AndroidHealthClinic

Last van en holle rug hoe train ik dat weg?

Bezoekers in dit topic

timdejonge

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
29 jan 2008
Berichten
38
Waardering
0
hallo leden van dit forum. Ik heb en probleempje. Ik heb last van en holle rug. als ik recht sta in ik kijk in de spiegel zie ik dat mijn buik en beetje naar voren staat. en dat komt niet om dat ik en dikke buik heb of zo. Ik voel me hierdoor best wel onzeker als ik over straat loop want je ziet het namelijk wel en beetje. Ik fitnis nu al ongeveer en jaartje maar nog. Maar kan ik ook bepaalde oefeningen doen zo dat me rug niet meer zo hol staat maar recht. Ik hoor nog graag van jullie.
 
frontsquat?Stifflegged deadlift?
 
Aan je houding werken, recht tegen een muur gaan staan
 
voor hoe lang? en stel dat het niet helpt moet ik dan naar en dokter gaan?
 
kan je niks aan doen, het is ook geen ziekte ofzo, dus de dokter zal weinig zinnigszeggen.

mn ma heeft dit ook al heel der leven.
 
zonder kussens slapen misschien?
 
slapen op je rug in plaats van je buik, hamsprings en buikspieren trainen. stoppen met deadliften en die bierbuik wegtrainen. zwangere vrouwen hebben hier ook vaak last van lordosis.
 
zonder kussens slapen misschien?
??????

je kan gewoon naar de dokter gaan die heeft misschien wel wat oefeningen zodat je je houding kan verbeteren
 
onderrug trainen
en recht lopen
[
deadlifte dus:D
had er eerst ook veel last van door al die jare onderuitgezakt op de bankhangen tv kijk jwt
 
Een holle rug komt juist doordat je rugspieren sterker zijn dan je buikspieren, deadliften maakt het alleen maar erger. daardoor gaat je lichaam uit evenwicht. net als mensen die vaak benchen en nooit roeien schouders voorover gaan hangen. als je buikspieren goed aanspant kan je rug niet hol zijn.
 
bij mij heeft dit tog echt geholpen
dus ik ben het er niet mee eens , tot betrekking op mijn lichaam
 
goh het is al even geleden dat ik hiervoor tips heb gekregen..

slapen zonder kussen inderdaad
op je rug slapen ipv op je buik
op je houding letten als je staat en loopt (rug recht, niet verzakt stilstaan)
als je fietst moet je blijkbaar ook blijven zitten, niet op je trappers staan (daar kreeg ik commentaar op toen ik wegfietste :o)
rechtzitten op je stoel en niet onderuitzakken

is alles wat ik me nu herinner.

en dan had ik nog een blad met van die oefeningen meegekregen, bv op je rug gaan liggen, je hoofd en je knie optrekken en met je tegenovergestelde hand je knie proberen weg te duwen. (dus vechten met je knie :p) dus rechterbeen optrekken, linkerhand tegenduwen. en dit x-aantal seconden (10 dacht ik) en afwisselen.

wat het nut van de oefening is weet ik ook niet, mr dat moest ik doen. :P



voor verdere tips kun je beter eens een dokter of kinesist om raad vragen lijkt mij.
 
Laatst bewerkt:
gaat dat er weer voor zorgen dat me rug er weer normaal uit gaan zien? en hoe lang zal het ongeveer duren? En moet ik nu wel of niet zonder kussen slapen. Plus ik heb en heele zachte matras waar je best wel en beetje inzakt
 
Ik heb het ook al me hele leven. Vroeger had ik altijd last van me onderrug, maar door veel te trainen is ie sterker geworden en heb er nu minder last van.
 
of maar ik wil er het liefst van af of in iedergeval dat het minder erg word, want nu lijkt het alsof me kont naar achteren staan (Wat mij heel onzeker maakt en ik vind het ook genant):(
 
Back
Naar boven