoekers in topic

dekerel

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
3 feb 2010
Lengte
1m79
Massa
90kg
Mannen,

Ben de afgelopen tijd meer gaan focussen op compound oefeningen (5x5), nu merk ik dat ik elke dag steeds meer last krijg van m'n polsen/vingerkootjes? Is dit gewoon gewenning? Heb t vooral met bor,shrugs. Dus oefeningen die n goede grip vragen. Form is zover ik weet goed, iemand tips? Straps zou kunnen maar dat vind ik meer het probleem vermijden in plaats van verbeteren..

GewoonDenny

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
19 jan 2015
Lengte
1m78
Massa
91kg
Vetpercentage
13%
Wat voor last heb je het dan over? Slapende handen/zurende gewrichten?

dekerel

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
3 feb 2010
Lengte
1m79
Massa
90kg
  • Topic Starter Topic Starter

Jaap ja

Ripped Bodybuilder
Elite Member
4x Challenge Winner
+10 jaar member
Lid geworden
23 jan 2010
Lengte
1m82
Klinkt een beetje als Artrose, heb er zelf helaas ook last van maar trainen lijkt bij mij juist positief te werken.

John J

Novice
Lid geworden
23 sep 2012
Lengte
1m89
Massa
93kg
Vetpercentage
10%
Toevallig vanochtend de uitslag van reumatoloog gekregen. Artrose in rug en nek (licht nog) en linker pols artrose met ontsteking. Van die onsteking had ik al een poos last, maar de HA wilde me niet gelijk doorsturen.
De ontsteking heeft onder andere invloed op de carpal tunnel. Een nacht brace met spalk heeft ene groot deel van de klachten verholpen. Nu nog medicatie en over twee weken een spuit.
Ik ben nu ook al een paar weken erg licht in gewichten gaan zitten maar met meer reps. Dit geeft voldoende voldoening en gek genoeg ook gewoon spierpijn. Alleen belast je zo de gewrichten niet.
De bar goed vasthouden zoals Jezza zegt is erg belangrijk.
Bij mij komt de slijtage door werk. Gelukkig is de reumatoloog pro sport e ziet het belang er van in.

Naar boven