MuscleMeat

last van slaapverlamming (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Heel oud topic, I know. Maar ondanks dat ik al een tijdje mee doe op dit forum kwam ik dit tegen via google.

Ik heb dit dus ook en ik weet pas sinds een paar weken dat ik niet gestoord ben, maar dat meer mensen dit hebben. Alle grapjes zijn hierboven al gemaakt, dus dat hoeft niet nog een keer. Er is namelijk weinig grappigs aan.

Ik word wakker (soort van) en kan me niet bewegen, zelfs geen controle over mijn ademhaling. Dit betekend dus, aangezien in behoorlijk in paniek ben, dat ik het gevoel heb dat ik stik. Tegelijkertijd hoor ik iemand de trap op gaan naar mijn dochter en zie ik iemand gebogen over mijn vrouw staan. Nog steeds kan ik me niet bewegen en weet ik zeker dat deze "mensen" mijn dames iets aan willen doen. Ik hoor vaak ook iemand vanuit de woonkamer mijn slaapkamer binnenkomen waarvan ik aanneem dat die voor mij komt.

Bovenstaande is eigenlijk elke keer het zelfde en toch kan ik werkelijkheid en hallucinatie niet van elkaar onderscheiden.

Meer mensen?

Het zou tof zijn als reacties zonder flauwe grappen kunnen.

Edit: Geen drugs, geen alcohol.
 
Laatst bewerkt:
Heel oud topic, I know. Maar ondanks dat ik al een tijdje mee doe op dit forum kwam ik dit tegen via google.

Ik heb dit dus ook en ik weet pas sinds een paar weken dat ik niet gestoord ben, maar dat meer mensen dit hebben. Alle grapjes zijn hierboven al gemaakt, dus dat hoeft niet nog een keer. Er is namelijk weinig grappigs aan.

Ik word wakker (soort van) en kan me niet bewegen, zelfs geen controle over mijn ademhaling. Dit betekend dus, aangezien in behoorlijk in paniek ben, dat ik het gevoel heb dat ik stik. Tegelijkertijd hoor ik iemand de trap op gaan naar mijn dochter en zie ik iemand gebogen over mijn vrouw staan. Nog steeds kan ik me niet bewegen en weet ik zeker dat deze "mensen" mijn dames iets aan willen doen. Ik hoor vaak ook iemand vanuit de woonkamer mijn slaapkamer binnenkomen waarvan ik aanneem dat die voor mij komt.

Bovenstaande is eigenlijk elke keer het zelfde en toch kan ik werkelijkheid en hallucinatie niet van elkaar onderscheiden.

Meer mensen?

Het zou tof zijn als reacties zonder flauwe grappen kunnen.

Edit: Geen drugs, geen alcohol.
Ik heb het één keer gehad, toen ik een jaar of 17 was... Was zeer beangstigend... Internet en zo bestond nog niet dus er was niet effe heel snel info te vinden.
Ik werd "wakker", hoorde geschreeuw, zag licht in de hoek van de slaapkamer een lichtgevend silhouet, en lichtflitsen maar ook geschreeuw...ik kon niet bewegen, en pas toen ik rustiger werd, kon ik mijn lichaam terug bewegen. Ik vertelde het aan mijn broer, die me vertelde dat hij het ook al een keer had meegemaakt. Een paar maanden later las ik er over in de bib.

Eigenlijk moet je proberen jezelf goed in te hameren dat het niet echt is. Dat je gewoon tussen twee slaapcycli bent wakker geworden.
Ik heb iemand gekend die het heel vaak had en er na een tijdje zelf "mee kon spelen". Hij kon het sturen...

Het is een interessant fenomeen, niks gevaarlijks. Prent je dat goed in en tracht vooral rustig te blijven als je dit voorhebt.
 
Hier ook last van slaapverlamming. Dit treed op na het stoppen na het tijdelijk gebruik van slaapmiddelen en phenibut (eigelijk alles wat op jet GABA~systeem werkt)
Ik denk dat er op het moment fat het gebeurt er weinig aan te doen is. Gewoon in je achterhoofd houden dat een een droom/hallucinatie is.
Toch is het eng omdat het zo realistisch lijkt.
 
Hier ook last van slaapverlamming. Dit treed op na het stoppen na het tijdelijk gebruik van slaapmiddelen en phenibut (eigelijk alles wat op jet GABA~systeem werkt)
Ik denk dat er op het moment fat het gebeurt er weinig aan te doen is. Gewoon in je achterhoofd houden dat een een droom/hallucinatie is.
Toch is het eng omdat het zo realistisch lijkt.

Het is moeilijk om te accepteren dat het niet echt is. Het voelt echt als gevaar. Gek genoeg went het wel inderdaad. Wanneer het voorbij is gaan we een glas water drinken en weer slapen. Het is wel fijn om te weten dat ik niet gek ben :)
 
-
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het twee keer (op een hele beangstigende manier) gehad.

Tip: Probeer met alle macht 1 ledemaat te bewegen. Teen, vinger, arm, been. Alle aandacht er op. Zodra het lukt iets te bewegen ben je er uit.

De eerste keer dat ik het had deed ik dat 'per ongeluk' na een tijdje. En toen ging ik er op zoeken en zag ik dat dat idd werkt. Tweede keer was ik voorbereid. Toen was ik er zo uit.
 
Back
Naar boven