MuscleMeat

Last van knie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

taft

Cool Novice
Lid geworden
7 jul 2014
Berichten
131
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
73kg
Vetpercentage
11%
Hoi ik heb sinds twee weken weer last van mijn knieën heb hier een paar maanden eerder ook al last van gehad ben toen ook bij de dokter geweest hij adviseerde mij om de vatus mediaalis te trainen en mijn M. guadricep femoris wat minder te trainen(doordat de M. guadricep femoris meer ontwikeld is dan de M. Vatus medialus hij de knieschijf uit zijn 'gootje' trekt wat pijn veroorzaakt) ik heb zijn advies gedeeltlijk opgevolgd en heb met verschillende oefeningen de vatus getraind, na een paar weken had ik geen last meer van mijn knie.

Helaas is de pijn nu terug als ik gehurkt zit en kom naar boven voel ik een soort licht brandend gevoel in bijde knieën, terwijl ik dit typ voel ik dat er zich een soort druk in mijn L knie opbouwt nu heb ikmijn been gestrekt en weer een luide knak.
Het is vooral mediaale en het midden van de knie waar ik last van heb.

Wat zou ik doen rust in de vorm van geen benen trainen? Of kan ik gewoon door gaan?
Dit is mijn schema voor benen(in deze volghorde train ik ook, maar wel met schouders tussen door):

Squat:
Opwarmen: x aantal sqaut zonder bb, sqaut met bb x aantal keer, legpress met calfraise 7x50, 5x60, 4x 1 1/4 squat 50kg
Werkset: 8x50kg met twee 1 1/4 squat, 8x70 kg met twee 1 1/4 squat, 8x90kg, 8x100kg 8x105kg

Lunges:
2x8x12kg
2x8x14kg

Leg extension
8x78kg
8x82kg
8x87kg
8x92kg

Oefening met voet op bankje en dan met het andere been buigen met halters 4x8x10kg

Zecher squat
8x40
8x50
8x60
6x70

Leg press
Van 120kg naar 200kg in stapjes van 10kg x8 haal ik niet altijd

Ben nu eindelijk wat massa aan heg pakken dus hoop niet dat ik nu moet minderen. Ik wil morgen graag weer benen gaan trainen wat denken jullie?
Deze afgelopen twee weken moest ik ook werken in de supermarkt vorige week 40 uur deze week 23 uur loop op niet echt top schoenen en moet elke ochtend boenen met een boenmachine waar je zo achter moet lopen kan dit iets te maken hebben met de spierpijn?

Wat ook zou kunnen ik ben nu in de cut misschien is mijn M. V.. medialis wat 'kleiner' geworden
 
Squat:
8x105kg

Leg extension
8x78kg
8x82kg
8x87kg
8x92kg

Oefening met voet op bankje en dan met het andere been buigen met halters 4x8x10kg

Zecher squat
8x40
8x50
8x60
6x70

Leg press
Van 120kg naar 200kg in stapjes van 10kg x8 haal ik niet altijd

Ben nu eindelijk wat massa aan heg pakken dus hoop niet dat ik nu moet minderen. Ik wil morgen graag weer benen gaan trainen wat denken jullie?
Deze afgelopen twee weken moest ik ook werken in de supermarkt vorige week 40 uur deze week 23 uur loop op niet echt top schoenen en moet elke ochtend boenen met een boenmachine waar je zo achter moet lopen kan dit iets te maken hebben met de spierpijn?

Wat ook zou kunnen ik ben nu in de cut misschien is mijn M. V.. medialis wat 'kleiner' geworden

Daar ligt je probleem dus. Als je maar 105 kunt squatten kun je noway deftige leg extensions doen met 92kg. Dat is een fout die vele mensen maken. Full retard leg extensions, en dan verneuk je je knieën inderdaad. Vastus medialis is deel van de quadriceps en dat gaat je niet helpen. Reken maar op een héél lange tijd geen legs trainen.
 
Daar ligt je probleem dus. Als je maar 105 kunt squatten kun je noway deftige leg extensions doen met 92kg. Dat is een fout die vele mensen maken. Full retard leg extensions, en dan verneuk je je knieën inderdaad. Vastus medialis is deel van de quadriceps en dat gaat je niet helpen. Reken maar op een héél lange tijd geen legs trainen.

Bedoel je met niet kunnen dat het niet goed voor je knieën is? Want het lukt wel is alleen erg zwaar:)
Heb hier op het forum ooit eens gelezen over een suppelement dat je SC. Moest nemen of oraal moest nemen dat het herstel verbeterd van je pezen, kan het helaas niet terug vinden weet iemand hier wat over?
 
Bedoel je met niet kunnen dat het niet goed voor je knieën is? Want het lukt wel is alleen erg zwaar:)
Heb hier op het forum ooit eens gelezen over een suppelement dat je SC. Moest nemen of oraal moest nemen dat het herstel verbeterd van je pezen, kan het helaas niet terug vinden weet iemand hier wat over?
Film een keertje die 92kg leg extensions. Wil ik wel een keertje zien, of dat moet echt een gigantisch makkelijke machine zijn.
 
Dan kan ik me niet voorstellen dat jij clean 92kg kan trekken.
 
Back
Naar boven