AndroidHealthClinic

last van onderrug tijdens/na squatten

Bezoekers in dit topic

tthijsk

Cool Novice
Lid geworden
12 okt 2014
Berichten
30
Waardering
2
Lengte
1m83
Massa
74kg
Vetpercentage
12%
hey dbb, ik ben nieuw hier(hoe werkt dit?),
maar ik heb elke keer tijdens en na het squatten last van mijn onderrug, deze pijn is niet ondraaglijk maar ik voel het goed. Nu is mijn vraag: kan dit kwaad of is mijn rug gewoon te zwak? want ik kan ook lang niet zo veel deadliften als dat ik kan squatten..

alvast bedankt, thijs
 
het je een video van je squat?
 
het je een video van je squat?

nope, ik ben niet zo heel erg serieus bezig maar ik word wel altijd gespot + form check door verschillende mensen. ik weet dat niet iedereen een expert is maar ik ben ook al een keer naar een sportfysiotherapeut geweest en die zei ook dat het er prima uit zag. Meestal draag ik wel een belt bij mn zware setjes omdat ik bang ben dat het anders fout gaat (vergeten te melden bij de eerste post)
 
er is toch wel iets mis met je uitvoering van de deadlift of squat als je meer squat dan je deadlift..

is deze pijn, spierpijn of pijn in de ruggengraat?
 
Misschien heb je last van anterior pelvic tilt? Kan eventueel een oorzaak zijn, maar dan heb je wel wat vaker last van je onderrug en is deze ook hol.
Je merkt het dan wel in meer dingen maar misschien heb je daar nooit op gelet.
 
spierpijn denk ik want ik voel het vooral als ik mijn rug beweeg en het zijn niet echt steken.
ik denk dat het dan aan mijn deadlift ligt. zijn er evt andere oefeningen waar ik mijn (onder)rug sterker mee kan maken?

---------- Toegevoegd om 19:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:01 ----------

ik heb inderdaad een beetje een holle rug ja, kan dit kwaad?
 
Opzich niet maar als je een holle rug hebt, zwakke hamstrings, een wat vooruitstaande buik en aangespannen heupspieren (aan de voorkant vooral) dan kan het dus dat je dit probleem hebt.
Als dit zo is dan moet je juist niet nog erger je rug gaan trainen omdat je rug dan al vrij aangespannen is.
Stretch oefeningen voor je rug kunnen dan juist helpend zijn.
 
ik ga het googlen, bedankt!
 
behalve dat van mijn buik klopt het helemaal, ik ga eraan werken. top!
 
Back
Naar boven