AndroidHealthClinic

last van linker pols (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

greetz

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
6 jun 2005
Berichten
13
Waardering
0
Ik ben na de carnaval begonnen met fitnessen. Voor dat ik begon met trainen had ik al last van de polsen en onderarmen. De pijn had ik niet de hele tijd door maar om de zoveel tijd en een paar dagen lang en daarna was het weer over net zo als het gekomen was. Ik denk dat dit door mijn werk kwam. Hoe langer ik trainde hoe minder de pijn werd in de polsen en onderarmen.

Na een aantal maanden had ik er geen last meer van. Tot ik 2 weken geleden 2 weken op vakantie ging. Na de vakantie ben ik weer begonnen met trainen. En nu heb ik al 2 weken alleen last van de linker pols en sinds een paaar dagen is de pijn erger geworden. Ik denk dat dit kwam door op dezelfde dag te gaan trainen en werken.

Is hier iets aan te doen of hebben jullie een paar suggesties???
 
Ik heb er ook last van , bij mij komt het door overbelasting.
Heb als vakantiewerk : schilderen. Ben nu 2,5 maand bezig met schilderen terwijll ik gewend ben om op school te zitten met als enige inspanning pen bewegen . Heb elke dag zo'n 12 uur gewerkt constant schilderen...:cool: dit is mijn probleem.
Heb bij de sportschool gevraagd hieraan te doen.. Je kunt het verminderen volgens medetrainers hier om je onderarmen te trainen weetje hoe dit moet?

Verder geen suggesties...
 
heb het ook gehad heel erg in het begin, is later nooit meer terug gekomen. gewoon doortrainen denk ik
 
Wat dacht je van eens langs de huisarts te gaan om te onderzoeken wat het kan zijn. Het is iig iets, dat niet van trainen komt, maar wat wel reageert op trainen. Misschien heb je wel RSI of iets dergelijks. Ik zou eerst langs de arts gaan voor ik weer ging trainen, voordat je straks helemaal niets meer kan doen.
Groet Robert
 
Deze klachten lijken sterk op RSI.
Belangrijkste is de soort belasting wegnemen waar de klachten door ontstaan zijn.
Dat kan beteken dat je op je werk dingen anders moet gaan doen, zoek een werkmethode of houding waarbij je minder of geen last hebt en doe het wat rustiger aan.
En zeker niet zwaar trainen in het begin, maar gewoon rustig aan opbouwen met lichte gewichten en hogere reps, dit is gunstig voor de doorbloeding.
Na een poos als de pijn langer wegblijft kun je gaan verzwaren.
Maar met je werk zul je er rekening mee moeten blijven houden of ander werk gaan zoeken.
Ik spreek uit eigen ervaring, ik heb 2 jaar nodig gehad om er van af te komen en laatst op het werk een dag foute bewegingen gemaakt en ik had weer pijn in mijn elleboog waar ik nu met trainen hinder van heb.
 
Had het in het begin ook, kwam meer door slechte positionering van mijn polsen tijdens het trainen ( bij benchpress, neckpress etc etc ). Natuurlijk zwelde dit stevig aan omdat ik toen nog zwakker polsjes en onderarmen had. Nu nooit geen last meer van
 
ik heb ook zoiets, maar bij mij is het 10 cm van mijn pols af richting mijn elleboog. En het doet pijn als ik een bepaalde beweging maak, bijv als je in je auto met 1 hand stuurt en dan het stuur draait, dan doet het pijn bij mij. Of,.. touwtjes trekken op de kermis, als ik zo'n begin maak dan doet het pijn, wat kan dat zijn???

niet dat ik touwtje trek... maar dat i seen voorbeeld
 
Back
Naar boven