MuscleMeat

Lat pulldown (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Psvcr7

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
2 dec 2013
Berichten
3.800
Waardering
2.000
Lengte
1m85
Massa
86kg
Heb wat vragen over de lat pulldown

Is het beter om bij het naar beneden te trekken van de stang de bovenkant van je borst aan te raken of verder naar beneden te zakken?

Kun je de stang beter voor je naar beneden halen of wat ik sommige zie doen achter je nek?

Is het beter om wide grip of small grip te doen?
 
Doe waarmee jij je lats het beste aanspreekt voor je gevoel (mind muscle connection). Ik zelf doe hem voor me en dan net zo ver zodat ik net me borst aantik.
En achter je rug is volgens sommigen slecht voor je en volgens anderen weer wel goed. Dus daar durf ik geen uitspraak over te doen.
En kijk youtube..
 
Doe waarmee jij je lats het beste aanspreekt voor je gevoel (mind muscle connection). Ik zelf doe hem voor me en dan net zo ver zodat ik net me borst aantik.
En achter je rug is volgens sommigen slecht voor je en volgens anderen weer wel goed. Dus daar durf ik geen uitspraak over te doen.
En kijk youtube..

Behind the neck pulldown is beter voor het aanspreken van je lats, wel blessuregevoeliger.
 
Met behind the neck voel ik 'm ziek erg in me lats, maar daarmee ga ik sowieso niet zwaar, het is en blijft een onnatuurlijke beweging.
 
Ik heb die ook wel eens gezien met 2 losse grepen op een lat pulley met 2 kabels. Dan trek de als het ware door je hoofd. Bij een normale latpulley wordt dat wat moeilijker, denk niet dat er standaard bars voor zijn.
 
Behind the neck pulldown is beter voor het aanspreken van je lats
Nee.

Sperandei, S, Barros, MAP, Silveira-Junior, PCS, and Oliveira, CG. Electromyographic analysis of three different types of lat pull-down. J Strength Cond Res 23(7): 2033-2038, 2009-The purpose of this work was to evaluate the activity of the primary motor muscles during the performance of 3 lat pull-down techniques through surface electromyography (EMG). Twenty-four trained adult men performed 5 repetitions of behind-the-neck (BNL), front-of-the-neck (FNL), and V-bar exercises at 80% of 1 repetition maximum. For each technique, the root mean square from the EMG signal was registered from the pectoralis major (PM), latissimus dorsi (LD), posterior deltoid (PD), and biceps brachii (BB) and further normalized in respect to that which presented the highest value of all the techniques. A series of two-way repeated measures analysis of variance was used to compare the results, with Tukey-Kramer as the post hoc test and [alpha] = 0.05. During the concentric phase, PM value showed the FNL to be significantly higher than V-bar/BNL and V-bar higher than BNL. During the eccentric phase, FNL/V-bar was higher than BNL. For LD, there was no difference between techniques. PD presented BNL higher than FNL/V-bar and FNL higher than V-bar in the concentric phase and BNL higher than V-bar in the eccentric phase. BB exhibited BNL higher than V-bar/FNL and V-bar higher than FNL in both concentric and eccentric phases. Considering the main objectives of lat pull-down, we concluded that FNL is the better choice, whereas BNL is not a good lat pull-down technique and should be avoided. V-bar could be used as an alternative.
(C) 2009 National Strength and Conditioning Association
http://journals.lww.com/nsca-jscr/A...yographic_Analysis_of_Three_Different.17.aspx

blessuregevoeliger.
Ja.
 
Kun je verder naar beneden gaan dan je borst? Probeer inderdaad wel zo laag mogelijk te zakken, hier zal je het meeste profijt uit halen.
 
Mijn ervaring is dat iets meer gewicht er op en net tot je kin trekken meer oplevert. Laatste stuk is meer achterkant schouder en triceps dan lats.
 
Mijn ervaring is dat iets meer gewicht er op en net tot je kin trekken meer oplevert. Laatste stuk is meer achterkant schouder en triceps dan lats.

Dit is bij mij zeker het geval als ik een brede pronated grip gebruik. Bij een supinated grip heb ik altijd het idee dat ik m'n lats meer aanspreek als ik hem wat verder door trek.
 
Mijn ervaring is dat iets meer gewicht er op en net tot je kin trekken meer oplevert. Laatste stuk is meer achterkant schouder en triceps dan lats.

+1
Ik snap die kerels ( lees ecto's) die met 30kg tot aan hun navel trekken ook niet.
 
Back
Naar boven