XXL Nutrition

last van schouder (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

woltmide

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
25 okt 2002
Berichten
37
Waardering
0
Hallo luitjes,

Ik heb de laatste tijd (eigenlijk al hele tijd) last van mijn rechterschouder (borstspier) als ik bijvoorbeeld schuine benchpress doe met stang of dumbbells. Bij gewone benchpress heb ik nergens last van maar zodra het de schuine variant betreft erg veel last van mijn rechter schouder...in die zone zeg maar. Echt veel gewicht heb ik er naar mijn idee dan niet aan. De ene keer heb ik er ook meer last van dan de andere...ik voel het trouwens alleen als ik met de oefening bezig ben. Zodra ik doorga naar de volgende heb ik nergens last meer van ook de dag erna bijvoorbeeld niet. Wie weet hoe je dit het best kan tegengaan/ behandelen?

alvast bedankt

met vr gr,
Woltmide
 
Hoe lang train je al?
Is je schema veranderd in de laatste weken?
Goede warming up?
Ben je rechtshandig/linkshandig?

Zou kunnen dat je een instabiliteit in die positie hebt ontwikkeld. (wel een hele snelle conclusie geef ik toe, maar goed hou het i.e.g in je achterhoofd)

Probeer meer over te schakelen naar dumbbells en/of experimenteer een beetje met de hoogte van de incline van de bank en kijk hoe dat voelt.
Nog steeds last? Even bij de dokter langs om te checken of je geen bursitis en/of tendinitis aan het ontwikkelen bent.
 
Originally posted by bestoldschool
Hoe lang train je al?

je geen bursitis en/of tendinitis aan het ontwikkelen bent.


Dat bursitis en/of tendinitis wat is dat precies bestoldschool?
 
Ik heb ook een blessure op de zelfde plek gehad een tijd geleden. Ik kreeg juist last na de normale benchpress.

Bij mij kwam het door overbelasting. Ik ging te snel te zwaar bankdrukken en kreeg de blessure. Toen heb ik een hele tijd niet meer gebankdrukt, zo ongeveer 2-3 maanden!!

Hierna ben ik weer voorzichtig begonnen met bankdrukken en heb een veel smallere grip nu!! Ik hou mn handen nu net op de plek waar de grip begint... en blessure blijft weg. Ik kan inmiddels weer gewoon zwaar banken en ga mn grip steeds weer verbreden.... mischien helpt dit voor jou ook!!!

succes
 
Bos bedankt voor je reactie.

Train nu zo'n beetje 4 jaar..althans het laatste jaar echt fanatiek. BEn dus zo'n beetje nu een jaar echt aan het bankdrukken geslagen e.d. daarvoor waren het de normale fitness-apparaten wat.

Mijn schema verandert om de 6 weken, alleen voor zover ik weet heb ik er altijd wel een beetje last van gehad. Ene keer wat meer als de andere. Heb het ook alleen met schuin drukken (met dumbbells of bar). Ik ben ook rechtshandig. Wat die warmingup betreft...begin altijd met gewoon bankdrukken en pas daarna begin ik schuin te drukken. Tegen die tijd zo'n 8 min neem ik aan dat de spieren goed warm zijn. (ondertussen ook wel rekken en strekken)

Gisteren weer mijn borst getraind en voelde het wel de eerste keer dat ik de dumbbells omhoogdrukte alleen daarna niet meer.

grt,
woltmide
 
Ik heb het ook. Een bodybuilder die ik ken heeft het ook en nog steeds. Alleen hij traint erdoor heen. Hij is naar dokter geweest waarvan de een zei dat hij ze arm 2 maanden neit mocht bewegen. Nou deed hij mooi niet. En de ander zei gewoon doortrainen maar neit teveel belasten. Ik kan ook niet schuin banken want dan krijg ik last. Maar alles met dumbbells gaat wel. En krijg alleen last tijdens de oefening. Zwaar klote! Want als ik ga banken me borst kan het makkelijk aan alleen mijn armen niet (schouder, bicep aanhechting) daar ergens. Maar kan heel goed mijn borstssnhechting zijn.
 
We zijn inmiddels alweer een tijdje verder...En heb er af en toe nog wel last van maar heb het idee dat het wat aan het minderen is. Schuin banken doe ik alleen nog met een barbell en niet tot failure, met gewoon banken doe ik nu ook wat rustiger aan. Moet zeggen dat het dus wel aan de beterende hand is. Alleen echt rust nemen dat heb ik nog niet gedaan...misschien dat ik er binnekort een weekje tussenuit ga.

grt,
woltmide
 
Originally posted by woltmide
We zijn inmiddels alweer een tijdje verder...En heb er af en toe nog wel last van maar heb het idee dat het wat aan het minderen is. Schuin banken doe ik alleen nog met een barbell en niet tot failure, met gewoon banken doe ik nu ook wat rustiger aan. Moet zeggen dat het dus wel aan de beterende hand is. Alleen echt rust nemen dat heb ik nog niet gedaan...misschien dat ik er binnekort een weekje tussenuit ga.

grt,
woltmide

Ja af en toe weekje eruit kan volgens mij geen kwaad.
Suc6 verder
 
Laatst bewerkt:
en als het nu een ontstekking is?
moet je die dan warm of koud houden(compressen)?
 
Heb een tijdje terug ook maar eens bij mijn pa geinformeerd (arts met pensioen) en die zei dat het ook geen kwaad kom om af en toe eens met wat ijs erover heen te wrijven (soort v massage). Gelukkig heb ik er niet echt veel last meer van nu ik wat rustiger aan ben gaan doen dus heb ik ook niet meer gedaan (dat van dat ijs).

grt,
woltmide
 
als dat helpt zal het wel goed zijn, je pa is niet voor niets arts.


oorarts???
 
huisarts...Alleen veel over sportblessures weet ie nou ook weer niet, meer de basis allemaal wat.

Geloof ook wel dat dat vast wel zal helpen, maar zoveel last heb ik er niet meer van...en dat gesodemieter met dat ijs steeds heb ik ook niet zoveel zin in.
 
Ben nu ongeveer 95% herstelt van mijn schouder blessure.

had net mijn gewicht op de bench press verhoogt en die avond ging het echt super. kei hard en zwaar getrained en nergens last van.
ik werd midden in de nacht ineens wakker van de pijn en kon niet meer slapen.
met mijn stomme kop ben ik vergeten om onmiddelijk ijs op de plek te houden.
na een paar dagen pijn en bijna niet slapen en trainen ben ik alsnog met ijs begonnen. 1 dag later sliep ik weer reldelijk normaal.

trainen echter ging niet echt aangezien je je schouder bij alles gebruikt behalve benen.

week rust en heel licht daarna weer begonnen,
heel gelijdelijk trok de pijn weg en kon ik weer zwaarder gaan.

nu ben ik er bijna vanaf (soms nog wat gevoelig) en train ik weer hard.

weet helaas niet wat het was..... spierscheuring lijkt me niet echt aangezien het toch wel snelle herstel
 
wat is dit nou weer, zat net nog in een 'lelijke mensen weten niet dat ze lelijk zijn' topic, en kwam opeens hier terecht toen ik stemde in de poll???
 
wat is dit nou weer, zat net nog in een 'lelijke mensen weten niet dat ze lelijk zijn' topic, en kwam opeens hier terecht toen ik stemde in de poll???

Ich auch. :roflol:
 
wat is dit nou weer, zat net nog in een 'lelijke mensen weten niet dat ze lelijk zijn' topic, en kwam opeens hier terecht toen ik stemde in de poll???

+1 ???
 
Back
Naar boven