1. Ontzet Notitie

Last van nek, hoe?

Topic in 'Oefeningen' gestart door Ely, 13 mrt 2018.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

  1. Ely

    Ely Novice Topic Starter

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Lengte:
    1m81
    Massa:
    62kg
    Hi! (Ik ben nieuw hier)

    Ik krijg regelmatig last van m'n nek als ik bepaalde oefeningen doe en ik heb hier dan vaak de rest van de dag last van. Het gebeurt soms bij buikspieroefeningen, maar ook bij het type oefeningen waarbij ik het niet zou verwachten. Het gaat dan onder meer om oefeningen als triceps extension, shoulder front raise (deze doe ik inmiddels niet eens meer) en de seated row. Zelfs bij de gewone bicep curl krijg ik hier soms een beetje last van.

    Ik ben niet het type wat zomaar wat doet in de sportschool. Ik heb een trainingsschema en heb alle oefeningen een of meerdere keren doorgelopen met iemand die daar werkt als personal trainer. Ook vraag ik weleens aan andere mensen of ze even willen meekijken of ik een oefening wel goed doe. Maar aan m'n houding blijkt dus niets mis te zijn. Ik heb weleens aangegeven dat ik last van m'n nek kreeg bij een oefening, maar dan krijg ik altijd het antwoord terug dat ik moet proberen niet m'n nek aan te spannen.

    Ik ben zelf geen expert op fitnessgebied, dus ik weet niet of het logisch kan zijn dat ik bij dit soort oefeningen last van m'n nek kan krijgen. Als het inderdaad zo is dat ik m'n nek teveel het werk laat doen, dan zou ik eerlijk gezegd niet weten hoe ik dat dan voorkom, want volgens mij gaat dat bij mij dan automatisch.

    Ik hoopte dat iemand hier hier ervaring mee heeft en/of een oplossing weet.
     
  2. Carloz

    Carloz Altijd aan het cutten, iedere dag is een cheatday Elite Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    1.283
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    7.159.698
    Vaak span je je nek aan als je pas begint, let maar eens op, je trekt dan ook met je mond om gewicht uit te stoten of te trekken. Probeer eerst de oefening met ontspannen nek en pak wat lichter totdat je dat onder controle hebt.
     
  3. mesoectosaurus

    mesoectosaurus Freaky Bodybuilder

    Berichten:
    4.649
    Leuk Bevonden:
    587
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    15.564
    Lengte:
    1m80
    Massa:
    82kg
    Focussen op de spiergroepen die je aandoet bij een oefening. Probeer ze eens op lager gewicht en let dan wat meer op isoleren van die bewuste spiergroepen.
    Uiteindelijk word je dan de goede beweging eigen en speelt je nek geen rol meer in de oefeningen.
     
  4. Alfadhir heitir

    Alfadhir heitir Senior Moderator Super Mod +15 jaar member

    Berichten:
    20.847
    Leuk Bevonden:
    1.770
    Karma:
    4.554.464
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina

  1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie