Fitness Seller

Last van mijn handpalm tijdens het bankdrukken

Bezoekers in dit topic

bgman

Novice
Lid geworden
1 jun 2015
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
94kg
Vetpercentage
17%
Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en helaas gaat mijn eerste post over een blessure. Sinds ik hoger ben gaan bankdrukken, heb ik last van mijn linker handpalm. Ik heb een erg stekende/drukkende pijn wanneer de stang op mijn handpalm rust. Dit is dus niet alles bij het wegdrukken.

Ik hou de stang goed vast, polsen recht, duim om de stang, vingertoppen raken de stang. En toch last van mn handpalm. Het is niet dat het zoveel pijn doet dat ik niet meer kan drukken, maar de angst dat er iets fout gaat is toch wel groot.

Waarschijnlijk langs de fysio, maar wie weet heeft iemand hier het magische antwoord!

Alvast bedankt voor de reactie!
 
Suicide grip :)
 
Heb je al eens geprobeerd om een bredere of smallere grip aan te nemen?
Hoe hou je je polsen recht? Bedoel je hiermee dat je onderarm in een lijn is met je hand? Of je duim met een lijn met je hand? Dat is een kleine verandering wat je ook nog zou kunnen proberen.
 
En als eens overwogen wrist wraps te gebruiken? Het is weliswaar voor je polsen, maar misschien biedt het toch extra ondersteuning.
 
Ik heb er ook al jaren last van en gebruik mede daarom sponsjes voor betere grip.
Zonder sponsjes loop ik altijd te kutten met bijv dumbells en ze anders vastpakken bij dumbell presses. Kan erg lastig zijn want de last in de hand is pas als de dumbells al omhoog zijn.
Gewicht doet er niet eesn toe, heb het bij pressen met 20 kilo en met 60 kilo dumbells. Alleen vervelend als je die zwaardere laat vallen met grip veranderen.
 
Bij de suicide grip krijg ik alleen maar meer last, dus dat is geen optie helaas.

Heb je al eens geprobeerd om een bredere of smallere grip aan te nemen?
Hoe hou je je polsen recht? Bedoel je hiermee dat je onderarm in een lijn is met je hand? Of je duim met een lijn met je hand? Dat is een kleine verandering wat je ook nog zou kunnen proberen.
Ik bedoel hiermee dat mijn onderarm in een lijn is met mijn hand. Ik gebruik een bredere grip. Smaller pakken kan ook een optie zijn, ga ik zeker proberen!

En als eens overwogen wrist wraps te gebruiken? Het is weliswaar voor je polsen, maar misschien biedt het toch extra ondersteuning.
Deze haal ik dinsdag, dan zijn ze op voorraad waar ik ze haal. Bedankt voor de tip!

Ik heb er ook al jaren last van en gebruik mede daarom sponsjes voor betere grip.
Zonder sponsjes loop ik altijd te kutten met bijv dumbells en ze anders vastpakken bij dumbell presses. Kan erg lastig zijn want de last in de hand is pas als de dumbells al omhoog zijn.
Gewicht doet er niet eesn toe, heb het bij pressen met 20 kilo en met 60 kilo dumbells. Alleen vervelend als je die zwaardere laat vallen met grip veranderen.
Ik hou dit ook zeker in mijn achterhoofd, als laatste optie. Probeer eerst mijn grip te verbeteren, en wristwraps te gebruiken. Bij mij verscheelt de pijn wel naarmate de hoeveelheids kgs omhoog gaat.

Bedankt voor de snelle reacties
 
Wellicht kan je een foto laten maken van je grip, zodat we ook echt tips kunnen geven, want als je een brede grip hebt, maar je arm wel in lijn is met je hand, dan ligt je hand scheef op de barbell (of je hebt hele lange bovenarmen).
 
Wellicht kan je een foto laten maken van je grip, zodat we ook echt tips kunnen geven, want als je een brede grip hebt, maar je arm wel in lijn is met je hand, dan ligt je hand scheef op de barbell (of je hebt hele lange bovenarmen).
Ik ga eerst alles proberen wat hierboven is gezegd. Als dat niet helpt, maak ik een foto van mijn grip !
 
Lager gaan trainen, hoger trainen is natuurlijk niet altijd meer winst
 
Ik heb hier ook last van. En het is ineens gekomen op een dag dat ik mijn 1rep maximum voor het eerst wou testen. (na ong6 jaar krachttraining)
Ik denk dus niet dat het van een foute grip ofzo komt, maar een blessure in de handpalm.

Ik dacht ik skip een weekje borst, dan gaat het wel vanzelf over. Dat is niet het geval..
Als ik een handdoek rond de stang draai voel ik niets meer.. Het is ook zoals bij topicstarter enkel mijn linkerhand.

Ik denk dat er twee opties zijn ... 1 ga naar een of andere dokter
2 verzachtende straps of handschoenen..
 
Jaar geleden dat Ts online was.........
 
Back
Naar boven