MuscleMeat

Last van darm

Bezoekers in dit topic

avg

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
64
Vandaag naar de dokter geweest vanwege krampen en het lag dus aan mijn darmen.
Nu kreeg ik dus het advies om meer vezelrijk te gaan eten en meer te drinken. Alleen ik vraag me wel af hoe ik dit nu weer voor me kaar krijg. Ik eet toch al goed. Ik eet toch behoorlijk wat vezelrijke producten, met name brinta.

Wat wel leuk was is dat bij het wegen ik de 76 kilo haalde, dus een winst sinds de laatste keer dat ik mezelf woog.

zelf als ik ergens last van heb, luister ik niet naar een arts!! Er sterven meer mensen door artsen als door blikseminslag.

Maar wat ik weet dat werkt is gewoon niet meer eten! je lichaam zichzelf helemaal leeg laten trekken en dan een ontslakkings kuur..

Maar dat is bullshit hoor ;)

Ik moet bekennen dat ik het ook wat vreemd vind dat ik te weinig koolhydrathen zou eten. Ik eet bv 5 keer op een dag brinta dit alleen al zou toch een grote hoeveelheid vezels moeten opleveren dacht ik zo. En ik bulk nu inmiddels al een 1.5 jaar lang. Ik ben eerder wel afgevallen door moeilijk te kunnen eten (ongeveer 2 maanden geleden) en flink teruggezakt naar de 67 kilo maar nu woog ik daar dus 76 kilo wat dus een winst betekende aangezien ik voor de terugval maar een 72.5 kilo woog. Dit zou toch betekenen dat ik op de goede weg zat kwa voedings als ik winst boek.

Alleen als ik ipv meer niet zou eten ben ik bang dat ik flink terug zal vallen kwa gewicht. Ben bang dat dat niet echt een optie voor mij zal zijn toch?

ik heb datzelfde gehad ik heb alleen van de dokter, zakjes meegekregen waarin extra vezels zaten zo'n kuurte gedaan en het is weer in orde.

als je naar de apotheek gaat hebben ze er zeker wel iets voor.

succes

avg zei:
Ik moet bekennen dat ik het ook wat vreemd vind dat ik te weinig koolhydrathen zou eten. Ik eet bv 5 keer op een dag brinta dit alleen al zou toch een grote hoeveelheid vezels moeten opleveren dacht ik zo. En ik bulk nu inmiddels al een 1.5 jaar lang. Ik ben eerder wel afgevallen door moeilijk te kunnen eten (ongeveer 2 maanden geleden) en flink teruggezakt naar de 67 kilo maar nu woog ik daar dus 76 kilo wat dus een winst betekende aangezien ik voor de terugval maar een 72.5 kilo woog. Dit zou toch betekenen dat ik op de goede weg zat kwa voedings als ik winst boek.

Alleen als ik ipv meer niet zou eten ben ik bang dat ik flink terug zal vallen kwa gewicht. Ben bang dat dat niet echt een optie voor mij zal zijn toch?

??? 5 keer per dg brinta?? Dat is heel wat brinta man :)

Valt wel mee, ik heb nog een tijdje aan de 8 keer per dag gezeten. Er gingen toen best wel wat pakken op in een week :D

Ik vind het een goede bron van carbs en best makkelijk weg te krijgen, vooral met een beetje eiwitpoeder er door heen.

avg zei:
Ik eet bv 5 keer op een dag brinta

Hier zit je fout (denk ik, ben geen arts) Vervang je brinta eens 2 weeken door bruine boterhammen. Ondanks dat in brinta vezels zitten is brood het vaste voedsel wat jij nu denk ik nodig hebt. Probeer ook te minderen met melk, melk heeft veel nadelige gevolgen voor je spijsvertering.

Veel succes. En laat weten hoe het met je gaat.

Laatst bewerkt:
Ik had nog een vraagje.
De huisarts heeft me vermeld dat ik geen weightgainer en eiwitten shakes moest nemen. Alleen dit vind ik nogal drastisch om ineens mijn eiwitinname vooral te gaan minderen. De huisarts wist ook niet wat het was, hij had al moeite met het opschrijven van weightgainer. Wat zouden jullie doen in dit geval? Ik wil het zelf ook eigenlijk weer gaan gebruiken.

Ik heb nog steeds last van mijn darmen en ik heb nu dus al ff geen proteine shakes gebruikt. Trainen lukt me niet echt alleen moet wel voldoende eiwitten binnenkrijgen, want ook eten is nu erg moeilijk. Als ik heb gegeten heb ik juist meer pijn.

@hardcoreMF ik eet gemiddeld ook zo'n 6 *(bruine) boterhammen naast de brinta. Verder heb ik dit voedselschema al 15 maanden en nog nooit eerder hier lastv an gehad. Zou het nodig zijn om mijn aantal brinta te vervangen voor boterhammen ondanks dat ik deze toch ook gebruik? Overigens moet ik wel bekennen dat eten me nu wel erg moeilijk af gaat doordat de pijn erger word als ik heb gegeten. Drinkgewoonte is ook vermeerderd nu.

ik had hetzelfde probleem, alhoewel pijn, misschien ben ik een bikkel maar echt pijn vond ik het niet..kan zijn dat jij het ernstiger hebt maarja..het probleem was dat 60% en meer van mijn dagelijkse voeding uit vloeibare stoffen bestond..voorbeeld:
ochtend wheyshake, 500 ml melk,
voor slapen gaan 500 ml melk, daarbij nog een weightgainer, whey-shake, 5 glazen water en nog 2-3 liter melk..

vaste voeding is de key, ik heb nog steeds een whey shake en weightgainer in mijn dagelijkse schema maar ik eet meer kip tonijn rijst groente en bruin/muesli brood

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven