MuscleMeat

Last van schouder tijdens rope pulldown

Bezoekers in dit topic

djuuls

Cool Novice
Lid geworden
14 nov 2017
Berichten
185
Waardering
184
Lengte
1m97
Massa
100kg
Vetpercentage
18%
Geachte Lezer,

Als ik de tricep rope pulldown doe krijg ik last van de voorkant van me rechter schouder. Het begint dan een beetje te irriteren en te steken terwijl ik letterlijk geen pijn of iets evenaar in mijn tricep zelf. met andere oefeningen heb ik geen moeite qua triceps en schouderpijn, gewicht is niet te hoog. Maar heb het gevoel dat ik de oefening verkeerd uitvoer of me tricep niet specifiek target. Iemand tips of advies?

Ik sta zoals deze foto weergeeft.
images?q=tbn:ANd9GcQPjL8mqgVJwQG6-d4gYgUbErCZtQI9Aq9MhKnC2j4Jse04RruV.jpg
 
Probeer je schouder te ontspannen het is een vorm oefening waarschijnlijk sta je te statisch en span je onbewust je schouders aan.
 
Gooi je je schouders naar achteren en op slot?

Ik sta redelijk voorover gebogen met een holle rug kont naar achter niet persee schouders opslot.


Probeer je schouder te ontspannen het is een vorm oefening waarschijnlijk sta je te statisch en span je onbewust je schouders aan.

Jaa probeer zo relaxt mogelijk te staan misschien overdrijf ik mijn houding ook wel een beetje.
 
Probeer eens met een touw, kijken hoe dat gaat. Andere oefening maar minder schouderbelastend. Als je dan geen last hebt, weet je in ieder geval dat je deze oefening niet geheel correct uitvoert.
 
Probeer eens met een touw, kijken hoe dat gaat. Andere oefening maar minder schouderbelastend. Als je dan geen last hebt, weet je in ieder geval dat je deze oefening niet geheel correct uitvoert.

TS topic titel: "Triceps rope pulldown"

Reactie: "Probeer eens met een touw"

?????
 
Geachte Lezer,

Als ik de tricep rope pulldown

Hoe is je vorm? Kan zijn dat je te angstvallig je bovenarm stil probeer te houden waardoor er constante spanning op de schouder staat.

Ga de volgende keer eens een beetje mee in de beweging en kijk hoe het dan aanvoelt.

Wat ik ook regelmatig met de rope variant zie is dat onderaan de handvaten/handen uit elkaar getrokken worden wat ervoor kan zorgen dat het laatste stukje meer een push wordt wat ook de schouder er meer bij betrekt.
 
Ik bedoelde ZONDER touw...:roflol:

Echt hè....
 
Rope pull down zonder touw ???
 
Als je er last van hebt kan je er ook gewoon voor kiezen om de oefening niet te doen.

Easy way again, zou ervoor kiezen om uit te zoeken waarom dat die pijn komt door verkeerde houding, hand positie verkeerd, ongebalanceerd staan, meer kracht op 1 arm dan de andere arm. Had je daar maar een pilletje voor uh:hahaha:
 
Back
Naar boven