XXL Nutrition

Last van polsen met barbell curl (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

In principe gaat Osgood-Schlatter wel over, maar dan moet je wel je rust pakken tot het volledig over is. Dit kan een paar weken of maand zijn maar ook enkele jaren dacht ik. Meestal wanneer je bent 'uitgegroeid' zou het volgens mij al over moeten zijn...

Normaal wel ja. Heb alleen niet altijd rust gehouden waardoor het allemaal wat langer kan duren..
 
Hey allemaal,

Voor m'n biceps doe ik vaak de barbell curl (3x10-12, 20-25kg) en een soortgelijke oefening, die blijkbaar de preacher curl heet, zie foto:

Bekijk bijlage 86633

Echter, ik heb al een tijd last van m'n polsen als ik deze oefeningen doe. Met name aan de zijkant van m'n polsen. Ik gebruik overigens al de EZ Barbells (gekromd), want de rechte barbell is helemaal lastig. Ik heb erg dunne polsen (omtrek direct onder de hand ca. 16-17 cm). Kan het hier aan liggen?

Zou ik moeten stoppen met deze oefeningen en gewoon de dumbells pakken? En is het schadelijk voor de polsen, of niet? is er verder iets wat ik er aan kan doen?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Chaes

Bekijk bijlage 86632

Te grote sprongen gemaakt? begin terug een stapje lager met gewicht en bouw het zeer langzaam om,
 
In principe gaat Osgood-Schlatter wel over, maar dan moet je wel je rust pakken tot het volledig over is. Dit kan een paar weken of maand zijn maar ook enkele jaren dacht ik. Meestal wanneer je bent 'uitgegroeid' zou het volgens mij al over moeten zijn...

In princiepe,maar niet altijd :) heb het voorgehad aan mn knie. Na 6 maand niet de minste verbetering en een helse pijn bij het plooien. Ben onder het mes gemoeten.
 
Te grote sprongen gemaakt? begin terug een stapje lager met gewicht en bouw het zeer langzaam om,
Momenteel gebruik ik wat vaker dumbells, en als ik de barbells gebruik heb ik wel minder last.. zal dus wel overgaan.

En met Osgood Schlatter, heb er zelf al een paar jaar last van dus ga zodra m'n tentamens voorbij zijn maar eens bij de huisarts aankloppen.
 
Back
Naar boven