MuscleMeat

last van slaapverlamming (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ik heb dat vroeger tijdens een periode ook dikwijls gehad. als je op je rug slaapt, is het wel erger. ik doe hetzelfde als jij. beangstigend maar toen ik erover gelezen had, was ik oog geruster en liet ik het ook op mij afkomen en probeer ik mij ook te ontspannen in plaats van er tegen te vechten. het is het omgekeerde van slaapwandelen. je geest wordt wakker maar je spieren slapen. je kan je dus niet bewegen en daardoor komt er altijd een verschrikkelijke droom bij te pas. ofwel ben je aan het stikken, ofwel springt er iemand op jou en kan je je niet verdedigen. en doordat je geest wakker is, heb je de indruk dat je niet slaapt. ik heb het nog is sporadisch maar ik slaap altijd op mijn zij en dan heb je toch al geen verstikkingsdromen.

---------- Post toegevoegd Tue 27 Dec 2011 om 17:30 ----------

je moet helemaal niet naar een dokter. er is niks gevaarlijk aaan. het is gewoon beangstigend. hersenen worden wakker en je spieren slapen nog. het omgekeerde van slaapwandelen waar je hersenen nog slapen en je spieren wakker worden. goeie raad van iemand die al wat ouder is en er al twintig of dertig jaren geleden ervaring mee had. op je zij slapen en niet proberen te vechten tegen hetgeen je overvalt maar je helemaal laten gaan en dan plots proberen wakker te schieten. soms kan je het wel een paar keren achter elkaar krijgen.
ja kzou met toch laten nakijken... gewoon voor de zekerheid maarja thats just me
 
Heb ook lange tijd last gehad van iets gelijkaardig, ik werd ook wakker na een aantal uren en kon me volledige lijf niet bewegen maar mijn ogen zijn open en ik ben min of meer in een slaperige bewustzijn, ondertussen hoorde ik ook telkens mijn hartslag in mijn hoofd vertragen en vertragen naar precies een stilstand, alsof je tegen de dood aan het vechten bent (srs).

Heb het nu al een klein jaar niet meer voorgehad maar weet nie precies waaraan de verrandering ligt, mss heeft het wel met bloeddruk te maken ?



Dit heb ik ook gehad, alleen mijn hart ging dan steeds sneller, erg vreemde ervaring. Had t 4 maanden geleden 2 nachten achter mekaar, daarvoor nooit last van gehad & ook nu geen last ervan behalve dan die 2 x.
 
Ik heb dit slechts 1 keer gehad, tig jaar geleden. Tot ik dit las had ik half het idee dat ik het gedroomd heb ofzo. Ik werd dus wakker, ogen open en al, maar kon me verder totaal niet bewegen. Heb toen mn ogen weer dichtgedaan en verder geslapen. Toen ik daarna wakker werd had ik nergens last van.
 
heb het een paar x gehad toen ik nog volop bezig was met lucid dreaming, ik heb dus serieus een paar keer een schaduw op me zien afkomen terwijl ik hulpeloos toekeek. heb het daarna nog 1 x gehad maar ik herkende het op de een of andere manier, raakte niet in paniek en viel gewoon weer in 'slaap'

SP is echt niet leuk
 
heb het vroeger zelf ook wel paar keer gehad echt viesss alsof er iets op je zit en je tege houd en je nix kan doen :s very strange, ben nu al jaar gestopt met smoren en nooit meer last van gehad ik denk dat het bij mij daar mee te maken had
 
Blijven ontspannen en weer in slaap vallen is het geheim.
 
Tjok

Dat is niet altijd waar man, t was bij mij juist zo dat zodra ik probeerde te ontspannen me hart steeds sneller ging.. en dan kan er uiteindelijk wel niks gebeuren maar ga t er echt niet op wagen :D dus ik moest r zegmaar ook tegen 'vechten' en viel plotseling weer in slaap dan.
 
Ik heb het ook wel is, 2x per jaar ofzo. Meestal word ik gewoon half wakker, kan ik niet bewegen en val ik weer in half in slaap en word daarna gewoon normaal wakker. Maar 1x was het echt para, kreeg rare hallicunaties, werd opgetild uit me bed en zweefde in de lucht en werd richting de muur gekeerd. Toen kwam er iets van een geest ofzo op me af en toen voelde ik een klap en was ik weer weg. Even later werd ik wakker heel creepy.
 
Er zijn mensen die gebruiken het als middel van gestuurd dromen.
Ikzelf blijf het eng vinden en dwing mijzelf wakker te worden, waardoor mijn hartslag verhoogt door de inspanning.
Niks abnormaals aan. Echter: als het je ernstig begint te beperken in je functioneren is het altijd aan te raden om een dokter te bezoeken.
Bij mij komt het vaker voor als ik echt moe ben/veel gedronken heb/veel geblowd heb.
 
Maar het is niet normaal als je dat regelmatig hebt terwijl je bij volle bewustzijn bent :P
je krijgt dat ook niet als je bij volle bewustzijn bent. je denkt dat je bij volle bewustzijn bent maar je krijgt het als je al slaapt maar dat besef je niet. het is net omdat je hersenen wakker worden dat je denkt dat je bij volle bewustzijn bent.

---------- Post toegevoegd Tue 3 Jan 2012 om 07:07 ----------

ja kzou met toch laten nakijken... gewoon voor de zekerheid maarja thats just me
is echt niet nodig. lees er maar is over. het komt dikwijls voor en is ongevaarlijk. je bent nu 22, je zal het ook nog krijgen. is bij mij ook pas begonnen tussen mijn 20 en 30ste.
 
De hypnagogische staat is ideaal om een bewuste lucide droom binnen te stappen. Bij veel mensen gaat slaapverlamming gepaard met angsten terwijl dit helemaal niet nodig hoeft te zijn. Vaak lijkt de verlamming qua beleving ook veel langer te duren dan de werkelijke duur.

Heb heel wat jaren "last" gehad van slaapverlamming, met pieken en dalen. Nu wil ik niets liever dan een slaapverlamming aangezien dit een open uitnodiging is voor een lucide droom.
 
heb ik ook heel heel vaak gehad, soms dagen achter elkaaar aan. Wat voor mij helpt is een goed slaap ritme, sinds ik 8 uur slaap per dag geen last meer van gehad
 
alien-abduction-scene-ryan-robinson.jpg
 
Gewoon denken aan een lekker naakt wijf dat op je afkomt:D
 
je krijgt dat ook niet als je bij volle bewustzijn bent. je denkt dat je bij volle bewustzijn bent maar je krijgt het als je al slaapt maar dat besef je niet. het is net omdat je hersenen wakker worden dat je denkt dat je bij volle bewustzijn bent.

---------- Post toegevoegd Tue 3 Jan 2012 om 07:07 ----------


is echt niet nodig. lees er maar is over. het komt dikwijls voor en is ongevaarlijk. je bent nu 22, je zal het ook nog krijgen. is bij mij ook pas begonnen tussen mijn 20 en 30ste.
Damn gelezen maar lijkt me echt niet tof... lijkt me net een bad trip minus de positieve kant vd trip ??? en erg gerust ben ik nu ik zal het ook nog krijgen thx he ;):P
 
En hoe gaat het nu?

Ik heb het zelf af en toe. Je kan je idd niet bewegen en soms denk je bewust dingen te zien/horen. Ik vind het geen groot probleem omdat t niet vaak gebeurd, maar heb het wel altijd al.gehad.


Hiervan komen ook al die alien verhalen.

---------- Post toegevoegd Wed 4 Jan 2012 om 15:25 ----------

De hypnagogische staat is ideaal om een bewuste lucide droom binnen te stappen. Bij veel mensen gaat slaapverlamming gepaard met angsten terwijl dit helemaal niet nodig hoeft te zijn. Vaak lijkt de verlamming qua beleving ook veel langer te duren dan de werkelijke duur.

Heb heel wat jaren "last" gehad van slaapverlamming, met pieken en dalen. Nu wil ik niets liever dan een slaapverlamming aangezien dit een open uitnodiging is voor een lucide droom.

Haha, bij mij is het ook nooit prettig. Ga dat toch eens proberen idd. Misschien dat ik dan eindelijk eens wat pussy krijg. :fa:
 
Haha, bij mij is het ook nooit prettig. Ga dat toch eens proberen idd. Misschien dat ik dan eindelijk eens wat pussy krijg. :fa:


Wake Induced Lucid Dream
WILD staat voor Wake Induced Lucid Dream en dat staat dan weer voor Waak Geinduceerde Lucide Droom. Met deze techniek ga je vanuit de waaktoestand direct lucide een droom in. Vandaar ook de naam.
Het geheim van de smid is om tijdens het in slaap vallen de hypnagogishe staat te herkennen en bewust te blijven terwijl deze zich ontwikkelen in droombeelden. Als dat lukt kun je echt letterlijk je eigen droomwereld binnenstappen.
De hypnagogishe staat vindt plaats op de grens tussen waken en slapen. Het kan zich voordoen als gekleurde puntjes of kleurflitsen, of bewegende beelden. Wanneer je deze bewust gadeslaat zul je merken dat het zich gaat ontwikkelen in meer gedetailleerde beelden, en als je er in slaagt bewust te blijven, zul je je ineens bewust in je droom bevinden.



WILD in 3 stappen
Onderstaande stappen zijn met elkaar verweven. Ik heb ze gescheiden van elkaar opgeschreven om het proces duidelijker te maken.

1 - Relax
De hypnagogische staat treedt op wanneer je geheel ontspannen bent. Dus doe eerst een ontspanningsoefening.
Voel jezelf ademhalen. Adem in en span de spieren van je voeten. Adem uit en ontspan ze weer. Adem in en span de spieren van je onderbenen. Adem uit en ontspan ze weer. Ga door tot je bij je hoofd bent.


2 - Wees bewust
De volgende stap is bewust blijven, en niet wegdwalen in gedachten, of toch in slaap vallen. Manieren hiervoor zijn:

Tellen 1 - Ik droom, 2 - Ik droom, 3 - Ik droom, enzovoort.
Bewust zijn van je ademhaling en elke in- en uitademing tellen.
Visualiseer dat je een trap afloopt, en tel elke traptrede die je naar beneden gaat
Een combinatie van al het bovenstaande.


3 - Stap in je droom
Als het lukt om bewust te blijven worden de hypnagogische beelden duidelijker. Je zult op een gegeven moment het gevoel krijgen dat je nu er midden in kunt stappen. Dit is heel moeilijk uit te leggen, het is een "Weten"
Met dit weten kun je een object wat je voor je ziet vastpakken, of in zoomen op een beeld. Dit trekt je dan de droom binnen.

Blijf oefenen
Het moeilijkste is om bewust te blijven en niet in slaap te vallen. Wanneer het niet lukt, blijf proberen. Het kan oefening vergen om WILD te beheersen, maar het is het waard.

Geoefende WILD-ers kunnen deze staat bereiken zonder het tellen - ze ontspannen zich, blijven aandacht houden bij de hypnagogische beelden en gaan dan bewust de droom binnen.


-------

Heeft wel even geduurd voordat ik deze techniek onder controle had, maar als je al aanleg hebt om een slaapverlamming te beleven dan ben je al een stap in de juiste richting.
 
In het begin was het best schrikken en eng, maar nu laat ik het gewoon over me heen komen en laat ik het gewoon gebeuren.

Idd, de kunst is van het gewoon te laten gebeuren. Had er vannacht weer last van en telkens als ik het voelde opkomen, die angstaanjagende geluiden opkwamen, gezoem, datgene wat me wilde vastgrijpen precies en ik verlamd raakte, schudde ik me telkens terug wakker. Maar op een bepaald moment had ik zoiets van hé, waarom niet gewoon eens laten gebeuren en kijken wat er dan gebeurt.. En dus liet ik het gewoon gebeuren en de eerste 10 sec was het erg intens en zag ik precies weer die zwarte verschijning en zo aan m'n bed en enorm bedreigende, griezelige geluiden, gezoem enz, was ik bang dat ik volledig verlamd ging zijn voor een tijdje en er iets ging ontploffen in m'n hoofd.., maar na die 10 sec heeft het zich omgezet in een soort mooie trompetmuziek die ik precies zelf op dat moment aan het componeren was en was ik volledig ontspannen en kon ik me zonder problemen bewegen.. :heart:
 
Ik heb ook heel veel last van slaapverlammingen gehad, een aantal keer zo erg dat ik de rest van de nacht niet meer heb geslapen en rechtop in bed heb gezeten.
Er was dus 1 nacht bij dat ik in bed lag, ik werd 'wakker', hoorde kabaal om me heen en zag een zwarte schim de trap oprennen en mijn broertjes kamer ingaan.
En ja, ik was die nacht alleen thuis.
Dus je raad het al; heeeel voorzichtig deed ik mijn deur open en tot mijn schrik.. mijn broertjes kamer deur stond open.
Heb dus die nacht niet meer geslapen, lange zware nacht achter de rug gehad.

Sindsdien begin ik met slapen op mn zij, als je op je rug gaat slapen heb ik veel meer last van mijn slaapverlammingen.
 
Ik heb ook af en toe last van slaapverlamming. Begon eigenlijk paar jaar geleden in de zomervakantie.
Ik sliep in die tijd veel in de middag omdat ik veel vrij was en een paar uur later in de avond weer. Toen merkte ik het vooral. Ik had geen idee wat me nou eigenlijk overkomen was, ik beschreef het beetje als 'angstgolven' die over me heen kwamen en weet nog dat ik met al me kracht me ogen wilde openen, maar het zo moeilijk was. Verder eigenlijk nauwelijks last van gehad.

Todat ik een vermakelijk weekendje Defqon afgesloten had en weer in me eigen bed beland was. Had in totaal maar ongeveer 7 uur geslapen in 3 dagen tijd. Ik heb daarna een week lang last gehad van slaapverlamming. Oorzaak wist ik ook meteen: Te weinig slaap, teveel slaap, uit je slaapritme etc.
Het rare is dat je normaal gesproken dromen niet aan het begin kan herinneren, of nouja dat ze ook geen begin hebben. Maar met slaapverlamming heb ik paar keer gehad dat ik gelijk in m'n droom kwam. ik wist ook precies dat ik een droom had. Besturen van de droom ging moeilijk, maar ik wist dat ik er in zat.
Vanaf dat moment ben ik beetje aan het zoeken geweest op internet en kwam gelukkig tot mijn grote opluchting dat dit best normaal is en ben vanaf dat moment ook niet meer bang geweest. Sterker nog, ik ging er beetje mee experimenteren zodra ik er weer een aanval kreeg: kijken hoelang ik het volhoud totdat je niet meer kan en het gevoel van dood gaan krijgt, precies voelen wat ik voel op dat moment en kijken wanneer het ophoud.
Bij mij werkt het om op me andere zij te liggen en de tv aan te doen, op een 1 of andere manier werkt de tv gerustellend.
Ik heb het de laatste tijd af en toe maar ik vind het nu gewoon normaal. hecht er niet zoveel waarde meer aan. Zelfs niet als ik een hand over me rug voel glijden en ik 110% zeker weet dat dit echt is, maar als ik omdraai om te kijken wat het is, niet echt is.
Het gevoel van aanwezigheid van een persoon in mijn kamer laat ik dan ook maar buiten beschouwing.
Ik denk dat dit ook wel een tip is voor andere: anders gaan liggen in je bed en doe de tv aan of de radio.
 
Back
Naar boven