XXL Nutrition

Last van schouder met bench press (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Look

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
1 jul 2009
Berichten
85
Waardering
2
Lengte
1m93
Massa
83kg
Hallo DBB,

Jaren geleden heb ik een operatie ondergaan aan de pees in mijn linker schouder (gescheurd door snowboarden). Wanneer ik bankdruk, ook wanneer het niet te zwaar is, voelt dat nu niet lekker aan de voorkant van mijn rechter schouder. Ik merk dat het vooral zo is wanneer ik de stang zo ver laat komen als hij hoort, namelijk tot mijn borst. Wanneer ik een iets grotere afstand tussen de borst en stang houd voelt het minder pijnlijk aan mijn schouder. Raden jullie aan om deze oefening te vervangen of met de kleinere ROM te doen?

Bedankt!
 
Ik raad je aan om je huisarts op te zoeken! Nooit risico nemen met je schouders, als je schouders het eenmaal niet meer doen kan je het vergeten.
 
1.93M is vrij lang, Je bent niet verplicht om de 'hele' ROM te doen, zak niet verder dan dat je de borst niet meer voelt. Als de pijn blijvend is kun je contact opnemen met je huisarts.
 
Eerlijk gezegd betwijfel ik of je huisarts je kan helpen. Als je hoort dat ook veel huisartsen tegen squats zijn ofzo. Ik denk dat je beter naar een sportarts gaat of een fysio.
Verder heb ik dat ook wel een beetje, maar als ik mijn schouders losmaak dan is het weg. Misschien moet je dit eens lezen: http://stronglifts.com/how-to-bench-press-with-proper-technique-avoid-shoulder-injuries/
Er staat een stukje bij over pijnlijke schouders tijdens de bench press.

Hallo DBB,

Jaren geleden heb ik een operatie ondergaan aan de pees in mijn linker schouder (gescheurd door snowboarden). Wanneer ik bankdruk, ook wanneer het niet te zwaar is, voelt dat nu niet lekker aan de voorkant van mijn rechter schouder.
is dit een fout of niet? Kan zijn dat je vergist hebt.
 
Back
Naar boven