XXL Nutrition

Last van ¿spier? onder oksel (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tha Bomb

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
10 mrt 2009
Berichten
96
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
82kg
hallo mensen,

Ik heb last van vermoedelijk een spier die als ik mijn arm recht naar boven strek onder mijn oksel zit. Ik heb niet speciaal last van deze spier tijdens mijn workout

Ik kan bijvoorbeeld bovenrug borst en schouders probleemloos trainen zonder echt last van deze spier te hebben.

Ik vraag me dus af wat deze spier of aanhechting of wat het ook is kan zijn en wat ik er tegen kan doen. Het belemmerd me verder niet met fitnessen alleen als ik mijn arm beweeg of wat dan ook dan voel ik soms een naar gevoel op deze plek.

Misschien is het een aanhechting van een tricep maar ik heb geen idee en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Gr

tha bomb
 
Dat is je borstspier.
 
dat zou idd best kunnen ik vind het alleen raar dat ik prima borst kan trainen zonder er last van te hebben.
 
Volgens mij bedoeld die ze lats.
 
dat heet de okselspier
 
dat heet de okselspier

Haha

Wanneer, dus bij welke beweging, heb je dan pijn?
Want dat is totaal niet uit te maken aan je uitleg..

Vanachter in de oksel: latissimus, teres minor (en eventueel subscapularis maar die is dacht ik niet te voelen en wss heb je daar geen spierpijn)
Vanvoor in de oksel: biceps, pectoralis minor (en iets naar beneden: major)
 
Laatst bewerkt:
Bij mij zitten die op m'n rug en zit de aanhechting van m'n pecs dicht bij de oksel.

hij zegt arm omhoog dus naar het plafond (terwijl die zit/staat neem ik aan) en voel dan maar is "onder" je oksel

Daar zitte toch echt je lats (aanhechting dan)

Aanhechting van je pecs zit bij bovenarm
 
Laatst bewerkt:
:roflol:

Wat een topics vandaag ! Gratis weed uitgedeeld fzo ?
 
ik denk dat het sowieso niet mijn borst is

miss aanhechting rug of tricep dat laatste zou ook goed kunnen.

ik heb er idd geen spierpijn na traine op die plek

ik heb er soms last van als ik mijn arm naar boven stek maar bijv ook als ik een deur dichttrek ofzo.


hoe kan ik hiervan herstellen??? en ik neem aan als het mijn training niet verhinderd dat ik ook gewoon door kan trainen?


groetjes

tha bomb
 
Je hebt last.. JA OK EN DAN?
Heb je pijn, zoja wat voor pijn (sterk/zwak/rekpijn/...)?
Heb je paar dagen geleden iets zwaar gepakt/slechte techniek gehanteerd/...?

Het is hoogstwss je aanhechting van je m latissimus dorsi aangezien die zich in de achterste okselplooi bevindt en instaat bij het naar achterbrengen van de arm.
Wss komt hij ook op rek bij het eleveren van de arm.
De triceps gaat onder de deltoideus door en die aanhechting kan men niet voelen en de triceps speelt ook geen rol bij die bewegingen.

Met zon schrale informatie moet je natuurlijk niet verwachten dat je deftige antwoorden gaat ontvangen..
 
sorry als het een beetje vaag is maar ik heb zelf ook geen idee wat de oorzaak kan zijn

ik heb niet te zwaar getraind en ook geen slechte techniek gehanteerd

de pijn is niet heel zwaar en is vandaag een stuk minder dan gisteren

het is heel wisselend soms heb ik er ff last van en dat een paar dagen niet maar het is niet workoutgebonden

het is geen constante pijn

het zou een aanhechting van borst of rug kunnen zijn maar ik heb er geen last van bij workout

zou dit vanzelf over gaan???

gr

tha bomb
 
praat maar cool jonge ik ben gwn serieus hoor
 
Ik vind jou wel grappig :)
 
wadan?
 
Aanhechting lats heb je volgens mij niet zo snel last van. Is het niet de Infraspinatus?

Infraspinatus.png


Of de Teres Major

Teres_major.png
 
Laatst bewerkt:
hou gewoon een weekje rust en kijk of je er dan nog last van hebt.
en doe maar rustig aan, de zomer is nog ver.
 
bedankt, handige plaatjes.

Kan idd die spier zijn. Heeft die spier toevallig invloed op of verbinding met de schouder want die voel ik soms ook een beetje,

was een keer gekomen bij het vallen bij voetbal. toen had ik veel last van schouder en een beetje van die spier onder mijn oksel

nu is het veel minder maar soms blijft het irritant

wat moet ik hier tegen doen??

k heb geen zin om een tijd niet te trainen maar zijn er nog dingen die herstel helpen??

Soms lijkt het over maar dan komt het na een tijdje weer heel licht terug..

alvast bedankt

gr tha bomb
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven