AndroidHealthClinic

Last van glutenvrije havermout

Bezoekers in dit topic

int3x0r

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
1 mei 2006
Berichten
611
Waardering
30
Hoi,

Ik ben gluten intolerant. Dat houdt voor mij in dat ik van een portie gluten een onaangenaam opgeblazen gevoel krijg in combinatie met veel winden die serieus meuren.

Als ontbijt heb ik al jaren zo rijstvlokken met melk. Beetje principe van havermout. Na al die jaren ben ik dat kotsbeu.

Nu is haver van nature glutenvrij, maar veel merken verwerken dit naast oa tarwe. Dus het is vervuild.

Je kan dan gegarandeerd glutenvrije havermout kopen. Maar hiervan krijg ik ook serieus last. Hoe zou dat komen?

Thx.
 
Staat er op de verpakking dat deze glutenvrij is? Want soms staat er wel op kan sporen van gluten bevatten.
De meeste mensen zijn namelijk allergisch voor tarwe gluten en dan soms niet voor havergluten. Kan zijn dat je daarvoor dan ook allergisch bent. Of misschien kan je in zijn geheel niet goed tegen havermout.

Je zou eens speltvlokken kunnen proberen. Ik ben daar net mee begonnen en kan ook niet tegen gluten. Dit gaat wel goed maar let wel op dat je een variant koopt waar ook echt opstaat glutenvrij.

Wat mijn favoriet is zijn quinoa vlokken. Er lekker en glutenvrij alleen vrij duur.
Boekweitvlokken schijnen ook nog te kunnen evenals gerstvlokken. Die laatste 2 heb ik nog niet geprobeerd.
Mocht je verder vragen hebben kan altijd nog via PM.
 
Waarom wil je zo graag havermout eten
 
Staat er op de verpakking dat deze glutenvrij is? Want soms staat er wel op kan sporen van gluten bevatten.
De meeste mensen zijn namelijk allergisch voor tarwe gluten en dan soms niet voor havergluten. Kan zijn dat je daarvoor dan ook allergisch bent. Of misschien kan je in zijn geheel niet goed tegen havermout.

Je zou eens speltvlokken kunnen proberen. Ik ben daar net mee begonnen en kan ook niet tegen gluten. Dit gaat wel goed maar let wel op dat je een variant koopt waar ook echt opstaat glutenvrij.

Wat mijn favoriet is zijn quinoa vlokken. Er lekker en glutenvrij alleen vrij duur.
Boekweitvlokken schijnen ook nog te kunnen evenals gerstvlokken. Die laatste 2 heb ik nog niet geprobeerd.
Mocht je verder vragen hebben kan altijd nog via PM.
Ja dat staat er op. Gegarandeerd glutenvrij... Gekocht in de biowinkel. Ik zal je tips eens uitproberen. Thx
Waarom wil je zo graag havermout eten
Die rijstvlokken ben ik zo hard beu. Van ontbijt met veel eieren krijg ik na enkele dagen ook hevige lucht in de buik.

Er blijft weinig over om stevig mee te ontbijten.
 
Misschien boekweitvlokken/grutten proberen?
 
Havermout ga ik ook van stinken en veel lucht. Heeft gewoon met verteringsproces te maken en niet met je intolerantie. Hoort erbij denk ik.
Ik ben het gewend in ieder geval :D
 
Ja dat staat er op. Gegarandeerd glutenvrij... Gekocht in de biowinkel. Ik zal je tips eens uitproberen. Thx

Die rijstvlokken ben ik zo hard beu. Van ontbijt met veel eieren krijg ik na enkele dagen ook hevige lucht in de buik.

Er blijft weinig over om stevig mee te ontbijten.

Misschien valt die gegarandeerd glutenvrije haver onder de CA norm van 20 ppm. Dat kan nl alsnog een vervelende reactie teweeg brengen bij sommige mensen. Evenals glutenvrij tarwemeel.
Ik ben ook glutenintolerant en verdraag ook niet alle merken havervlokken of havermeel.


Misschien zijn amaranth vlokken ook een idee, naast de bovengenoemde opties.
En géén spelt, dat zijn gluten.

Kijk anders een beetje rond op http://www.glutenvrijemarkt.com/
 
En géén spelt, dat zijn gluten.
Dat klopt. maar veel mensen met gluten intolerantie kunnen wel tegen spelt gluten.

Amaranth is ook wel een idee voor mij. :) goeie tip.

Er zijn ook mensen die mais vlokken gebruiken.

Ik moet zeggen dat ik dit weekend voor het eerst glutenvrij brood heb gehad. Was te doen.. misschien kan je dat eens proberen ter afwisseling.
Hier hebben ze ook veel.. helaas wel erg duur.
http://www.glutenvrijewebshop.nl/
 
Tippie: Als je een GV dieet op doktersvoorschrift volgt is dat belastingaftrekbaar.
Kijk eens op
Belastingdienst
Scheelt een hoop.
 
Tippie: Als je een GV dieet op doktersvoorschrift volgt is dat belastingaftrekbaar.
Kijk eens op
Belastingdienst
Scheelt een hoop.
Dank je. Ik zal eens kijken. Mocht je meer tips hebben voor glutenvrije variaties in koolhydraten dan hou ik me aanbevolen. :)
 
Dat klopt. maar veel mensen met gluten intolerantie kunnen wel tegen spelt gluten.

Amaranth is ook wel een idee voor mij. :) goeie tip.

Er zijn ook mensen die mais vlokken gebruiken.

Ik moet zeggen dat ik dit weekend voor het eerst glutenvrij brood heb gehad. Was te doen.. misschien kan je dat eens proberen ter afwisseling.
Hier hebben ze ook veel.. helaas wel erg duur.
http://www.glutenvrijewebshop.nl/
Nog nooit van gehoord. Ik ga dat eens testen. Thx
Tippie: Als je een GV dieet op doktersvoorschrift volgt is dat belastingaftrekbaar.
Kijk eens op
Belastingdienst
Scheelt een hoop.
Thx want glutenvrij eten is behoorlijk duur. Die verpakking zijn dan soms ook kleiner en als je dan veel eet...
 
Back
Naar boven