XXL Nutrition

Last van vele klachten door intolerantie?

Bezoekers in dit topic

hij is vast spontaan glutenintolerant geworden inderdaad
 
Als het één iets NIET is dan is het wel intolerantie.
 
Google is your friend. Als je er echt niet uit komt ken ik nog een goede Belgische dokter, voor meer info Pm.

Glutenintolerantie zit vaak in de familie. Wat je zou kunnen proberen is een goede probiotica. En een tijd proberen glutenvrij én lactosevrij te leven.

Mocht je daadwerkelijk last hebben van een darmperforatie is het zaak dit te herstellen. Na een aantal maanden zou je dan wat lactose kunnen proberen om te kijken of je hier tegen kan.

I know it sucks, want er zitten in zoveel dingen gluten, maar gezondheid gaat voor toch:)

Mocht na twee weken glutenvrij en lactosevrij eten je bloat trouwens niet weg zijn, dan zou het misschien wel een parasitaire infectie of misschien een Candide overgroei zijn (weet niet of je ook last hebt van huidklachten?)

Anyway, om een lang verhaal kort te houden: het is zaak dat je zo snel mogelijk naar een dokter gaat die verder kijkt dan zijn/haar neus lang is.

voor medische aandoeningen is google meestal not your friend :)
 
Ja ik ben aan het bulken , ik heb de laatste 8 maanden veel op melk producten geteerd,en ben gek op havermout en bami,pasta's etc.

Naja na het testen weet ik meer.
Weet jij een goede egg protein?
Waarschijnlijk nam je ook veel teveel eiwitten in je bulk. Ik zou ervoor gaan eerder meer koolhydraten en vetten te pakken. Hou eiwitten gewoon op max 2,5 gr per kg lichaamsgewicht dus 150 gram. Leven op veel zuivel kan (hoeft niet maar kan!) problemen geven na een tijdje (done that been there... ).

Melk vervangen door rijstmelk of amandelmelk kan prima.
Yoghurt etc vervangen door soya of probeer eens lactofree van Arla
havermout vervangen door boekweit, quinoa, amaranth, rijstmeel
Bami en pasta vervangen door maispasta of andere glutenvrije pasta en pak vaker rijst, quinoa, bonen etc.

Ik ben zelf fan van egg protein van XXL choco en vanille zijn beiden erg goed maar het is duur.
Alternatief is myprotein naturel egg protein. Ook goed te doen met rijstmelk en amandelmelk en eventueel wat siroop/fruit.

Maar ik denk niet dat je een shake nodig hebt om aan die 150 gr eiwitten te raken.
2 a 3 eitjes = ca. 25 gr eiwitten
100 gr kip = ca. 45 gr eiwit (diner + avondeten)
blikje tonijn = (150 gr uitlek) = ca 35 gr eiwit
50 gram nootjes oid = ca. 10 gr eiwitten
in de boekweit ed zit ook nog eens ca. 10 gr eiwit per 100 gram = 10 gr eiwit
pasta en rijst bevatten ook nog eiwitten (200 gr ongekookt is wel het minimale in een bulk... ) = 15 gr eiwitten
en dan nog de andere zaken erbij zit je al op > 140 gr eiwitten wat al zat is.. Dus ik zou mijn geld eerder in voeding stoppen.
 
voor medische aandoeningen is google meestal not your friend :)
+1

Op google is alles meteen een drama:
Hoofdpijn - tumor
Buikpijn - gluten/lactose intolerant, tumor
Moe - allergie, depressie, tumor
Pijn bij het plassen - vergeten een jasje om te doen. Maar nog waarschijnlijker, tumor...

Eerst naar de dokter. Als daar niks zinnigs uit komt kun je altijd nog gaan experimenteren.
 
Back
Naar boven