MuscleMeat

Last polsen door alleen gebruik van dumbbells? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

fred22

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 jun 2012
Berichten
2.929
Waardering
2.323
Lengte
1m85
Goedenavond,

Ik heb nu al een weekje last van beide polsen. Ik kan nog wel de workouts uitvoeren en heb er weinig last van. Soms wel ineens een pijnscheut.

Voorheen trainde ik ook met een barbell (ook niet meer beschikbaar) maar momenteel train ik volledig met dumbbels.

Voor mijn gevoel komt er daardoor meer kracht op m'n onderarmen en polsen wat ik niet gewend ben en dit kan verklaren.

Wat is jullie advies? Ik denk dat ik in ieder geval wrist Wraps ga halen
 
Haal dan wel goede wrist wraps en doe ze ook goed om. Soms zie je wel eens van die tjappies de hele training hun wrist wraps en riem dragen. Zo zijn ze niet bedoeld.
 
Doe je jou handpalm helemaal naar achter?
Alle press bewegingen;

6ABDE7DC-C73E-460D-A1E1-47390ADED40F.jpeg
 
Ik heb zelf mijn polsen verpest door mijn hand zoals de tweede voorbeeld van ak te doen en zwaar bicep curls te doen met slechte houding. Kom helaas niet ervan af, kan ook geen barbell curls doen..:janken:

Wristwraps helpen wel goed maar ik ben gestopt ze te gebruiken. Wat bij mij hielp was onderarmen sterker trainen zodat mijn pols minder hoeft te doen.
 
Ik heb zelf mijn polsen verpest door mijn hand zoals de tweede voorbeeld van ak te doen en zwaar bicep curls te doen met slechte houding. Kom helaas niet ervan af, kan ook geen barbell curls doen..:janken:

Wristwraps helpen wel goed maar ik ben gestopt ze te gebruiken. Wat bij mij hielp was onderarmen sterker trainen zodat mijn pols minder hoeft te doen.
Mijn linkerpols komt ook nooit meer goed. Deze heb ik geblesseerd door de rerack te missen bij een seated OHP en uit reflex met m'n pols te corrigeren :(. Een maand of 8-9 later was dit weer vrij goed te doen en bedacht ik me om zware cheat rows te gaan doen (ik meen 140 kg). Ik hoorde weer iets kraken en sindsdien (3 jaar geleden ofzo) komt de pijn nog steeds op bij sommige oefeningen (gelukkig niet bij presses of deadlifts). Door schade en schande wordt men wijs zullen we maar zeggen;)

OT: Kan inderdaad komen door de houding van je polsen bij oefeningen, maar ook doordat je bijvoorbeeld je dumbbells bij een press omhoog schopt met je knie, deze teveel vaart heeft en je vervolgens de vaart van de dumbbells mindert met je polsen.
 
Goedenavond,

Ik heb nu al een weekje last van beide polsen. Ik kan nog wel de workouts uitvoeren en heb er weinig last van. Soms wel ineens een pijnscheut.

Voorheen trainde ik ook met een barbell (ook niet meer beschikbaar) maar momenteel train ik volledig met dumbbels.

Voor mijn gevoel komt er daardoor meer kracht op m'n onderarmen en polsen wat ik niet gewend ben en dit kan verklaren.

Wat is jullie advies? Ik denk dat ik in ieder geval wrist Wraps ga halen
Gebruik voor curl en ext een EZ- Stang ipv rechte
 
Los van barbell/dumbell, chin/pull-up is bij mij enkel nog verdraagbaar met ringen en niet meer aan de bar. Kan jou misschien ook helpen
 
Ik heb zelf mijn polsen verpest door mijn hand zoals de tweede voorbeeld van ak te doen en zwaar bicep curls te doen met slechte houding. Kom helaas niet ervan af, kan ook geen barbell curls doen..:janken:

Wristwraps helpen wel goed maar ik ben gestopt ze te gebruiken. Wat bij mij hielp was onderarmen sterker trainen zodat mijn pols minder hoeft te doen.
Welke oefeningen exact?
 
Welke oefeningen exact?
Voor onderarmen? Ik doe nu als isolatie oefeningen Hammer Curls met BigGrips van XXL. Met barbell rows en RDL's pak ik ze ook.

Voorheen toen ik veel last had deed ik Hammer Curls met BigGrips, WristRoller en Reversed DB Curl (oefening van fysio).
 
Doe gewoon geen oefeningen die last geven. Kleine verandering kan genoeg zijn. EZ bar , hammer grip, cable curl ipv barbell curl genoeg variatie mogelijk.

Eenmaal last kan het lang aanhouden dus voorkomen is beter dan genezen is bij polsen echt van toepassing.
 
Doe gewoon geen oefeningen die last geven. Kleine verandering kan genoeg zijn. EZ bar , hammer grip, cable curl ipv barbell curl genoeg variatie mogelijk.

Eenmaal last kan het lang aanhouden dus voorkomen is beter dan genezen is bij polsen echt van toepassing.
Ez Bar is mijn held geworden, kan niet eens een lege stang curlen zonder pijn.
 
Gebruik voor curl en ext een EZ- Stang ipv rechte
Buitenom dit, kan het zo zijn dat je onderarm flexoren een blessure hebben, evt pees. Je kunt ook wat rekoefeningen doen voor je onderarm flexoren, maar nalaten kijken door Fysio zou ik wel ff doen.
Rekken en strekken wordt door menigeen nogal eens vergeten
 

Helpt bij mij prima. Polsen, onderarm elleboog, geen last meer.

Er zijn vast wel veel goedkopere elastiekjes te verkrijgen.
 
Back
Naar boven