MuscleMeat

Last trapezius/achterkant schouder.

Bezoekers in dit topic

Tigris

Cool Novice
Lid geworden
24 jan 2011
Berichten
144
Waardering
10
Lengte
1m80
Massa
89kg
Vetpercentage
12%
Een goede middag,

Na een lange tijd last te hebben gehad van een schouderblessure dient het volgende probleem zich al weer aan. Zonder in de tussen tijd zelfs getraind te hebben.

Sinds een maand heb ik last van mijn linker trapezius. Sinds 2 weken trekt dit ook door naar de achterkant van mijn linker schouder. Het is geen echte pijn, maar prettig is het ook niet. Het voelt als een constante stijfheid, verkramping van deze plek.
Afgelopen week heb ik het kort laten masseren en er was duidelijk te voelen als ze er hard op drukte dat daar het probleem zat. (bij de rechterkant had ik er geen last van). Ze zij ook dat het verhard aanvoelde.

Wat zou dit kunnen zijn. Ik heb btw geen last van de nek mocht dat gevraagd worden.
Welke spiergroepen kan ik daarnaast trainen. Is het bijvoorbeeld verstandig om rug te trainen. En what about de andere groepen.
 
Misschien een triggerpoint:
[Link niet meer beschikbaar]
 
had ik ook last van tijdens en na het deadliften. Ik heb gewoon doorgetraind en nu is het weg:)
 
Heeft wellicht iemand hier nog iets aan toe te voegen. De last is nog steeds hetzelfde.
 
het klinkt als spit. Stijheid=lichte verkramping. Kan mede veroorzaakt worden door stress natuurlijk. Dan gaat het wellicht vanzelf over. Kan ook een andere oorzaak hebben.

Tja trainen is kort maken van de spieren (tijdelijk) misschien is het handig om even te minderen voor de rug? Missschien toch doortrainen? Moeilijk. Je kunt sowieso rekken.
 
het klinkt als spit. Stijheid=lichte verkramping. Kan mede veroorzaakt worden door stress natuurlijk. Dan gaat het wellicht vanzelf over. Kan ook een andere oorzaak hebben.

Tja trainen is kort maken van de spieren (tijdelijk) misschien is het handig om even te minderen voor de rug? Missschien toch doortrainen? Moeilijk. Je kunt sowieso rekken.

Bij spit ligt de oorzaak van in de wervelkolom en niet in een spier.

Ik vermoed een peesontsteking (tendinitis of tendinose).

Train je ondertussen nog steeds?
Zoja, verminder drastisch in gewicht zodanig dat je lichaam tijd krijgt te herstellen.
Als dit nog niet zou helpen kan je focussen op enkel excentrische oefeningen uit te voeren van de trapezius.
 
Back
Naar boven