Fitness Seller

Last van vele klachten door intolerantie? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zoranos

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
7 jul 2015
Berichten
1.029
Waardering
251
Lengte
1m82
Massa
70kg
Vetpercentage
11%
Goedemorgen ik kamp al een paar weken met deze bepaalde klachten zelfs in een week als ik totaal niks doe:

-van redelijk fit tot extreem moe/uitgeput (geestelijk en lichamelijk)
-''chronische'' zeurende steken/ pijn/ontstekingen zijkant buik en soms boven navel
-stijfheid in benen (bewegen als een robot)
-Kortademig/keel schrapen/kuchen
-vaak opgezette onderbuik
-onrustige darmen/slechtere ontlasting dan voorheen
-Constant ''automatisch'' aangespannen buik

Ik wil graag weten of dit te maken kan hebben met een bepaalde intolerantie van bijvoorbeeld lactose of gluten?
Iemand die dit herkent ??
 
Laatst bewerkt:
Wat dacht je van de dokter ipv zelf een diagnose te gaan stelle ?
 
Wat dacht je van de dokter ipv zelf een diagnose te gaan stelle ?
Dat is het punt ,dat de dokter er niet op ging om zo'n test te laten doen omdat hij eerder dacht aan ondergewicht of iets in die geest
 
ondergewicht op 73kg 182?
 
Dat is het punt ,dat de dokter er niet op ging om zo'n test te laten doen omdat hij eerder dacht aan ondergewicht of iets in die geest
ondergewicht op 73kg 182?
Het is inmiddels 65, in ieder geval praatte de dokter eroverheen toen ik me eigen wou laten testen...is er misschien een optie om mezelf ergens anders te laten testen
 
Je klachten kunnen heel breed gaan qua intoleranties.
Probeer een paar dagen lactose te ontwijken en kijk hoe je je voelt. Doe dit ook met gluten. Als het echt daarvan is weet je het snel genoeg.

Ps. Zie nu pas dat je maar 65 kg weegt op 1,82 m
Laag gewicht kan hier ook invloed op hebben.
 
Schrap niet en gluten en lactose tegelijk anders weet je nognsteeds niet welke van de 2 het is, als het 1 van de 2 is
 
Gluten en lactose intolerantie gaan vaak samen. Door een gluten intolerantie (of allergie), kun je zelfs darm perforatie krijgen, waardoor er afvalstoffen in de bloedbaan terecht kunnen komen en je heel moe lusteloos en zelfs depressief kunt worden. Ik spreek uit ervaring. als jouw dokter je niet wilt testen, dan zou ik of een andere dokter zoeken of een andere plek om het te laten testen.

Good luck
 
Gluten en lactose intolerantie gaan vaak samen. Door een gluten intolerantie (of allergie), kun je zelfs darm perforatie krijgen, waardoor er afvalstoffen in de bloedbaan terecht kunnen komen en je heel moe lusteloos en zelfs depressief kunt worden. Ik spreek uit ervaring. als jouw dokter je niet wilt testen, dan zou ik of een andere dokter zoeken of een andere plek om het te laten testen.

Good luck
En dat is nou het geval , ''depressief en lusteloos + stemmingswisselingen''

Weet jij bij welke dokters ik anders terecht kan?
 
Waarom luister je niet naar je dokter? Heb je anorexia?
 
Waarom luister je niet naar je dokter? Heb je anorexia?
Mijn moeder en broertje hebben ook bepaalde klachten in mindere vorm. en die wegen niet te licht
 
Zitten er nou gluten in bijvoorbeeld quakers havermout & perfects oats ?

En welke is een goede vervanger voor whey delicious ?
 
De klachten die je hebt passen bij veel problemen. Onder andere bij een Gluten en/of lactose intolerantie.
Bij je moeder kan ook de overgang een aantal van deze klachten geven.
Bij je broertje kan het ook gewoon een pubertijd ding zijn of gewoon stress vanwege school.
Dus dat zij geen ondergewicht hebben zegt niets over de klachten en dat jij wel ondergewicht hebt.
Het kan ook nog een doodsimpele vitamine en/of mineralen tekort zijn. Dus ik zou ook even bloed laten prikken.

Oats zijn in principe van nature glutenvrij. Alleen oats worden meestal in fabrieken verwerkt waar ook gluten verwerkt worden en kunnen ze daarom bevatten.
Alleen als er op de verpakking "glutenvrij" staat zijn ze echt glutenvrij. En je zal verbaasd staan in hoeveel producten gluten zitten waarvan jij het niet eens weet.

Wil je echt glutenvrij testen neem dan rijstmeel, boekweitvlokken, quinoavlokken of amaranthvlokken.

Qua eiwitten.. gezien je gewicht kan je die makkelijk uit voeding halen. 130-150 gram is al zat.
Mocht je dat niet met voeding kunnen halen ( ik neem aan dat dat wel moet lukken omdat je gezien je gewicht wel aan het bulken zal zijn) dan kan je een overwegen een egg protein of low lactose protein of hydrolisaat te proberen als je lactose vrij wil gaan.

Maar test deze zaken om de beurt. Anders weet je nog niets.
 
De klachten die je hebt passen bij veel problemen. Onder andere bij een Gluten en/of lactose intolerantie.
Bij je moeder kan ook de overgang een aantal van deze klachten geven.
Bij je broertje kan het ook gewoon een pubertijd ding zijn of gewoon stress vanwege school.
Dus dat zij geen ondergewicht hebben zegt niets over de klachten en dat jij wel ondergewicht hebt.
Het kan ook nog een doodsimpele vitamine en/of mineralen tekort zijn. Dus ik zou ook even bloed laten prikken.

Oats zijn in principe van nature glutenvrij. Alleen oats worden meestal in fabrieken verwerkt waar ook gluten verwerkt worden en kunnen ze daarom bevatten.
Alleen als er op de verpakking "glutenvrij" staat zijn ze echt glutenvrij. En je zal verbaasd staan in hoeveel producten gluten zitten waarvan jij het niet eens weet.

Wil je echt glutenvrij testen neem dan rijstmeel, boekweitvlokken, quinoavlokken of amaranthvlokken.

Qua eiwitten.. gezien je gewicht kan je die makkelijk uit voeding halen. 130-150 gram is al zat.
Mocht je dat niet met voeding kunnen halen ( ik neem aan dat dat wel moet lukken omdat je gezien je gewicht wel aan het bulken zal zijn) dan kan je een overwegen een egg protein of low lactose protein of hydrolisaat te proberen als je lactose vrij wil gaan.

Maar test deze zaken om de beurt. Anders weet je nog niets.
Mijn broertje is maar 3 jaar jonger (26jr) en moeder kampt al jaren met klachten,naja morgen fftjes dokter bellen.
Ik zal eerst een even lactose tot die tijd eruit gooien,hoe zit het met de whey isolaat in vergelijking met de hydrosilaat? op de site staat dat isolaat 0.8 lactose bevat
 
Ben je nu aan het bulken?

Als je echt intolerant bent voor lactose zou ik eerder een keer egg protein proberen. 100% lactose vrij
Ja ik ben aan het bulken , ik heb de laatste 8 maanden veel op melk producten geteerd,en ben gek op havermout en bami,pasta's etc.

Naja na het testen weet ik meer.
Weet jij een goede egg protein?
 
En dat is nou het geval , ''depressief en lusteloos + stemmingswisselingen''

Weet jij bij welke dokters ik anders terecht kan?


Google is your friend. Als je er echt niet uit komt ken ik nog een goede Belgische dokter, voor meer info Pm.

Glutenintolerantie zit vaak in de familie. Wat je zou kunnen proberen is een goede probiotica. En een tijd proberen glutenvrij én lactosevrij te leven.

Mocht je daadwerkelijk last hebben van een darmperforatie is het zaak dit te herstellen. Na een aantal maanden zou je dan wat lactose kunnen proberen om te kijken of je hier tegen kan.

I know it sucks, want er zitten in zoveel dingen gluten, maar gezondheid gaat voor toch:)

Mocht na twee weken glutenvrij en lactosevrij eten je bloat trouwens niet weg zijn, dan zou het misschien wel een parasitaire infectie of misschien een Candide overgroei zijn (weet niet of je ook last hebt van huidklachten?)

Anyway, om een lang verhaal kort te houden: het is zaak dat je zo snel mogelijk naar een dokter gaat die verder kijkt dan zijn/haar neus lang is.
 
Back
Naar boven