Fitness Seller

Last van aanhechting lies?


Users who are viewing this topic

Oleander

Novice
Lid geworden
10 jun 2020
Berichten
4
Waardering
1
Tijdens de sumo deadlift (die ik normaal nooit doe) schoot het bij de 3e training in mijn lies. Ik ben hiervoor ook naar de fysio geweest en toen moest ik de sumo deadlift doen met heel licht gewicht en zo steeds opbouwen met 2,5 kg. Na een paar maanden ging het over, maar toen kreeg ik opeens last van de aanhechting van de lies of een pees? bij het gewricht van mijn bekken.

Ik ben al een half jaar niet bij die fysio geweest omdat het steeds beter ging met mijn lies en daarna kwam ook corona. Omdat ik toevallig ook last heb van mijn knie, kwam ik ook bij een manueel therapeut. Van hem moest ik een oefening doen voor mijn knie en toen voelde ik het op die plek bij mijn bekken. Maar na 4 keer die oefening gedaan te hebben verdween het gevoel met daar met 50%. Een maand later heb ik weer een oefening gedaan en toen werd het gevoel nog minder. Ik zit nu rond 10% last en voel het vooral als ik mijn been naar binnen druk.

Ik wil niet terug gaan naar die fysio omdat ik dat toch niet zo'n goede vind. Sinds 1 week rek ik de iliopsoas, maar daarvan merk ik nog geen verbetering. Wat kan ik nu zelf doen?
 

Chris1989

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
29 jan 2009
Berichten
324
Waardering
240
Lengte
1m87
Massa
86kg
Vetpercentage
19%
Ik heb over de jaren bij de fysio gelopen met allerlei klachten in mijn lichaam en ik ga tegenwoordig ook niet meer, want IMO werken ze volgens 1 principe en dat is:
1. De spieren rondom de blessure sterker maken
2. flexibiliteit verhogen
3. ontspannen.

Dus last van de knie of wat dan ook.
1. Google krachttraining en core training voor de regio en ga lekker aan de slag
2. Rustig rekken een paar keer per dag
3. Laten masseren

Meerdere blessures in dezelfde regio zegt vaak niet iets over de specifieke spier, maar meer over een disbalans in het lichaam. Mijn nekklachten zijn bijvoorbeeld vertrokken nadat ik ontdekte dat ik een zwakke onderrug had en die ging trainen. Zelfde met mijn kniepezen nadat ik mijn bovenbenen ging trainen op een bepaalde manier.

Dit is mijn mening nav mijn eigen onderzoek over de jaren, vraag mij dus vooral niet om medische onderbouwing :D
 

Bovenaan