XXL Nutrition

Last van schouder bij Lat pulldown

Bezoekers in dit topic

SemiCR

Cool Novice
Lid geworden
5 mrt 2013
Berichten
63
Waardering
11
Lengte
1m82
Massa
89kg
Vetpercentage
13%
Beste Bodybuilders,

Sinds 2 weken heb ik last van mijn rotator cuff tijdens de lat pulldowns (standaard variant, dus geen behind the neck). Ik zoek nu een vervangende oefeningen, alleen weet ik niet met wat.

Ik pak nu pull ups, small rows (machine), 2 dumbell incline rows op bankje. Kan ik hier aan bb rows toevoegen? Of hebben jullie een ander suggesties. (Liever geen deadlifts, mijn onderrug is blessure gevoelig)
 
Als je al pull-ups doet, is er sowieso weinig reden om daarnaast nog lat pulldowns te gaan doen.
 
handen naar je toegericht of met V handle pulldowns
 
SemiCR

Decline pullover !


Ik ga nu heel dbb over mij krijgen maar begrijp niet wat iedereen met pulldown heeft. Een beter gerichte oef is imo pullover (lats) &en rows wijd hoog, laag smal
 
Laatst bewerkt:
SemiCR

Decline pullover !


Ik ga nu heel dbb over mij krijgen maar begrijp niet wat iedereen met pulldown heeft. Een beter gerichte oef is imo pullover (lats) &en rows wijd hoog, laag smal

Ziet er uit als een fijne oefening. Wat is de reden dat de rest niet eens met je gaat zijn?
 
SemiCR

Decline pullover !


Ik ga nu heel dbb over mij krijgen maar begrijp niet wat iedereen met pulldown heeft. Een beter gerichte oef is imo pullover (lats) &en rows wijd hoog, laag smal
Het probleem is dat je de stang voornamelijk horizontaal verplaatst en zwaartekracht werkt verticaal.
 
Die met de kabel variant ga ik vandaag uitproberen. Heeft iemand nog andere suggesties? En heeft bent over bb rows geen zin? (Ik doe namelijk wel 2 andere row oefeningen)
 
Die met de kabel variant ga ik vandaag uitproberen. Heeft iemand nog andere suggesties? En heeft bent over bb rows geen zin? (Ik doe namelijk wel 2 andere row oefeningen)
Als je lichaam horizontaal is zal echt geen verschil maken tegenover je lichaam verticaal houden de belasting met een kabel is dan het zelfde.
 
Ik doe ze met cable :)

Dan is de term decline (of zelfs het gegeven wat de houding van je bovenlichaam is) niet echt zinnig, de locatie van de pulley t.o.v. je lichaam is dan bepalend voor de uitvoering.
 
Wat zou je dan adviseren?
Lat pulldowns uit je schema gooien als je sterk genoeg bent om met pull-ups of chin-ups voldoende volume te pakken. Pulldowns hebben dan geen meerwaarde meer.
 
Lat pulldowns uit je schema gooien als je sterk genoeg bent om met pull-ups of chin-ups voldoende volume te pakken. Pulldowns hebben dan geen meerwaarde meer.
Het is toch ook mijn bedoeling om Lat pulldowns te verwijderen uit mijn schema, zoals je kunt lezen heb ik gemeld dat mn schouders naar de klote gaan door de pulldown.

Even iets anders, net terug van de gym. Pullovers gedaan 8reps van 4sets. Opzicht een fijn oefening, maar best een ongemakkelijke houding waar ik aan moet wennen/werken. Dus mijn vraag, is er een ander alternatief(niet persee pullovers, mag ook een ander oefening)die ik kan uittesten?
 
Dan is de term decline (of zelfs het gegeven wat de houding van je bovenlichaam is) niet echt zinnig, de locatie van de pulley t.o.v. je lichaam is dan bepalend voor de uitvoering.

Slimme opmerking, maar waarom zou je een decline bench /positie gebruiken icm met een hoge pully om het gedeclineerd om te heffen ???
 
Dus je pakt een decline bech en een lage pulley? Dan kan je toch ook een hoge pulley pakken en er met je rug naar toe staan?
 
Dus je pakt een decline bech en een lage pulley? Dan kan je toch ook een hoge pulley pakken en er met je rug naar toe staan?

Kan je minder gewicht pakken en minder stretch ook ga je meer moeite hebben met te blijven staan dan dat je de oef doet , met bench ben je meer verankerd.

nautilus pullover machine is imo beste optie voor lats vind je bijna nergens
 
Back
Naar boven