MuscleMeat

Last van schouders tijdens slapen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Predatorz

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
14 okt 2006
Berichten
1.643
Waardering
57
Geen idee of dit in de juiste sectie staat, maar here goes:

Ik heb al behoorlijk lang last van mij schouders tijdens het slapen. Ik slaap altijd op mijn zij.

Nou heb ik zo'n beetje elke nacht dat ik wakker word van de pijn aan de schouder waar ik op lig + heel me arm is dood/slaapt (bloedsomloop bekneld?)

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik merkte tijdens mijn schouder training ook lichte irritatie aan de kant die vannacht dus weer lam lag.

Tijd om van kussen/matras te switchen oid?

Ik weeg richting de 110KG, dus redelijk wat "massa" zou het hier mee te maken kunnen hebben?

Ben benieuwd of het een vaker voorkomend iets is. Let me know!
 
In voor antwoord, slaap ook altijd op m'n zij en heb ook vaak last
 
Hoeveel woog je toen je je matras kocht, en hoe oud is het? Want bij je matras speelt je gewicht een grote rol
 
Oud :o en stuk lichter.

Denk dat ik waarschijnlijk op een zwaar ongeschikt matras lig. haha
 
Klinkt wel aannemelijk ja :)
 
Geen idee of dit in de juiste sectie staat, maar here goes:

Ik heb al behoorlijk lang last van mij schouders tijdens het slapen. Ik slaap altijd op mijn zij.

Nou heb ik zo'n beetje elke nacht dat ik wakker word van de pijn aan de schouder waar ik op lig + heel me arm is dood/slaapt (bloedsomloop bekneld?)

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik merkte tijdens mijn schouder training ook lichte irritatie aan de kant die vannacht dus weer lam lag.

Tijd om van kussen/matras te switchen oid?

Ik weeg richting de 110KG, dus redelijk wat "massa" zou het hier mee te maken kunnen hebben?

Ben benieuwd of het een vaker voorkomend iets is. Let me know!


Ben net hersteld van een schouderblessure
Ik slaap net als jij ook op mn zij. Op mn geblesseerde schouder kon ik niet slapen.
De fysio adviseerde me om op mn andere arm/schouder wat meer weg te trekken zodat je overdreven meer op je schouderblad ligt snapje? Dat heeft mij veel geholpen sindsdien geen klachten of zo'n slapende stramme schouder waar je de hele dag last van hebt. Waarschijnlijk wordt dan je bloedciculatie een beetje afgekneld. ;)
 
Ben net hersteld van een schouderblessure
Ik slaap net als jij ook op mn zij. Op mn geblesseerde schouder kon ik niet slapen.
De fysio adviseerde me om op mn andere arm/schouder wat meer weg te trekken zodat je overdreven meer op je schouderblad ligt snapje? Dat heeft mij veel geholpen sindsdien geen klachten of zo'n slapende stramme schouder waar je de hele dag last van hebt. Waarschijnlijk wordt dan je bloedciculatie een beetje afgekneld. ;)

Dat advies van je fysio is me niet helemaal duidelijk, op me rug slapen zou alle problemen oplossen. Maar dit lukt me echt met geen mogelijkheid. haha
 
Als je een zware jongen bent moet je sowieso een stevige matras. Punt van een matras is dat het de natuurlijke vorm van je wervelkolom moet ondersteunen. Zowel in zijlig als op de rug. Je bekken en schouders zijn breder dus die zone moet iets zachter zijn zodat je daar wat inzakt.

Waarschijnlijk lig je slecht op je schouder met je arm onder je lichaam, boven je hoofd of onder je kussen. Dat is de ideale positie om je vaat en zenuwbundels tijdelijk af te klemmen. Als je dan draait of jezelf verlegt zou het snel weer weg moeten zijn.
 
Lig idd met me arm/schouder onder me kussen ja.

Zal is proberen of ik mezelf een beetje kan dwingen in een andere positie inslaap te vallen.

Ik ga het web op om wat info te scoren over matrassen.
 
Ik denk dat je toch beter een nieuw matras kan kopen, sterkte met je schouder he! :)


-Bas
 
Jij verstand van die zaken?

Ken je toevallig een goeie zaak die beetje sporters gericht is?
Nee, niet genoeg


Ben net hersteld van een schouderblessure
Ik slaap net als jij ook op mn zij. Op mn geblesseerde schouder kon ik niet slapen.
De fysio adviseerde me om op mn andere arm/schouder wat meer weg te trekken zodat je overdreven meer op je schouderblad ligt snapje? Dat heeft mij veel geholpen sindsdien geen klachten of zo'n slapende stramme schouder waar je de hele dag last van hebt. Waarschijnlijk wordt dan je bloedciculatie een beetje afgekneld. ;)
Als ik dat ga doen, wordt het alleen maar erger, en schiet mn arm zo weer uit de kom. Voordat hij dat toepast kan hij beter naar de fysio
 
Had het zelfde na een nieuw matras is het niet meer voorgekomen ;-)
 
nee, niet genoeg



als ik dat ga doen, wordt het alleen maar erger, en schiet mn arm zo weer uit de kom. Voordat hij dat toepast kan hij beter naar de fysio

+1
 
Op je rug slapen is kwestie van gewenning. Zal even duren, maar het ís mogelijk.
 
Op je rug slapen is kwestie van gewenning. Zal even duren, maar het ís mogelijk.

Heb het vannacht weer is geprobeerd, ik snurk blijkbaar als een pleures barbaar op me rug, ik schrok wakker van mezelf. :o

Volgens mij draai je onbewust toch wel tijdens je slaap?
 
Back
Naar boven