Fitness Seller

last van slaapverlamming (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

GZHN

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
23 apr 2008
Berichten
2.336
Waardering
83
Lengte
1m82
Massa
83kg
beste mensen,

Ik heb in het verleden wel eens last gehad van slaapverlamming,
toen was het hoogstens 1 of 2 keer per maand, soms paar maanden niks en soms paar keer per week.

afgelopen half jaar heb ik het wekelijks, soms zelfs dagelijks.
Ik heb het altijd in de 1e uur dat ik begin met slapen, ik wordt dan wakker, doe me ogen open en opeens hoor ik een heel schelle gekrijs in me hoofd en komt er een hele zware druk op me lichaam vooral me hoofd.
en vanaf dat punt kan ik me helemaal niet meer bewegen geen enkele spiertje in me lichaam behalve me ogen.
Ook hoorde ik afgelopen nacht me moeder praten tegen me vader op de gang, toen ik eindelijk kon bewegen en overeind ging zitten had ik nog beetje last van me hoofd en er was niemand op de gang en iedereen sliep gewoon. Dus me moeders stem hoorde ik gewoon in me hoofd.
ik heb dit niet altijd dat ik stemmen hoor, soms wel soms niet.

Dit was geen droom want ik heb het vaker en ik ben op dat moment gewoon wakker, dus kom niet met dingen als je droomde gewoon was een nachtmerrie, want ik ben niet achterlijk, ik weet wel wanneer ik droom of niet.

In het begin was het best schrikken en eng, maar nu laat ik het gewoon over me heen komen en laat ik het gewoon gebeuren.

voor de mensen die er niet bekend mee zijn:

[Link niet meer beschikbaar]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming


Ik ben voor de rest gewoon kerngezond, ik sport 4 keer per week, ik eet uiterste gezond verder geen opmerkelijke dingen.
zijn er meer mensen die hier last van hebben? zo ja wat zijn jou ervaringen hierbij.
 
Wist niet dat dit bestond, goed om te lezen. Ik denk dat ik zelf in paniek zou raken als ik de controle over mijn lichaam niet meer had. Heeft het verder ( op den duur ) nadelige gevolgen voor je gezondheid?
 
ik lees overal dat het verder geen nadelige gevolgen heeft voor je fysieke of geestelijke gezondheid. Maar de gebeurtenis zelf kan voortkomen uit geestelijke aandoeningen ofso.
Ik ben nog aan het lezen en onderzoeken wat het precies is en ervaringen van andere mensen.
 
Damn goos klinkt als serieuse shizznizz... Ik zou maar ff naar een dokter gaan, cuz this shit is srs
 
Gebruik je wel eens drugs zoals MDMA?

In het drugstopic was er namelijk ook iemand die hier last van kreeg na het gebruik van MDMA.
 
Gebruik je wel eens drugs zoals MDMA?

In het drugstopic was er namelijk ook iemand die hier last van kreeg na het gebruik van MDMA.

zelf had ik er meer last van toen ik noxipro gebruikte

wel klote voor je man ik weet hoe irritant het is, gelukkig heb ik het nu nooit meer
 
Nee gebruik alleen hasj in de weekenden, af entoe doordeweeks eentje, maar thats it

---------- Post toegevoegd Thu 22 Dec 2011 om 16:51 ----------

zelf had ik er meer last van toen ik noxipro gebruikte

wel klote voor je man ik weet hoe irritant het is, gelukkig heb ik het nu nooit meer

Ik gebruik ook noxi afgelope 3 weken, savonds na me stage, ik slaap snachsrt ook max 6 uurtjes per nacht! Ik loop stage in deventer, ik sta daily 6 uur op en ben pas 6 uur thuis, savonds sporte van 8 tot 9 4x per week, na et traine nog ff douchen eten, kwark en dan ligk uiteindelijk 12 in bed ofso en dan moetk er 6 ook weer uit! Zaterdags ook 6 uur eruit wegens werk, kwerk zaterdags van half 8 tot 17.00 als chaffeur voor tnt pakket! Misschien komt et door me drukke levenstyl, 6 dage per week werken, weinig slaap, 4x sporten, tijden dat k thuis ben ben.k bezig met me maaltijden bereiden enzovoort. Dus met andere woorden heb weinig rust die k kan pakken!
 
ik heb er zelf haast bijna iedere nacht last van vooral als ik op mn rug inslaap val en voel het van te voren komen krijg dan een soort stroomschokken door mn hoofd. Het blijft gelukkig beperkt tot alleen de verlamming maar soms na een feestje met drugs (MDMA heeft het ook veroorzaakt bij mij) is het de eerste paar nachten daarna erger met harde geluiden en het het gevoel of er iets in me kamer is.
 
nee heb zelf nooit harddrugs gedaan!
Ik denk dat het voor een groot deel te verwijten is aan oververmoeidheid, ik hou mezelf staande met koffie door de dagn heen, en alsk me pre workout heb gehad, noxipro en dan benk tot 9/ half 10 trainen, met me postworkout meal douchen kwark en alles wat k erna eet lig k pas 12 in bed ofso, nou en dan nog tot rust komen en slapen, is het zo 1 uur, kank er 12 weer uit, maargoed het kan niet anders, tot april moet het helaas op deze manier door me stage!
 
Heb ook lange tijd last gehad van iets gelijkaardig, ik werd ook wakker na een aantal uren en kon me volledige lijf niet bewegen maar mijn ogen zijn open en ik ben min of meer in een slaperige bewustzijn, ondertussen hoorde ik ook telkens mijn hartslag in mijn hoofd vertragen en vertragen naar precies een stilstand, alsof je tegen de dood aan het vechten bent (srs).

Heb het nu al een klein jaar niet meer voorgehad maar weet nie precies waaraan de verrandering ligt, mss heeft het wel met bloeddruk te maken ?
 
Als je slaapt raakt je lichaam ook verlamd om te voorkomen dat je rare dingen gaat doen. Misschien dat je lichaam dan nog gewoon denkt dat je slaapt? Oplossing? Geen idee. Raar dat je lichaam in die stand blijft.

Al eens een dokter bezocht?
 
Ik ken dit; Ik heb het 1 keer gehad en was doodsbang. Ik was toen een jaar of 16.
Ik nam geen drugs en dronk niet. Ik was zelf al sportief.
het heeft gewoon te maken met oververmoeidheid en het plots wakker worden tijdens een bepaald moment in je slaapcyclus. Ik zal het eens proberen opzoeken;

update;

http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis
 
Nu wil ik het ook wel eens meemaken :p
Eng waarschijnlijk, maar stoer achteraf
 
ik zou kappen met die pre workout inelkgeval

dat lijkt me vrij logisch
 
ik heb dat vroeger tijdens een periode ook dikwijls gehad. als je op je rug slaapt, is het wel erger. ik doe hetzelfde als jij. beangstigend maar toen ik erover gelezen had, was ik oog geruster en liet ik het ook op mij afkomen en probeer ik mij ook te ontspannen in plaats van er tegen te vechten. het is het omgekeerde van slaapwandelen. je geest wordt wakker maar je spieren slapen. je kan je dus niet bewegen en daardoor komt er altijd een verschrikkelijke droom bij te pas. ofwel ben je aan het stikken, ofwel springt er iemand op jou en kan je je niet verdedigen. en doordat je geest wakker is, heb je de indruk dat je niet slaapt. ik heb het nog is sporadisch maar ik slaap altijd op mijn zij en dan heb je toch al geen verstikkingsdromen.

---------- Post toegevoegd Tue 27 Dec 2011 om 17:30 ----------

Damn goos klinkt als serieuse shizznizz... Ik zou maar ff naar een dokter gaan, cuz this shit is srs

je moet helemaal niet naar een dokter. er is niks gevaarlijk aaan. het is gewoon beangstigend. hersenen worden wakker en je spieren slapen nog. het omgekeerde van slaapwandelen waar je hersenen nog slapen en je spieren wakker worden. goeie raad van iemand die al wat ouder is en er al twintig of dertig jaren geleden ervaring mee had. op je zij slapen en niet proberen te vechten tegen hetgeen je overvalt maar je helemaal laten gaan en dan plots proberen wakker te schieten. soms kan je het wel een paar keren achter elkaar krijgen.
 
nee heb zelf nooit harddrugs gedaan!
Ik denk dat het voor een groot deel te verwijten is aan oververmoeidheid, ik hou mezelf staande met koffie door de dagn heen, en alsk me pre workout heb gehad, noxipro en dan benk tot 9/ half 10 trainen, met me postworkout meal douchen kwark en alles wat k erna eet lig k pas 12 in bed ofso, nou en dan nog tot rust komen en slapen, is het zo 1 uur, kank er 12 weer uit, maargoed het kan niet anders, tot april moet het helaas op deze manier door me stage!

Ik denk ook dat het vermoeidheid is. Ik heb zelf ook heel af en toe last van slaapverlamming en dat is eigenlijk altijd als erg moe ben of als ik teveel melatonine neem om te slapen.

Als het erg storend is zou ik eens een week geen pre-workout nemen om te kijken of er verschil is met wanneer je het wel neemt. Op deze manier kan je testen of het daar misschien aan ligt. Misschien kan je voor jezelf ook bijhouden welke nachten je er last van hebt. Op die manier kan je een patroon vinden en de oorzaak van de slaapverlamming.

Ik vond het zelf af en toe in ieder geval een erg beangstigende ervaring! Ik heb ook meestal dat ik in mijn droom wakker word, soms wel 2 of 3 keer voordat ik in het echt wakker word! Vind het zelf geen fijne ervaring in ieder geval. succes ermee!
 
Slaapverlamming of sleep paralysis is normaal , bij iedereen gebeurd het. Het is een mechanisme om het lichaam te beschermen zodat we onszelf geen pijn zouden doen terwijl we dromen.
 
Slaapverlamming of sleep paralysis is normaal , bij iedereen gebeurd het. Het is een mechanisme om het lichaam te beschermen zodat we onszelf geen pijn zouden doen terwijl we dromen.

Maar het is niet normaal als je dat regelmatig hebt terwijl je bij volle bewustzijn bent :P
 
kheb nu al klein weekje meer slaap gepakt, minder gesport! en voel me een stuk fitter weer! en geen last meer van slaapverlammingen!
ik denk dat et gewoon een teken was van me lichaam die zei "even je rust pakken nu"
morgen weer knallen @ gym, heb tot 2 januari vrij van stage genomen, dus lekker vakantie nu!
 
Back
Naar boven