MuscleMeat

Last van lies tijdens squat (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jacktheboxer

Novice
Lid geworden
10 jan 2018
Berichten
23
Waardering
6
Lengte
1m80
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
Sinds dinsdag heb ik last van mijn rechterlies tijdens het squatten. Heb het gewicht vandaag met 10kg verlaagd maar het mocht niet baten. Dit betekend dat ik het eigenlijk wat rustiger aan wil gaan doen en wat meer wil gaan stretchen.

Omdat ik stronglifts 5x5 volg is squatten eigenlijk de basis van mijn training dus nu loopt mn schema een beetje in de soep.
Zijn er alternatieven of raden jullie aan gewoon door te gaan op lager gewicht? Weet zelf namelijk even niet wat ik er mee moet.

Ter toevoeging: ik zit momenteel in de cutfase.
 
Weet je waardoor deze pijn / verveling komt ?
Je kan beter de oorzaak van de blessure oplossen dan een alternatieve oefening doen en " gewoon " doorgaan
 
Hoe wijd sta je met squatten? Blijft de pijn ook als je een smalle stance aan neemt?

En hoe zit het met leg press?
 
Weet je waardoor deze pijn / verveling komt ?
Je kan beter de oorzaak van de blessure oplossen dan een alternatieve oefening doen en " gewoon " doorgaan

Ik zal eens aan de slag gaan met kijken en voelen wanneer de pijn optreed. Bij licht gewicht voel ik het bijvoorbeeld niet.

Hoe wijd sta je met squatten? Blijft de pijn ook als je een smalle stance aan neemt?

En hoe zit het met leg press?

Ik sta nu ik er over nadenk best wijd. Ook legpress nog niet geprobeerd. Is misschien iets om komende training te bekijken.
 
Meer aandacht besteden aan flexibiliteit en mobiliteit
 
Gisteren met squatten minder wijd gaan staan en merkte gelijk al dat ik veel minder last had. Na 3 setjes van 5 begon het weer licht op te spelen maar niet zo erg als de vorige keer.

Voor de training nog 3 mobiliteitsoefeningen gedaan: squat zitten, wallsquat en polesquat. Hier bleek wel uit dat mijn adductoren erg stijf zijn en mijn enkelflexibiliteit slecht is. Dus wil me de komende tijd vooral richten op flexibiliteit en mobiliteit. Heeft iemand nog goeie oefeningen want op internet word ik overspoelt met opties.
 
Ik begin altijd met wat te stretchen voor ik ga squatten, you might try.
Evt ook wat lichte sets doen (bar alleen of weet ik veel hoeveel kg opwarming voor je is)
 
Back
Naar boven