MuscleMeat

Last van buikspieren, Gespanne spieren

Bezoekers in dit topic

breedt

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
30 dec 2007
Berichten
36
Waardering
0
Ik heb al sinds september last van me buikspieren .
Het is gekomen door salto’s die ik gemaakt heb vooral achterover.
Ik ben een aantal keer naar de doctor geweest hij vertelden mij dat ik er zalf op moest smeren dat heb ik een aantal maande gedaan maar het hielp niet echt.

Nu ben ik een aantal keer bij de fysiotherapeute geweest, en zij vertelden dat ik een hoge spierspanning heb en me spieren erg snel verkorten .
Als ik me uitrek voel ik een stevige/pijnlijke rek op me buikspieren .
Ik moet 2x per dag rekken benen(kuiten) en buikspieren omdat die volgends haar erg verkort zijn. Als ik iets te intiem doe dan heb ik er de volgende dag erg last van bv. ik ging gamen op de wii (boxen) met een aantal vrienden kon het 2 weken daarna nog voelen.
Als. Op de loopband moet ik op verzoek van de fysio 5min rustig lopen en dan 1 min rennen, dat lukt niet dan verzuren me benen vooral de kuiten heel erg bij de 5min lopen voel ik het al opkomen.
Ik train 3 dagen per week in de sport school pak expres me benen niet omdat ik daar dan zoveel last van heb . Ben nu 2 weken gestopt met trainen

Dit heb ik nooit gehad, wel dat ik wat sneller verzuurde dan de meesten maar nu is het wel erg snel.
Ik heb 6jaar lang best intensief gebreakdanced en nu train ik ong. 1,5 jaar op de sport school.

Nu is mijn vraag of er iemand de zelfde problemen heeft of het herkend Oplossing??
De fysio zij dat het hypertonis heten .
Nu las ik op het forum dat magnesium voor ontspanning van de spieren zorgden maar merk er nog niet echt wat van .


stats: 19jaar over 2 weken 20:D
1,72m
72kg
1,5jaar training
 
Train je nu nog ?

Wat deed je voor buikspieren ?

Hoe zag/ziet je rug-training eruit ?
 
ik heb wel eens een licht gescheurde buikspier gehad dat was een helse pijn. Maar ik voel me buikspieren ook heel het jaar door......

Wat bij mij helpt is om wel de spier groep regelmatig of zelfs vaker te trainen... maar niet harder als je begrijpt wat ik bedoel...

ik zou ook adiviseren om voordat je salto's gaat make je je buik ff kort traint en opwarmt er komt immers behoorlijk wat power op je abs te staan bij zo een gekke drai
 
ik train nu niet meer ben even helemaal gestopt met alles omdat ik toch steeds met blessures blijf zitten ben er nou 3 weke mee gestopt .
Wel k*t werk op een sportschool en is moeilijk om niks te doen

ik trainde me buikspieren amper maar als ik ze trainde deed ik het met het apparaat
3 x 12 met 30kg 35kg 40kg en dan beneden vasthouden

mijn rug training

eerst rustig lat pully 20 keer met 21kg
daarna 12-10-8 50kg 55kg 60kg
daaran lat row 12-10-8 35kg 40kg 45kg
daarna weet niet precies hoe die heet maar op me knien zitten en dan een 2 touwen naar beneden trekken langs je lichaam ook 12-10-8 45kg 55kg 65kg

ik denk zelf dat het gekomen is omdat ik van het breakdance naar fitness ben gegaan en me spieren verkort zijn en door de salto's extreem uitgerekt zijn
 
Back
Naar boven