AndroidHealthClinic

Last van knie tijdens buigen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tigris

Cool Novice
Lid geworden
24 jan 2011
Berichten
144
Waardering
10
Lengte
1m80
Massa
89kg
Vetpercentage
12%
Beste,

Al ruim een jaar heb ik last van mijn knieën. De irritatie ontstaat vooral wanneer ik door de knieën zak zoals in de squat of wanneer ik in de legpress de knieën richting de borst breng, maar ook wanneer ik gewoon in de hurkstand wil gaan zitten. Ook bij opstaan of het traplopen voel ik het goed.
De pijn concentreert zich in het sponsige gedeelte net onder de knieschijf. Zeker wanneer ik er van beide zijkanten tegelijkertijd in knijp, voel ik het.
Periodes zwaar trainen, licht trainen en een lange periode rust hebben allemaal niet geholpen.

Welke conclusie zouden jullie trekken?
De dokter dacht aan de grote pees die geïrriteerd was. Het devies luidde: gewoon zwaar trainen en sterker maken.
Een bevriende fysio dacht aan patellofemoraal pijnsyndroom. Op internet zie ik ook dat sterker maken en trainen hierbij kunnen helpen.

Vandaag ben ik daarom maar weer benen gaan trainen en bij elke rep in de legpress voel ik de irritatie opspelen. Of het nou met veel gewicht is of zelfs zonder gewicht. Na de training is het ook gevoeliger dan ervoor.

Wat kan ik het beste doen? Door de 'pijn' heen trainen zodat de blessure er wellicht uitgetraind wordt vanwege sterkere spieren rondom het gewricht? Of toch weer kijken of rust meer herstel kan bieden? Squaten lukte nog maar tot 120kg voor 1 herhaling.
 
Laatst bewerkt:
Dank je. Ik ga de volgende training testen.

Sta overigens nog steeds open voor andere suggesties
 
Iemand anders ervaringen met patellofemoraal pijnsyndroom of soortgelijk klinkende klachten?
Wat vinden jullie van het advies om door te trainen?
 
Iemand anders ervaringen met patellofemoraal pijnsyndroom of soortgelijk klinkende klachten?
Wat vinden jullie van het advies om door te trainen?

ja... kon mijn benen op den duur bijna niet meer strekken.

wat bij mij hielp was twee weken vrij van werk (ik sta heel de dag) intussen deload gedaan voor de benen.

nu een jaar later begint het weer op te spelen, precies wanneer het weer druk is op de werkvloer, ik merk dit ook wel na het squatten, dus dit versterkt het wel
 
ik voel het overigens op mijn knieschijf, ook als ik er druk op zet
 
En wat voor een deload deed je dan? Helemaal stoppen met benen trainen of gewoon terug in intensiteit?
 
ja... kon mijn benen op den duur bijna niet meer strekken.

wat bij mij hielp was twee weken vrij van werk (ik sta heel de dag) intussen deload gedaan voor de benen.

nu een jaar later begint het weer op te spelen, precies wanneer het weer druk is op de werkvloer, ik merk dit ook wel na het squatten, dus dit versterkt het wel
Ik denk dat het dan geen patellofemoraal pijnsyndroom is geweest, aangezien de patella/knieschijf wanneer de knie gestrekt is niet in de groeve zit van het femur/bovenbeen, dit gebeurt pas na 20 graden buiging voor zover ik weet.

Knieklachten zijn erg moeilijk te diagnosticeren zonder een ferm onderzoek, kan je helaas geen tips geven op deze:(
 
Ik denk dat het dan geen patellofemoraal pijnsyndroom is geweest, aangezien de patella/knieschijf wanneer de knie gestrekt is niet in de groeve zit van het femur/bovenbeen, dit gebeurt pas na 20 graden buiging voor zover ik weet.

Knieklachten zijn erg moeilijk te diagnosticeren zonder een ferm onderzoek, kan je helaas geen tips geven op deze:(

Oké ik zal mijn dokter op zijn flikker geven:mad:
 
Back
Naar boven