AndroidHealthClinic

Last van dunne ontlasting (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

voeding_hulp

Novice
Lid geworden
16 jun 2021
Berichten
2
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
75kg
Vetpercentage
15%
Hoi allemaal,

Al een erg lange tijd (eigenlijk sinds ik serieus op mijn voeding ben gaan letten) heb ik elke ochtend last van dunne ontlasting. Vaak moet ik 's morgens na het opstaan naar de wc (redelijk dun maar nog wel oke) en dan na het ontbijt nog eens en dan is het nog een stuk dunner. Dit lijkt mij niet normaal en voor de lange termijn ook niet erg gezond.

Dit is mijn voeding verspreid over de dag:
  • Onbijt: 100gr havermout, 1 banaan, 100gr blauwe bessen en whey scoop met +- 500 ml water in blender
  • 's middags: 2 botherhammen met 2 eieren
  • 's middags: 2 boterhammen met pindakaas
  • 's middags: 1 glas melk
  • Avondeten: 200gr kipfilet, 80gr zilvervliesrijst en 400gr groentemix
  • Voor t slapen: 500gr magere kwark
  • Over hele dag: Water drinken
Extra info:
  • 178 cm lang
  • 75 kg
  • Train 5-6 keer per week
Ik heb al vaak geprobeerd om paar dagen wat anders te doen waarvan ik dacht waar het aan lag. Bijvoorbeeld paar dagen lactose-vrije kwark/melk en ook paar dagen zonder scoop maar deze dingen hielpen niet.

Heeft iemand misschien een idee waar het aan kan liggen? Zou enorm fijn zijn!

Alvast bedankt.
 
Probeer eens een paar dagen geen gluten te eten, misschien ben je daar wel allergisch voor.
 
Ik zie dat je redelijk grote volumes neemt bij je avond tussendoor en ontbijt.
Als je teveel volume pakt in ene kan je ook een soort van overloop diarree krijgen

Dit effect is vaak het grootst na een relatief groot vloeibaar ontbijt en de rest van de dag relatief weinig eten.

Test t eens. Halveer je water bij je ontbijt.

Ik zeg niet dat t zo is maar is t proberen waard.
 
Ik zie dat je redelijk grote volumes neemt bij je avond tussendoor en ontbijt.
Als je teveel volume pakt in ene kan je ook een soort van overloop diarree krijgen

Dit effect is vaak het grootst na een relatief groot vloeibaar ontbijt en de rest van de dag relatief weinig eten.

Test t eens. Halveer je water bij je ontbijt.

Ik zeg niet dat t zo is maar is t proberen waard.
Oke bedankt voor je tip, ga ik zeker testen!
 
Back
Naar boven