AndroidHealthClinic

Late groeispurt? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

goldboy76

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
7 jan 2009
Berichten
57
Waardering
0
Hallo ik ben 17 jaar en ik ben 1.67m. Ik merk dat ik helemaal niet meer zoveel groei. Mijn vader is 1.73 en mijn ma 1.58. Ze zijn niet echt lang nee, maar ik zou toch minstens de lengte van mijn vader moeten bereiken? Zijn vader is trouwens 1.80 en ook is mijn vader 2 maanden te vroeg geboren, maar ik weet niet of dit ook invloed heeft op mijn lengte.

Iemand ervaring met late groeispurts?
 
Hi,

Ik was op mijn 16e 1m65 (srs) en altijd de kleinste van de klas.
Heb ineens een groeispurt meegemaakt en ben naar de 1m84 geklommen op 3à4j tijd. Ik ben blijven groeien tot mijn 21-22e.

Ik ben wel met ALLES eigenlijk zeer laat geweest, zoals het verliezen van melktanden, baardgroei, pubertijd, breder worden etc..

Kan je nagaan of dat bij jou ook het geval is.
 
Hi,

Ik was op mijn 16e 1m65 (srs) en altijd de kleinste van de klas.
Heb ineens een groeispurt meegemaakt en ben naar de 1m84 geklommen op 3à4j tijd. Ik ben blijven groeien tot mijn 21-22e.

Ik ben wel met ALLES eigenlijk zeer laat geweest, zoals het verliezen van melktanden, baardgroei, pubertijd, breder worden etc..

Kan je nagaan of dat bij jou ook het geval is.

Mijn baardgroei begon ongeveer toen ik 15 en op 16-jarige leeftijd moest ik pas echt gaan scheren. Qua stem was ik ronde de 14-15, maar ik heb ook lucrin gehad (houd puberteit tegen) op mijn 11e tot en met mijn 13e. Mijn botleeftijd was ook 2 jaar jonger. Tja, breed, ben niet echt breed eerlijk gezegd :P Jij zei dat je 16 was, ik ben al 17 en ben maar 1.67.
 
Ik was tot aan mijn 16-17 jr ook maar 1.68 en ben er ondertussen 1.87. Vorig jaar nog 1.85 trouwens. Je kan in principe groeien tot aan je 21e zoals Mistral al vermeld.

Als je het echt zeker wil weten kan je eens naar de dokter gaan.. Weet wel niet hoeveel het zal kosten. Had ooit mijn pols gebroken, dus daarvoor moest hij een foto maken en toen zag hij ook dat mijn groeischijven nog lang niet toe zaten.
 
Ik was tot aan mijn 16-17 jr ook maar 1.68 en ben er ondertussen 1.87. Vorig jaar nog 1.85 trouwens. Je kan in principe groeien tot aan je 21e zoals Mistral al vermeld.

Als je het echt zeker wil weten kan je eens naar de dokter gaan.. Weet wel niet hoeveel het zal kosten. Had ooit mijn pols gebroken, dus daarvoor moest hij een foto maken en toen zag hij ook dat mijn groeischijven nog lang niet toe zaten.
Dat geeft me igg wat hoop :)
Ik laat maandag ook een foto maken van mijn hand.
 
Ik was tot aan mijn 16-17 jr ook maar 1.68 en ben er ondertussen 1.87. Vorig jaar nog 1.85 trouwens. Je kan in principe groeien tot aan je 21e zoals Mistral al vermeld.

Als je het echt zeker wil weten kan je eens naar de dokter gaan.. Weet wel niet hoeveel het zal kosten. Had ooit mijn pols gebroken, dus daarvoor moest hij een foto maken en toen zag hij ook dat mijn groeischijven nog lang niet toe zaten.

Ff nog een vraag, hadden jouw vingers wel de normale lengte van een 16-jarige?
 
Ben zelf 1.67 en 17 jaar, maar helaas is er uit de foto van de dokter gekomen dat ik niet meer veel zal groeien. Zou er sowieso niet erg op hopen, want ik denk dat je dan alleen bedrogen uit zal komen.

Wel vreemd van al die reacties hier, had eigenlijk nooit verwacht dat dat mogelijk is. 16-17 en dan nog bijna 20 cm groeien.
 
Ben zelf 1.67 en 17 jaar, maar helaas is er uit de foto van de dokter gekomen dat ik niet meer veel zal groeien. Zou er sowieso niet erg op hopen, want ik denk dat je dan alleen bedrogen uit zal komen.

Wel vreemd van al die reacties hier, had eigenlijk nooit verwacht dat dat mogelijk is. 16-17 en dan nog bijna 20 cm groeien.

Tja, elk lichaam werkt anders. Ik heb nog hoop, aangezien mijn botleeftijd 2 jaar achterloopt. Ik hoop toch minstens 1.75 te worden.
 
Ik was tot mijn 16e 171 ben nu over 1 maand 20 en ben nu weer een jaartje stabiel op 1.83 denk dat het zo blijft en vind het een prima lengte.
 
Je moet gewoon kijken hoever je al in de pubertijd zit

Ik groeide ook pas heel laat, kan gebeuren niets aan te doen
 
Je moet gewoon kijken hoever je al in de pubertijd zit

Ik groeide ook pas heel laat, kan gebeuren niets aan te doen

Qua beharing zit alles op de helft ongeveer, behalve daaronder :P
Dat zit zo'n beetje aan het eind
 
Laatst bewerkt:
Die 1.67 was van 3 maanden geleden, ik ben nu 1.70
 
Tja, elk lichaam werkt anders. Ik heb nog hoop, aangezien mijn botleeftijd 2 jaar achterloopt. Ik hoop toch minstens 1.75 te worden.

Dat ga je wel halen als je in 3 maanden al weer 3 centimeter gegroeid bent :)
 
Ff nog een vraag, hadden jouw vingers wel de normale lengte van een 16-jarige?

Geen idee, had alleen zeker nog niet veel baardgroei of dergelijke. Maar heb dat nog altijd niet zo heel veel.. :p
 
mijn knie doet echt enorm veel pijn nu -.-
 
Je kan in het ziekenhuid een rontge foto laten maken van je handen. Daar kunnen ze aan zien of je nog veel zal groeien. Ik geef je alleen weinig hoop. Ik ben ook tot mijn 16e een klein ventje geweest en binnen 1,5 jaar van 165 naar 185 gegaan. De groeistrepen staan nu nog op mijn rug. Maar ik was laat met alles. Pas op mijn 19e enigzins baardgroei om een voorbeeld te geven. Jij moest al op je 15e scheren zeg je.
 
Je kan in het ziekenhuid een rontge foto laten maken van je handen. Daar kunnen ze aan zien of je nog veel zal groeien. Ik geef je alleen weinig hoop. Ik ben ook tot mijn 16e een klein ventje geweest en binnen 1,5 jaar van 165 naar 185 gegaan. De groeistrepen staan nu nog op mijn rug. Maar ik was laat met alles. Pas op mijn 19e enigzins baardgroei om een voorbeeld te geven. Jij moest al op je 15e scheren zeg je.

Daarom zie ik het somber in, ik zie allemaal mensen die laat gingen groeien, maar die waren ook laat met baardgroei enzo, maar geen mensen die wel baardgroei hadden en opeens gingen groeien.

Ik had me trouwens verkeerd gemeten, ben nog steeds 1.67-1.68
 
Daarom zie ik het somber in, ik zie allemaal mensen die laat gingen groeien, maar die waren ook laat met baardgroei enzo, maar geen mensen die wel baardgroei hadden en opeens gingen groeien.

Ik had me trouwens verkeerd gemeten, ben nog steeds 1.67-1.68


Je ouders zijn wel aan de kleine kant. Maar normaal gezien wordt je wel meestal groter dan je vader als jongen. Alleen is je moeder wel heel klein waardoor het wrs niet veel meer zal zijn.

Mijn vader is 1m83 en mijn moeder 1m65, ikzelf ben ook maar 1m84 geworden, en dus maar 1cm groter als mn pa. Maar je bent nog jong, hebt nog 4jaar te groeien eventueel dus niet te veel zorgen maken man.
 
Je ouders zijn wel aan de kleine kant. Maar normaal gezien wordt je wel meestal groter dan je vader als jongen. Alleen is je moeder wel heel klein waardoor het wrs niet veel meer zal zijn.

Mijn vader is 1m83 en mijn moeder 1m65, ikzelf ben ook maar 1m84 geworden, en dus maar 1cm groter als mn pa. Maar je bent nog jong, hebt nog 4jaar te groeien eventueel dus niet te veel zorgen maken man.

Ja, idd, volgens de berekeningen moest ik 1.76 worden en dat ben ik dus niet, maar ik moet wel gewoon langer worden dan mijn pa.
 
Ik moet wel eerlijk zeggen dat mijn handen meer op een 15-jarige lijken.
 
Back
Naar boven