Fitness Seller

Last van borstbeen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Oleander

Novice
Lid geworden
10 jun 2020
Berichten
4
Waardering
1
Vanaf september heb ik al last van mijn borstbeen. Tijdens de overhead press hing ik iets teveel naar achter en toen hoorde ik binnen 1 sec. knak knak knak. Een aantal keer daarna had ik het ook nog, maar was het wat minder hard. Als ik mijn shouders ophaal kan ik het laten knakken. Wanneer ik voorover hang voel ik een druk wat niet zo fijn aanvoelt.

Ik ben hiervoor ook naar een manueel therapeut geweest. Van hem heb ik moeten cuppen op mijn rug en planken maar dat heeft niets geholpen.

Wat kan ik nu het beste doen?
 
Ik raad je toch aan om hiermee naar een fysio te gaan, of als je het echt niet vertrouwd even langs de huisarts. De huisarts kan je eventueel doorverwijzen naar het ziekenhuis om even foto's te laten maken.

In dit soort situaties altijd medisch advies inwinnen. En natuurlijk even niet trainen, of enkel met lichte gewichten.
 
Ik heb dit ook gehad. Ooit tijdens dips een knak gehoord in mijn sternum en vervolgens een half jaar met pijn rondgelopen. Ging daarna wel vanzelf weer weg
 
Ik heb dit ook gehad. Ooit tijdens dips een knak gehoord in mijn sternum en vervolgens een half jaar met pijn rondgelopen. Ging daarna wel vanzelf weer weg

Ik raad je toch aan om hiermee naar een fysio te gaan, of als je het echt niet vertrouwd even langs de huisarts. De huisarts kan je eventueel doorverwijzen naar het ziekenhuis om even foto's te laten maken.

In dit soort situaties altijd medisch advies inwinnen. En natuurlijk even niet trainen, of enkel met lichte gewichten.

Ik ga foto's laten maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben naar een dokter geweest en die vertelde dat het syndroom van Tietze is en dat ik geen borst moest trainen. Hij zei dat het vanzelf wel over gaat. Maar ik merk eigenlijk geen vooruitgang.

Zijn er oefeningen voor die kunnen helpen en moet ik op mijn postuur letten?
 
Gewoon doorgaan met trainen etc
Gaat vanzelf over
 
Dips zijn het werktuig van de duivel!
 
Back
Naar boven