MuscleMeat

Last van m'n knie, blijkt verkrampte hamstring te zijn

Bezoekers in dit topic

Peric

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
6 okt 2013
Berichten
464
Waardering
41
Lengte
1m84
Massa
90kg
Was vorig jaar al eens bij een sportmasseur geweest om mijn hamstrings te laten masseren. Regelmatig als ik lekker benen getraind heb en later op de avond de hond uit ging laten sprong er kramp in m'n hamstrings. Snapte er geen hol van.
Nu had ik sinds vorige week behoorlijke last van m'n knie, maar het was voornamelijk met naar beneden lopen op de trap, omhoog ging prima.
Voelde wel al een pijnlijke pees in m'n knie en ben eens verder gaan zoeken. Blijkt dus dat allebei mijn hamstrings behoorlijk verkrampt zijn, het lijken wel kabels. Ik ben dus zelf aan het masseren geslagen, met succes. De linker is al aardig stuk zachter geworden, en de pijn aan m'n knie is zo goed als weg. Ik blijf doorgaan..

Waar het mij eigenlijk om gaat, het voelde écht alsof ik last van het gewricht had, maar het bleek dus om pezen en spieren te gaan. Hoe bedrieglijk pijn kan zijn, het voelt als gewrichtspijn, maar de oorzaak ligt ergens anders.
 
  • Like
Waarderingen: Lork
Om even hier op voort te borduren...
Kunnen verkrampte spieren wel groeien? Sowieso lopen m'n hamstrings achter, maar dat is erfelijk, had m'n pa ook niet.
 
Om even hier op voort te borduren...
Kunnen verkrampte spieren wel groeien? Sowieso lopen m'n hamstrings achter, maar dat is erfelijk, had m'n pa ook niet.

Nee, want een spier herstelt, als die ontspannen is. Tijdens de kramp, richt je alleen maar schade aan, vandaar de pijnprikkel, dat betekend meestal > stop !
Als het erfelijk is, had je het enigszins kunnen voorspellen, toch :dunno:

Nu de hamstring maar even laten herstellen, rustig stretchen, weer op lengte brengen, misschien massage als dat oke voelt.
En dan voorzichtig de achterstand proberen te compenseren, door ze geleidelijk sterker te maken.
En de hamstrings soepel houden, door te stretchen, en ze op lengte te houden. Succes !
 
Ik bedoelde erfelijk dat m'n pa ook geen dikke hamstrings had.
Het rare is, de lengte is er wel, ik kan m'n tenen aanraken met gestrekte benen.
 
Ik heb er ook wel eens last van gehad. Sindsdien doe ik zo weinig mogelijk beenspier oefeningen meer. Zulke krampen lijken me ook niet goed voor de spieren eerlijk gezegd.
 
Die krampen hebben een oorzaak. Zo weinig mogelijk beenspieroefeningen doen is eigenlijk geen optie. Zal 's kijken hoe het gaat als we eindelijk weer eens mogen.
 
Back
Naar boven